minipille cerazette

Benedikte28

Glad i forumet
Desemberlykke 2018
Novemberlykke 2022
Hei. Eg sluttet med minipillen cerazetten den 17 september. Flere dager i sist uke så har eg at vondt i nedre delen av magen og på siden. Har ikke så vondt nå lengre, men fortsatt ømme bryster (aldri at det før utenom graviditet). Tok en test for løye og den er negativ. Eg mistet mensen når eg har gått på dem (gått på dem i ca 7 mnd), brukte p-piller før der. Mistet også mensen med vanlige p-piller.

Har noen erfaring på når mensen kom tilbake etter å gått på cerazette? Føler eg alle tegn på at mensen skal komme, i tillegg til graviditet.

Høres egentlig ute som eggløsningssmerter det hadde forrige uke? Om du ikke ble befruktet vin da mensen komme ca 14 dager etter. Om du f.eks hadde siste dag med "vondt" torsdag, så slapp kanskje egget fredag, og mensen forventes ca neste fredag :)

Jeg sluttet i august ifjor, fikk mensen i oktober samme år.

Jeg har fått tilbake mensen 3-4 uker etter jeg slutta på cerazette. Men det er jo veldig individuelt da. Du kan ha litt smerter fordi kroppen begynner å jobbe litt annerledes enn den har gjort på en stund ☺️

Jeg fikk igjen ganske fort men det ble litt kluss etter det igjen. Har gått på dem siden jeg var 20 og er 33 nå. Har 3 barn med eldste så fikk jeg en mnd med mens kun en dag. Med mellomste gikk jeg 3 mnd uten mens. Med minste så slutta jeg lenge før og prøvde spiral som ga med ekstreme mens og smerter. Hadde gått på de i 4 år før jeg slutta for å prøve på eldste.

Back
Topp