Mirakelbarna <3

Uke 27+3

I dag var det tid for svangerskapskontroll, den første "skikkelige" dette svangerskapet føler jeg, selvom jeg har vært på både ultralyder og tidligere kontroller.
Nå begynner det å "dra seg til" og det vil bli hyppigere kontroller i tiden fremover.

I dag hadde lillesøster i magen en puls på rett over 145, stabil og fin <3
SF målet ligger litt under gjennomsnittet, og det er helt ok siden jeg ikke er den største jenta i utgangspunktet.

Neste kontroll blir ultralys førstkommende Mandag og deretter ny kontroll i slutten av denne mnd.

Formen:
Fremdeles fin, jeg trener styrke 3 ggr i uka,går fjellturer,gjør daglig stallarbeid og treningav hesten,jobber i min fulle stilling og er aktiv som vanlig.
Litt halsbrann men ingenting Galieve ikke kan hjelpe mot :)
Blir noe fortere sliten/trøtt men sålenge jeg får lagt meg i grei tid på kvelden eller får hvile litt ila dagen så går det bra.

Vektoppgang:

4 kg opp :)

Søvn:

Helt ok, våkner mye gjennom natten men sovner raskt igjen.

Matlyst:
Som normalt.
veldig gira på isbiter om dagen og kan spise ett brett isbiter på en dag :p
I tillegg er jordbær og vannmelon høydepunkt :D

Aktivitet fra lille i magen:

MYE aktivitet gjennom hele dagen.
Hun hikker,sparker,slår,dytter,snur seg og romsterer veldig der inne, fantastisk <3
Spesielt aktiv når jeg legger meg på kvelden :)

Innkjøp:

Vi mangler det samme som jeg skrev sist, dette blir handlet inn på Mandag når vi må inn til byen for UL :)
 
Uke 32+3

Nå løper virkelig tiden for alvor!
jeg var på svangerskapskontroll på Fredag, og alt er bare tipptopp med lillemor i magen <3
Legen var veldig usikker på leie og trodde ganske bestemt at også hun sitter i seteleie (som storesøster gjorde) så jeg skal på ultralyd i slutten på denne mnd for å se hvordan hun sitter/ligger til det :)

Formen:

Litt sliten i ryggen men ellers i fin form :)
Trener styrke 3 ggr i uka og går småturer hver dag. veldig vonde kynnere på lengere turer, men 20-30 min går fint :)

Vektoppgang:
6 kg opp :)

Søvn:
Våkner mye men sovner stort sett raskt igjen!

Matlyst:

Som normalt men blir veldig mye raskere mett, og fortere sulten. små og hyppige måltider.

Aktivitet fra lille:
MYE, omtrent døgnet rundt og hele tiden, jeg tror knapt hun sover :p
Stor aktivitet å sparke mot blæren min og dunke mot ribbeina mine. :)

Innkjøp:
Vi har kjøpt seng,dyne,saueskinn og alt vi trenger til sengen.
Stellebordet er satt opp på badet og ny stelleveske med tilbehør er klar :)
Babynest er bestilt og snart på vei i posten.
brystpumpe er funnet frem, det samme med bæresjal som er vasket og skal pakkes ned :)
 
Uke 37+4
På Ultralyd for snart 2,5 uker siden fikk vi se ei frøken som lå i hodeleie!
Storesøster lå i sete fra rundt uke 32 og vi var veldig forberedt på at lillesøster også gjore det samme.
Sjokket var ganske stort,selvom vi selvsagt ble glade for at det nå vil være mulig å gjennomføre ett forsøk på en vaginal fødsel.
Jeg ble dermed henvist til omvisning og innskriving på kr.sand sykehus bare en uke etterpå.
Mandagen etter reiste vi inn,med time kl 09.
Vi har 2,5t reisevei inn så vi var tidlig avgårde og koste oss med radio,nybakte rundstykker og kaffe i bilen mens vi så verden våkne i huser og på veiene rundt oss. En koselig tur inn!
Hadde på forhånd fått forespeilet at det var mye "rot" å finne fødeavdelingen,så vi beregnet litt ekstra tid på dette.
Da vi kjørte av e39 var det derimot ganske så enkelt.
Vi kjørte rett på parkeringsplassen,og derfra så vi opp til kvinneklinikken.
Ble dermed sittende å vente i omkring 20 min på timen vår,på ett hyggelig venterom.

Kl 09 kom en fantastisk hyggelig jordmor ut å henter oss og jeg kjente skuldrene senke seg med en gang.
Vi ble sittende i en hel time å snakke,planlegge og diskutere. Ikke minst fikk vi se føderommene og selve avdelingen, både fødeavdelingen og barsel.
De ønsket oss velkommen tilbake når tiden var inne og jeg fikk ett rødt klistremerke i papirene mine som indikerer at jeg er risikofødende og skal ha nøye overvåkning under fødsel.

Nå går vi bare her hjemme å venter, det er enda litt igjen til termindato som er 31.August, men nå er permisjonen i gang, alt er gjort klar og jeg skal bare prøve å kose meg å lade batterier til det hele braker løs :)

Formen: Lite søvn, utover dette i kjempe form. trener fremdeles styrke,går turer og gjør husarbeid etc.

Vektoppgang: 9 kg opp.

Søvn: veldig oppdelt og dårlig. må mye på do og sliter litt med at fingrene dovner bort.

Matlyst: fremdeles normal, og fremdeles like gira på vannmelon og isbiter. haha.

Aktivitet fra lille: mye når jeg legger meg, da er hun helt bajas og sparker hardt i ribbeina på min høyre side.
Mye aktivitet gjennom dagen også,spesielt etter måltider eller isbitspising :p

Innkjøp:
Nå er det bare bleier og en pakke MME som står på planen (for sikkerhets skyld) utover dette har vi alt vi trenger til den første tiden :)
 
Uke 38+0

Bare en liten time etter sist oppdatering så ringte fødeavdelingen på lokalsykehuset her for å gi meg beskjed om at jeg får føde der :D
Jeg er SÅ glad for det, og det innebærer at vi slipper en tur på nesten 3 timer, i tillegg til vannvittig lang hjemvei etter fødsel. Ikke minst slipper vi da mest sannsynlig både ambulansetur og fullt opplegg på den kanten også.

De siste dagene nå hatt masse nedpress og maserier. Så mye natt til i går at jeg gikk rundt på stuen fra 0330 til 05 før det roet seg.
Spent på de neste dagene og om dette er uskyldige men vonde maserier som ikke gjør noe for hverken åpning eller modning, eller om de faktisk bidrar med noe :)
Nå er det bare noen uker igjen til termin og uansett ikke lenge til vi har jenta vår her, jeg gleder meg sånn <3
 
39+0
Jeg føler jeg nettopp skrev innlegget over,og nå har enda en uke passert og jeg er på vei inn i uke 40!
Termin om 9 dager og jeg gleder meg sånn til å møte jenta vår <3
Jeg tror det er to måter å være utolmodig på.
Den ene måten er om man er skikkelig lei pga dårlig form,mye vondt og lite søvn etc, altså at man bare vil ha tilbake kroppen sin og få babyen på utsiden.
Den andre måten er om kropp og helse egentlig er god, men at man på alle måter er utolmodige på å møte den lille som er i magen.
Jeg havner denne gangen under siste kategori.
Jeg er på ingen måte lei av å være gravid,formen er fin (med unntak av en skikkelig kjip influensa akkurat nå) men jeg gleder meg så enormt til å møte den lille fine jenta vår på utsiden <3
Nå får vi bare være så tålmodige vi kan,for før vi vet ordet av det så braker det løs <3
 
Back
Topp