Som nevnt tidligere på forumet så har jeg fortalt at vi litt raskere å helt uforventet ble gravide nå med nr 3, helt siden fødselen til barn nr 2 i januar 2024 har vi latt være å bruke prevensjon. Uansett, når jeg fortalte om graviditeten ble han naturligvis litt sur, men roet seg greit. Men nå som dagene har gått, og jeg nå testet 3+ på den digitale så har han bare blitt mer og mer sint igjen. Tuller ustanselig med hvor han skal henge seg, hvilken tunell han skal krasje i, og håp om at hele svangerskapet går til grunne.
Forstår han er misfornøyd og oppgitt men blir oppriktig kjempe lei meg, når han er en stor bidragsyter til dette selv, han visste jo jeg ikke gikk på noe men valgte selv å nekte å ha kondom på eller hoppe av i svingen. Når han tuller så mye med en depressiv tone om å henge seg for å slippe å få et barn til, det er så ekstremt vondt å sårende. sier jo til han at nå blir jeg helt ekte lei meg, men han bare ignorerer det og går. Kjenner jeg gruer meg til resten av svangerskapet hvis det er denne stemningen det skal være hele veien
Forstår han er misfornøyd og oppgitt men blir oppriktig kjempe lei meg, når han er en stor bidragsyter til dette selv, han visste jo jeg ikke gikk på noe men valgte selv å nekte å ha kondom på eller hoppe av i svingen. Når han tuller så mye med en depressiv tone om å henge seg for å slippe å få et barn til, det er så ekstremt vondt å sårende. sier jo til han at nå blir jeg helt ekte lei meg, men han bare ignorerer det og går. Kjenner jeg gruer meg til resten av svangerskapet hvis det er denne stemningen det skal være hele veien

Jeg hadde vært helt fra meg, og er oppriktig ganske provosert av din manns oppførsel. Vi får håpe som du sier at dette går seg til, men ærlig talt en voksen mann kan da tenke hva han vil, men å guilt trippe deg sånn her syntes jeg er forferdelig å lese… Han burde holdt dette for seg selv for å ikke byrde deg! Dere har faktisk vært to om dette. Du har min dypeste støtte, medfølelse (og frustrasjon)