Mista mensen?

©Smartass

Forumet er livet
Faen da?? xD Overgangsalderen? Mensen kommer ikke, og test negativ (takk og pris) er 2 uker over.
Gått på p-piller, så ting burde egentlig vært ganske stabilt (gått på de i 4 mnd bare), men slutta nå.. for 2 uker siden da :)
2 uker og 2 dager, for å være nøyaktig.

28 :P Så neida, akkurat dét var ikke så alvorlig ment.

Men sluttet du på p-pillene for 2 uker siden? For da vil jeg tro det bare er en reaksjon på det og at det kan ta litt tid før kroppen er tilbake i normal gjenge igjen:)

Ok haha. den kommer vel ikke så tidlig.Kanskje komme deg til legen ta noe blod prøver og litt..

©Smartass skrev:

Ok haha. den kommer vel ikke så tidlig.Kanskje komme deg til legen ta noe blod prøver og litt..

©Smartass skrev:

Hompetitten skrev:
Men sluttet du på p-pillene for 2 uker siden? For da vil jeg tro det bare er en reaksjon på det og at det kan ta litt tid før kroppen er tilbake i normal gjenge igjen:)

Mensen skal jo komme i den pillefrie uka. Så kroppen visste jo ikke at jeg ikke tenkte å begynne på neste brett...? :o :P  Så mensen burde vært på plass før det.
Har som sagt gått på p-piller i 4mnd, det har gått greit - med litt småblødninger på feil plass innimellom. Hadde hormonspiral før det, som jeg bare måtte ta ut. Da hadde jeg "mensen" konstant.

MaMMAtilsønnenmin skrev:

©Smartass skrev:

Det er ikke sikkert! ei venninne kom i overgangsalderen da hun var 27! 

Men sånn seriøst, kom deg til legen hvis den ikke dukker opp i nærmeste fremtid.

-Nymphadora- skrev:

MaMMAtilsønnenmin skrev:

©Smartass skrev:

Det er ikke sikkert! ei venninne kom i overgangsalderen da hun var 27! 

Men sånn seriøst, kom deg til legen hvis den ikke dukker opp i nærmeste fremtid.

Huffda xD Men ja, jeg burde det? Regner ikke med det er noe farlig, men er første gang den ikke kommer (og jeg ikke er gravid), så jeg vet ikke helt hva man "gjør".. 

i mine år så har mensen bare skippa å dukke opp en gang og det var pga stress. (teller da bort fra de to gangene testen har vært positiv ;) ) 

*gravidhosthostkremt* neida... 

"Den vanligste årsaken til manglende eggløsning/menstruasjon er PCOS (polycystisk ovarie syndrom) hvor eggene samler seg i små cyster på eggstokkene og hvor det kan være hormonforstyrrelser (for mye mannlig hormon), men ikke nødvendigvis." 

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=1817&Itemid=66

Kanskje greit å komme seg til legen å få sjekka ut hva det kan være, i og med at du sier at du kun har opplevd det når du har vært gravid tidligere?

LittleMonkey skrev:
lavt stoffskifte? :p 
Ville tro du hadde hatt flere symptomer da men..

Kan det ha en sammenheng?
Har vært inne på tanken tidligere, pga. andre ting, men ikke fått sjekket det ut. Google kan gjøre en litt hypokonder :P

Men iallefall, googlet symptomer, og fant disse (ingenting om menstruasjon er nevnt):

Typiske symptomer er:

• Tretthet og økt søvnbehov
  • Tendens til å fryse
  • Vektøkning
  • Tørt hår og hårtap
  • Tørr og ru hud
  • Tynne og flisete negler
  • Hes og dyp stemme
  • Forstoppelse
  • Hevelse i hender og føtter
  • Muskel- og leddsmerter
  • Konsentrasjonsvansker og dårlig hukommelse
  • Nedstemthet
Jeg har de som er markert med rødt, og det har vart i 4-5 år, så det er ikke noe forbigående noe av det. Men det kan såklart skyldes mange ting.
Men er det en simpel blodprøve man tar, så ikke man må igjennom masse styr for ingenting.. er jo verdt å sjekke :)

Noen med peil? :)

Peil har jeg ikke, men kan gi deg en underkvalifisert gjetning?
Ser stress er nevnt lenger oppe og det var det første som slo meg også. Skal ikke mye til før kroppen kommer "ut av det". Hvis det har skjedd noe spesielt i det siste så kan det rett og slett ha sammenheng med det? Hvis du ar gått rundt og vært redd for at du var gravid, for eksempel..;)

I dag kom den :D
Regner med det er en del som har vært søvnløse i påvente av oppdatering.emoticon

Lille vennsen - der kom jo mensen! Æ smile og vise mitt gode sinn - no må du i skuffa og gul-ob finn og ønsk gubben vælkommen der sola aldri skjinn! Jordbæruke, jordbæruke, hei hei hei!

Kroppen din venten nok bare på den nye fantatstiske Kiwi avtalen

Fittifutta skrev:
Lille vennsen - der kom jo mensen! Æ smile og vise mitt gode sinn - no må du i skuffa og gul-ob finn og ønsk gubben vælkommen der sola aldri skjinn! Jordbæruke, jordbæruke, hei hei hei!

Åhhhhh, jeg elsker deg!!emoticon

*tine* skrev:
Kroppen din venten nok bare på den nye fantatstiske Kiwi avtalen

HAHA!! "Det blir vel feil uansett hvordan vi sier det.." 

Back
Topp