Minipille

Sikad

Flørter med forumet
Hei jenter :)

Har fått resept på Cerazette mini pille i dag. Cluet er at jeg aldri har brukt piller før, noen som har erfaring med disse?

går på de. er snart ferdig med andre brett. hatt kun en blødning. men mensen smertene er der i ca 2 dager. var ikke fornøyd i starten, men nå funker de fint. men skal snart bytte tilbake til vanlig p piller da pga pris:) ammer ikke lenger så da er det greit

Jeg begynnte med de etter 6 ukers kontroll, og ble et trollemoticon, og depresjonen min ble myyye verre. Sluttet pga operasjonen og ble litt mindre troll og depresjonen bedre igjen. Så begynnte jeg igjen, og da spurte gubben pent om jeg kanskje skulle begynne på noe annet. Så idag har jeg begynnt på vanlig p piller igjen, siden jeg nå ikke pumper lenger.Og sexlysten min ble sporløs borte.
Men vet det er forskjell fra person til person.

Jeg har gått på de før, og jeg fikk hyppige blødninger.. Måtte alltid ha bind i veska,for visste jo aldri når det begynte..:(
Så ingen god erfaring her! Men noen mister jo nesten helt blødningene, det var jo det jeg håpte på...men nei..

Eg startet på disse for noen dager siden. Håper eg ikke får masse blødningr av de. Men vet mange får det. Andre har ikke blødninger i hele tatt. Har stått på conludag til nå, men de må tas på så og si nøyakig samme tidspunkt hver dag. Cerazette er ikke SÅ viktig at blir tatt på nøyaktig samme tidspunkt!

Jeg begynte på dem 6 uker etter fødsel. Nå som jeg ikke ammer lenger bruker jeg p piller i steden foremoticon

Er ikke fornøyd med Cerazette i det hele tatt. Sexlysten ble totalt borte vekk. Jeg ble lett sur. Og blødde så og si hele tidenemoticon Hadde vel 1 uke fri fra blødninger da jeg begynte, så 2 uker sammenhengende blødninger, så 1 uke uten og så 2-3 uker med blødninger igjen.

Men det er jo forskjellig. Hører om flere som er kjempefornøyd og som aldri blør med dem i det hele tattemoticon

Masse negativt med de altså... Jaja har tatt min første i dag så får jeg se om jeg beholder de eller kaster de i søppelet :) Gidder ikke plages med bivirkninger, da bruker jeg heller spiral!

Takker for svar :) :)

Jeg har gått på de i 5 år sammenhengende, og blødde ikke en dråpe i den tiden. Er kjempefornøyd. Nå har jeg hatt en pause på 4 mnd og fikk tilbake mensen med en gang. Det er eneste forskjellen jeg merker.
Så nå skal jeg begynne på den igjen til neste mens, om 2 uker. Gleder meg.

Det eneste negative jeg merket, var at jeg måtte huske å ta pilla hver dag. Hendte jeg glemte den, og da måtte jeg ta 7 dager i sølibat.

hvorfor havnet denne tråden her inne?
Den var jo nettopp på generell.

Back
Topp