missed abortion

• Trådstarter Trådstarter akak
  • Opprettet Opprettet
A

akak

Guest
Hei hadde en missed abortion forrige mandag var 9 +5...

Måtte ta medisinsk abort tok ni timer før jeg begynte å blø. 7 timer med ekstreme smerter.

Har blødd i ei uke nå, blødde lett de første dagene, så fikk jeg kraftige mens smerter og en rygg som verker noe helt forferdelig... var sykemeldt første uka og er 50 % sykemeldt nå på grunn av ryggen. ..

De siste dagene har jeg nesten fått en depresjon... gråter mye. Flere som har gått igjennom dette eller liknende?

Mannen har reisejobb og reiste til korea dagen før vi fant ut at det ikke var liv.. kanskje det er derfor jeg synes det er ekstra tungt siden han ikke er her...

Og hvor fort kan en prøve og bli gravide? Tenker jo fortere jo bedre...

Håper på en graviditet som sitter neste gang...

Del gjerne deres erfaringer rundt og i etterkant av en abort....

Jeg opplevde MA da jeg var 3 mnd og 17 dager på vei,valgte da å ta medisinsk abort.det var en utrolig forferdelig opplevelse.det er greit å ha noen rundt seg i en sånn tøff periode.mannen var veldig støttende og det var greit å ha ham og moren min tilstede.jeg følte en utrolig dyp sorg og gråt mye..følte hele verden raste sammen da jeg fikk vite at det ikke var noe liv,hadde liksom kommet så langt...men hele tiden prøvde jeg å overbevise meg selv at:bedre nå enn senere i graviditeten,og det er jo en grunn til at jeg mistet,det var rett og slett ikke levedyktig.
Jeg husker smertene var utrolig intense,men det hele var over i løpet av noen dager.
Legen anbefalte å vente 3 mnd etter en medisinsk abort.hadde det vært SA så kunne man bli gravid med en gang.
Jeg ønsker deg lykke til og håper neste spire klorer seg fast heheh.

Hei,
Opplevde nettopp det samme som deg. Var ikke like langt på vei, men kjenner godt til følelsen. Skulle på 8 ukers ultralyd, men viste seg at fosteret ikke var mer enn 5-6 uker, og det levde ikke lenger.
Fikk også medisinsk abort, men heldigvis reagerte kroppen min bra på de vaginale pillene, og det hele var over på noen timer. Det her var igår, og allerede idag føler jeg meg litt "bedre", i den grad det går ann.
Sender mine tanker til deg, jeg forstår så godt hvordan det føles. Heldigvis sier de fleste leger at det som regel alltid går bedre neste gang, så vi får alle krysse fingrene for at det stemmer :-)

Hei hadde en missed abortion forrige mandag var 9 +5...

Måtte ta medisinsk abort tok ni timer før jeg begynte å blø. 7 timer med ekstreme smerter.

Har blødd i ei uke nå, blødde lett de første dagene, så fikk jeg kraftige mens smerter og en rygg som verker noe helt forferdelig... var sykemeldt første uka og er 50 % sykemeldt nå på grunn av ryggen. ..

De siste dagene har jeg nesten fått en depresjon... gråter mye. Flere som har gått igjennom dette eller liknende?

Mannen har reisejobb og reiste til korea dagen før vi fant ut at det ikke var liv.. kanskje det er derfor jeg synes det er ekstra tungt siden han ikke er her...

Og hvor fort kan en prøve og bli gravide? Tenker jo fortere jo bedre...

Håper på en graviditet som sitter neste gang...

Del gjerne deres erfaringer rundt og i etterkant av en abort....

Hei!

Så trist at dere mistet. :(

Dere kan prøve igjen så fort du har sluttet å blø.

Husk å ta folat nå (og frem til du er ferdig med å amme), og lykke til! <3

Hei!
Jeg hadde en SA i 2012
og en MA i 2014 Uke 11 ( døde i uke 9 )

Og nå er jeg gravid igjen, jeg trodde jeg var 9 uker på vei, men tok innvendig UL hvor fosteret var kjempelite, skal tilbake nå etter en uke og sjekke om jeg bare er tidligere på vei.

Men hvis det evt. er en MA igjen, er det mulig og miste i ca uke 5-6 da?

Har absolutt ingen blødning, brunlig utflod eller noe så dette kom som ett sjokk!!!

Og jeg har nettopp begynt og bli kvalm, så jeg får mer svangerskapstegn enn det jeg har hatt !?!?

Hei.
Krysser fingrene mine for deg at alt står bra til på neste ultralyd.
Jeg også trodde jeg var ca 8-9 uker på vei, så satt han meg tilbake til uke 5-6.
Fikk litt sjokk, for det stemte ikke etter mine beregninger.
2 uker etter skulle jeg tilbake på ultralyd, og da fant vi ut at fosteret døde like etter første ultralyd. Mine antagelser (uten å vite at dette er korrekt) er at fosteret var så lite fordi det ikke hadde utviklet seg helt som det skulle. Så at jeg egentlig første gang faktisk skulle vært 8-9, men fosteret hadde ikke utviklet seg som det skulle, og viste derfor 5-6.
Jeg er mega nervøs allerede om jeg skal bli gravid igjen, er så redd for å oppleve det samme enda en gang.
Du som er over meg i tråden, har du fått friske barn utenom tidligere SA? Hører at det vanligvis er normalt å ha en SA/MA, men at de andre graviditeter går som planlagt.
Noen som har noen innvendinger her?

Som sagt, sender gode tanker at alt går bra for deg. Det er forferdelig å miste, uansett hvor langt man er på vei.
God klem :-)

Hei :)
Så trist og høre .. Ja , jeg klarer egentlig ikke å tenke positivt , det som skjer skjer bare!

Jeg har ingen barn fra før, og jeg er 22 år... Snakk om å slite som ung også .. Skal heldigvis få oppfølging videre om dette går dårlig denne gangen også

Uff, synes det er tungt å måtte gå igjennom dette 3 ganger før man kan få mer hjelp.
Forstår også at det er normalt at det skjer, men det er en vanvittig belastning for den/de som måtte oppleve det.
Spesielt om man ikke har noen barn fra før, da kommer tankene om "skal det aldri gå min vei?".
Du må gjerne skrive hvordan det gikk etter neste kontroll, jeg skal krysse fingrene mine alt jeg kan for deg :-)

Man tenker ofte at det aldri skjer meg, men jaggu er det mange det skjer med altså. Er nok en grunn for at ikke det er så opplyst, så ikke alle skal gå å grue hodet av seg når de blir gravide, men det er greit å vite NÅR man har gått igjennom noe sånt noe, at det faktisk er mange andre man kan snakke med om det, og støtte seg til, som har opplevd det samme.
Jeg er kjempe spent på neste gang jeg eventuelt blir gravid, selv om vi ikke planlegger noe :-)

Ikke sant !
Burde egentlig være mer opplyst og bedre helseomsorg.
istedenfor "du har en sa , vent og se om det går over "..

Håper det sitter for deg neste gang, og takk ❤️

Back
Topp