Missed abortion

August2020rainbow

Flørter med forumet
Hei. Jeg lurer veldig på om noen har opplevd noen spesielle forvarsel når de har hatt en missed abortion.

Jeg har etter at jeg fant ut av at jeg var gravid i april hatt tre grusomme drømmer. En om at jeg blei skutt i hode, andre at jeg blei ranet på jobb og den tredje hvor en baby var død..

Rundt uke 7 mistet jeg kvalmen litt men alle sa det var normalt, gikk også til legen i uke 8 og spurte om tidlig ultralyd men det fikk jeg ikke. Angrer veldig på at jeg ikke bestilte privat men men.. er litt bittert og tenke på nå i ettertid..

Gikk igjen til legen i uke 11 da jeg hadde spottet litt, og fikk ultralyd dagen etter. Nevnte også til legen om at jeg hadde disse drømmene.. Men han sa han trudde alt bra bra..

Viste seg da dagen etter at fosteret hadde stoppet og utvikle seg rundt uke 7 og da har jeg ikke helt klart og slutte og tenke på det med kvalmen. Kvalmen kom jo tilbake etter et par dager så tenkte ikke så mye mer over det.. Men de drømmene har jeg ikke klart og gi helt slipp på akkurat som om de prøvde og fortelle meg noe..

Noen andre som har hatt noen sånne drømmer ?

Sorry for langt innlegg
 
Veldig trist å høre at du har mistet❤️

Ingen drømmer men mine symptomer forsvant over natten. På det tidspunktet fosteret døde. Oppdaget det tre uker senere. Men siden jeg ikke hadde symptomer lengre mistenkte jeg dette.
 
Jeg har gjerne hatt dårlige drømmer når det har gått galt, forskjellige typer galt.
Da jeg hadde MA før jul så VISSTE jeg at det var gått galt, sykehuset trodde meg ikke da jeg ringte inn og ba dem gjøre utskrapning med en gang, jeg måtte henvises til hun og så videre til sykehuset igjen og masse sånt tullball.
 
Jeg var en del plaget av å være uvel og rapte hele tiden, når det ga seg tenkte jeg ikke på det som noe negativt. I etterkant er det nok da fosteret døde... MA er noe dritt asså ettersom det er umulig å vite og mange symptomer er helt normale, f.eks brunlig utfod...
 
Jeg hadde ingen symptomer på min MA. Jeg fikk bare et sykt behov for å skjenke og bestilte meg en time 3 dager frem. Når jeg lå der viste det seg at babyen var dødd dagen før. Altså to dager etter at jeg bestilte timen. Så jeg hadde symptomer frem til og noen dager etter aborten.
 
Har også hatt dårlige drømmer før mine SA/MA, men mener på at jeg også hadde det i første svangerskap der det gikk bra (til tross for mye blødninger).
 
Jeg hadde ingen «forvarsel» annet enn ett par dråper brun utflod igår kveld. På UL idag viste det seg at fosteret sluttet å utvikle seg for flere uker siden. Jeg kastet opp flere ganger daglig og hadde svært ømme bryster hele veien. Så tror ikke kroppen min skjønner at noe er galt :(
 
Jeg hadde ingen «forvarsel» annet enn ett par dråper brun utflod igår kveld. På UL idag viste det seg at fosteret sluttet å utvikle seg for flere uker siden. Jeg kastet opp flere ganger daglig og hadde svært ømme bryster hele veien. Så tror ikke kroppen min skjønner at noe er galt :(
Problemet med MA er at det er morkaken som produserer HCG. Selv om babyen dør er det dessverre den som fortsetter og vokse og gi ut hormoner. Så da er ikke noe spesielt som gir oss et forvarsel.
Jeg fikk bare for meg på søndagen om at jeg måtte sjekke. Bestilte meg time på torsdagen. Da hadde babyen dødd i løpet av det siste døgnet.
 
Jeg hadde ingen «forvarsel» annet enn ett par dråper brun utflod igår kveld. På UL idag viste det seg at fosteret sluttet å utvikle seg for flere uker siden. Jeg kastet opp flere ganger daglig og hadde svært ømme bryster hele veien. Så tror ikke kroppen min skjønner at noe er galt :(
Jeg hadde ingen «forvarsel» annet enn ett par dråper brun utflod igår kveld. På UL idag viste det seg at fosteret sluttet å utvikle seg for flere uker siden. Jeg kastet opp flere ganger daglig og hadde svært ømme bryster hele veien. Så tror ikke kroppen min skjønner at noe er galt :(

Det var trist og høre :(
 
Jeg mener å huske at alle som er gravide, særlig i begynnelsen, har helt heftige drømmer. Pga hormoner får man eksepsjonelt rare drømmer som er mye mer livaktig og ville enn før. Jeg hadde også disse drømmene, men MA'en skjedde ikke da.

Jeg må ærlig si at MA'en gikk 100% under radaren hos meg. Jeg hadde uansett ingen heftige svangerskapsplager what so ever, så det var liksom ingen ting som endret seg. Det eneste som endret seg var at jeg slutta å være så intenst tissatrengt - men det var først etter utskrapningen...
 
Eg var på ul ein tysdag og såg bankande hjarte. Fredag samme veka vakna eg med ein ubehageleg følelse av at noko var gale. Tomheitsfølelse, og eg sa til mannen at det har skjedd noko. Men så fortsatte symptoma å komme, og eg klarte etterkvart å tru litt på at det kom til å gå bra likevel. På ul to veker etter var det ikkje liv tidspunktet for når det skjedde, stemte med den dagen eg vakna med denne ekle "vissheita"..
 
Jeg var på ul på torsdag, skulle ha vært 10+4. Hjertet hadde sluttet å slå 9+3/9+4, men jeg har ikke merket noe som helst. Kjenner fremdeles ikke noen tegn til at noe er galt, skal legges inn og ta medisinsk abort i dag.
 
Jeg følte det hadde gått galt, symptomene ble svakere. Men siden morkaken og alt fortsatte å fungere, vokste magen og jeg hørte på min kjære som mente jeg var tullete som hadde sånne skrekk tanker.
Det var nok derfor sjokket ble størst for han på ul når det ikke var liv. Ul i uke 9+?, da hadde den vært død i to uker ca.
 
Back
Topp