minipillen

sahara82

Blir kjent med forumet
hjeeellppp

Jeg ble en time forsinket med minipillen igår kveld,,,,,er helt hysterisk nå.. Hvor stor er sjansene for at vi kan bli gravide... Er det noen som vet??

Står det ingenting på pakningsvedlegget om det?? På den jeg fikk står det at jeg har en margin på 12 timer, så hvis jeg mindre enn 12 timer for sent ute så opprettholdes den preventive sikkerheten. Pillene mine heter Cerazette.

på mine er det tre timers margin....

ikke begynt enda

står att man skla begynne ved mensstart..men det får jeg jo ikke...bare begynne nå da unasett?

Jeg bare begynte på pillen uannsett.
Vet ikke om jeg har mensen el om det er rennselse enda....[&:]
Litt frustrerende....
med meg er 3 timer tror jeg.

HVA ER FORSKJELLEN PÅ MINIPILLEN OG P-PILLEN???[8|]

skal snart til legen på den kontrollen min...må vite det innen da...trenger prevansjon nå!! Vi liker ikke kondom[:'(], så driver å hopper av i svingen...har ikke lyst å bli gravid nå,,,,så får vel ta oss sammen å finne noe skikkelig fort som f,,,[:D]

dytter på denne, for jeg lurer fortsatt[8|]

minipillen inneholder kun ett hormon: gestagen
p-pillen inneholder to hormoner: østrogen og gestagen

Minipillen er 'vanskeligere' i den forstand at det har mye mindre slingringsmonn når den må taes. Det må taes på akuratt samme tidspunkt hver dag.
Sikkerheten for p-pille resuseres om den er glemt i lengre enn 36 timer (dvs du har 12 timer på deg etter det tidspunktet du tok pillen dagen før...), ved minipille er sikkerheten redusert etter 27 timer (dvs du må ha tatt den innen 3 timer etter samme tidspunkt du tok pillen dagen før)

Likt for minipille og p-pille er at slimet i lovmorhalsen blir mindre gjennomstrengeliog for sædceller, og at det blir vanskelig for et befruktet egg å feste seg. I tillegg forhindrer p-pillen eggløsning (det gjør ikke minipille).

Det er vel mer bi-virkninger på p-pillen. I alle fall vet jeg at jeg som migrenepasient har blitt fratatt p-pillen pga risiko for blodpropp, men jeg kan fortsatt bruke minipillen.

ok.....da skjønner jeg!
Takker for svar![:)]

Back
Topp