Missed abortion

missynwa

Andre møte med forumet
Da var jeg 12+4, men hjertet til baby slo ikke. Jeg ble sendt hjem og må komme tilbake på sykehuset for å få en pille og få info om prosessen. Så komme tilbake å gjøre selve prosedyren noen dager senere Dette høres helt jævlig ut. Noen som har erfaring og vet hva jeg går til? Hvor lang tid etter tabletten kommer smertene? Blødningene? Skjer det noe særlig før den andre tabletten? Hva med andre tabletten? Jeg må ha pass til barna, så dette ble mye greier for meg. Er det skikkelig vondt? Jeg har hanske høy smerteterskel, men kjenner at dette gjør meg ganske urolig.

Problemet er at dagen etter selve prosedyren skal jeg i retten med eksen/barnfar. Er dette sannsynlig at jeg vil klare? ❤️

Da var jeg 12+4, men hjertet til baby slo ikke. Jeg ble sendt hjem og må komme tilbake på sykehuset for å få en pille og få info om prosessen. Så komme tilbake å gjøre selve prosedyren noen dager senere Dette høres helt jævlig ut. Noen som har erfaring og vet hva jeg går til? Hvor lang tid etter tabletten kommer smertene? Blødningene? Skjer det noe særlig før den andre tabletten? Hva med andre tabletten? Jeg må ha pass til barna, så dette ble mye greier for meg. Er det skikkelig vondt? Jeg har hanske høy smerteterskel, men kjenner at dette gjør meg ganske urolig.

Problemet er at dagen etter selve prosedyren skal jeg i retten med eksen/barnfar. Er dette sannsynlig at jeg vil klare? ❤️
Så trist å høre, føler virkelig med deg! Hadde selv en MA i 2024 som ble oppdaget i uke 9, men det var gått til grunne en del tidligere så det var ikke et 9 uker gammelt foster som skulle ut. Det er en fordel å ha født før, for en ting er sikkert, det er ikke i nærheten av den smerten en fødsel til termin gir... Selv synes jeg det var overkommelig, stor blødning men relativt lite smerter pga god smertelindring i tablettene man får fra sykehuset. Hvis du selv orker og får klarsignal, kan du ikke sette i gang prosessen etter at du har vært i retten heller? Vanskelig å si eksakt hvordan det blir for deg såklart, men første dagen var helt klart verst for meg iallfall. Det kom ganske kjapt i gang og det meste av klumper og sånt kom første dagen hos meg.

Håper det ordner seg for deg med rettssaken og at du gir deg selv tid til å sørge og ta vare på deg selv så godt du kan i tiden fremover :Heartred

Jeg hadde en missed abortion som endte i spontanabort, om det går an å si det sånn. Var på ultralyd en dag, fikk bekreftet null hjerteslag og så begynte blødningen av seg selv dagen etterpå. Dette skjedde i uke 12, men fosteret sluttet å utvikle seg i uke 9.
Hadde en bølge av smerter en gang, men tok en Paracet og så gikk det helt fint. Det verste synes jeg var mengden blod. Jeg løp fram og tilbake til do hele kvelden, fordi det plutselig kom store fosser/kuler med blod, så om jeg ikke løp på do med en gang jeg kjente det kom så blødde jeg gjennom både bind og bukse. Mtp. mengden blod jeg opplevde, tenker jeg at det ikke er særlig sannsynlig med en dag i retten dagen etterpå. Hvis det hadde vært meg ville jeg nok ventet med pilla til etter du er ferdig i retten. Kjedelig om aborten ødelegger for deg i retten :Heartred
Sender mange gode klemmer. Det er virkelig vondt det dere opplever nå..

Så utrolig trist å høre :Heartred Jeg har vært igjennom en slik rettssak og jeg vil virkelig anbefale deg å vente med å sette i gang prosessen med pillene før etter rettssaken om sykehuset mener det er forsvarlig. Det er viktig at du er fokusert og tilstedet i retten og det er en påkjenning nok i seg selv om du ikke skal sitte der med smerter og blødninger i tillegg. Jeg håper det går fint i retten og med alt det andre også ❤

Opplevde SA, men som stoppet opp. Måtte få tabletter osv. var 10 + noe. Jeg gjorde det hjemme. Det gikk fint. Hadde født to ganger før. Ikke i nærheten av smertene av en fødsel. Ekkelt var det. Men tilby holde ut. Jeg var helt fin dagen etter.

Back
Topp