mista pappaperm

gura

Forelsket i forumet
Da har gubben mista pappapermen sin.
Han skulle egentlig ha pappapermen sin fra januar til mars, men pga jobb så søkte vi utsettelse på den. Dette fikk han da invilget, så da trodde vi at alt var greit. Men neida.
I mellomtiden så ble gubben arbeidsledig noen månder (januar-mars/april) og dette har da ført til at han mista pappapermen sin. Fordi man kan ikke ha to "goder" stående hos nav, eller hva det no var dem kalte det. Altså man kan ikke ha en ubrukt (pappa)permisjon stående når man er arbeidsledig/ får utbetalt dagpenger. Derfor har nav bestemt at han hadde pappa perm i januar-mars (10 uker). Dem har betalt han dagpenger i den perioden, også har han nå fått etterbetalt differansen mellom dagpengene og pappapengene. Ingen har opplyst oss om dette. Ble oppdaget nå da gubben plutselig fikk penger fra nav inn på konto. Han har vært å prata med nav og der fikk han beskjed om at pappapermen er brukt/ tapt. Og at det står i nav sine forskrifter/ lover at man ikke kan være arbeidsledig og ha pappa perm stående "på vent", og dette er noe vi selv vist nok  skulle/måtte vite og ha lest oss til på nav sine sider.

Synes det er dårlig at dem ikke informerer om slikt.

Så da har gubben mistet sine 10 uker med pappa perm, eller brukt dem uten å vite om det. Alt etter hvordan man ser det.

Kan ikke si at jeg er forbannet heller, selv om jeg egentlig burde være det. Men jeg er overgitt og drit lei heile jævla nav.
Er jo ikke annet enn rot og tull med dem hele tiden.

Lenge siden jeg har mista troen på nav altså.. Vi hadde også røke rett på rævva, hadde det ikke vært for at vi leste oss frem til ting selv.

men det som er så sykt er at på de ene skjemaene som mannen her fylte ut i forbindelse med permen sin, så står det faktisk at de som søker er selv ansvarlige for å finne ut av rutiner og ting...!!!! hvorfor pokker har de ansatte der da, når søkerene skal gjøre hele jobben selv... Argh!!

Så ja... jeg føler utrolig med dere!!! Er helt, helt, helt på tryne!!!! :( :( 

Er det mulig?? Fy fader så sykt dårlig gjort! Så man kan ta de innen så og så lang tid, men ikke hvis man er så uheldig å mister jobben sin.. Kjenner jeg blir sur på dine vegner jeg... =S

Sukk....
E mista trua på NAV da e gikk gravid og vi fikk vite at sambo IKKE fikk pappaperm.
Han bei frarøva den pga e ikke hadde vært i jobb 6 mnd før fødsel, og e gikk på arbeidsavklaringspenger.
Hadde e gått på dagpenger så hadde han fått pappaperm.

I am not surprised... Har en sak liggende hos NAVs klageinstans vi også, pga. tapt pappaperm. Og det skal ta 6 måneder. Pappaen her mistet den fordi han ikke søkte om utsettelse på resterende perm, noe han fikk muntlig beskjed om at han ikke trengte å søke om, siden permen var påbegynt. Men så er tydeligvis ikke alle NAVs kundebehandlere informert om hvordan deres egne lover og forskrifter skal tolkes. Han måtte skaffe seg omsorgspermisjon fra jobb, og gikk hjemme 6 uker uten noe lønn. Hvis denne saken ikke blir innvilget i klageinstansen, er det sivilombudsmannen neste, deretter media. Gir oss aldri på dette her!

Back
Topp