Fine dere er som spør

det går litt opp og ned føler jeg, noen dager er bedre enn andre men det er enda helt klart overtall av de kjipe. Ikke at han er direkte kjip, men er alt i sammen generelt. Han er enda ekstremt distansert, tror han fortrenger det litt, slik at han ikke må tenke på det eller noe. Han kan ta del i snakk om navn i noen minutter her og der, men det er det.
Før i uken lå vi i senga og jeg kjente babyen sparke, slik at det kjennes utenpå, jeg forteller dette til han, men får bare et dumt blikk tilbake og han scroller videre på telefonen. Den telefonen han har druknet seg i den siste tiden, han har meldt seg helt ut av familieliv og denne graviditeten til fordel for mobilen.
Siden han er så fraværende og distansert og egentlig negativ til graviditeten så blir jo jeg litt deppa og, glemmer ofte ut babyen i det daglige, skammer meg over den voksende magen og prøver helst og skjule den, gjemme den bort. Men så får jeg brått et spark fra babyen i magen, og en påminnelse om hva som er, og det river i hjertet at jeg føler det på den måten og føler meg så alene og ensom i graviteten, kontrasten kunne ikke vært større til forje gang da han var verdens beste pappa fra første positive test.
Ble dritt lei her om dagen av at han ikke bidro noe med minste, bare fikk å sullet i mobilen og generelt klagde dagen lang, da sa jeg hardt at han enten måtte skjerpe seg og ta seg sammen for han vi allerede har og innse at babyen i magen kommer om få måneder, ellers fikk han heller melde seg helt ut slik at jeg kunne være alene, enn å ha et stort manne barn hjemme og ta vare på også, fordi per nå er det enklere når han er reist på jobb. Det tok han til seg, og var grei neste dag, men det ble med den ene dagen.
Han er vrien å snakke med, har prøvd flere ganger på rolige måter, bare vi to, men nei han vil ikke snakke, blir ukomfortabel, er for trøtt, for sliten, vondt i hode eller blir bare tverr og sint fordi jeg «ødlegger» alltid dagen når eneste jeg desperat prøver på er å bli hørt, sett, forstått og respektert.. anerkjenne at babyen eksisterer
Så nei.. det går forsåvidt greit, har bare gitt han litt opp? Han vil jo ikke høre eller snakke. Håper på et mirakel på neste ultralyd neste uke, kanskje han knytter seg mer når han får et kjønn å forholde seg til, men jeg har store tvil akkurat nå. Skulle bare ønske mannen jeg så inderlig elsker kommer tilbake en dag i han, at han en dag «våkner».