minipilla

Det står på pakningsvedlegget, gjør det ikke? Hvilken pille går du på da?
Med spiralen sa han at vi var sikre etter en uke i alle fall [:)]

Dette står i pakningsvedlegget:

"Den første pakken med Cerazette. Hvis du ikke har brukt noen form for hormonell prevensjon den siste måneden.
Vent til menstruasjonen begynner. På den første menstruasjonsdagen tar du den første Cerazette tabletten. Det er ikke nødvendig å bruke tilleggsprevensjon. Du kan også starte på 2. til 5. menstruasjonsdag, men i det tilfelle må du passe på å bruke tilleggsprevensjon (mekanisk prevensjon, f.eks. kondom) de første 7 dagene i den første måneden (syklusen) du tar tabletter."

Så jeg vil tro at du er beskyttet etter en uke, ja [:)]

ORIGINAL: Studinen88

Dette står i pakningsvedlegget:

"Den første pakken med Cerazette. Hvis du ikke har brukt noen form for hormonell prevensjon den siste måneden.
Vent til menstruasjonen begynner. På den første menstruasjonsdagen tar du den første Cerazette tabletten. Det er ikke nødvendig å bruke tilleggsprevensjon. Du kan også starte på 2. til 5. menstruasjonsdag, men i det tilfelle må du passe på å bruke tilleggsprevensjon (mekanisk prevensjon, f.eks. kondom) de første 7 dagene i den første måneden (syklusen) du tar tabletter."

Så jeg vil tro at du er beskyttet etter en uke, ja [:)]

Takker.[:)] Legen sa jeg bare kunne begynne rett på de selvom jeg ikke hadde fått tilbake mensen. er litt skeptisk til prev generelt. har liksom hørt om så masse "ulykker".[:o][;)]

ORIGINAL: *ZimZum*
Takker.[:)] Legen sa jeg bare kunne begynne rett på de selvom jeg ikke hadde fått tilbake mensen. er litt skeptisk til prev generelt. har liksom hørt om så masse "ulykker".[:o][;)]

Joda, noen "ulykker" skjer jo innimellom. Jeg sitter selv med et "p-pillebarn" i lommeslyngen foran meg. Men, de pillene fungerte nok ikke ordentlig på meg tror jeg. Jeg gikk på Trionetta og var kjempefornøyd, så da bestemte myndighetene at det var så mange p-pillemerker på markedet i Norge at akkurat Trionetta kunne de kutte ut [8|] Og helt siden jeg begynte på Mikrogynon har jeg hatt merkelige "sykluser". Ingen mens, plutselig mellombløding, og ja. Bare surr. Så selv om jeg ble overrasket over at jeg var gravid på pillen, kan jeg vel takke meg selv som ikke fikk byttet til et merke som passet kroppen min bedre. Og jeg gikk på Mikrogynon i 3 år før jeg ble gravid, så det sluttet ikke å fungere over natten heller. Jeg stoler jo ikke på det selv lenger, så jeg har fått satt inn spiralen som er like sikker som kvinnelig sterilisering [:)] Så når Lucas skal bli storebror er det i alle fall planlagt! [;)] Men, jeg tror nok jeg ville gitt minipillen en sjanse for det. Fungerer den dårlig på deg etter noen måneder, så bytt merke eller over til annen prevensjon! Det er i alle fall mitt tips [:)] Det er jo ikke akkurat mange "uhell" heller [:)]

Hei! Jeg fikk cerazette av legen, og hvis du begynner FØR mensen har kommet tilbake, er det ikke sikkert før etter 2 til 3 uker! Så husk kondom hvis du ikke vil ha barn igjen med en gang..;) 

ORIGINAL: Førstegangs19

Hei! Jeg fikk cerazette av legen, og hvis du begynner FØR mensen har kommet tilbake, er det ikke sikkert før etter 2 til 3 uker! Så husk kondom hvis du ikke vil ha barn igjen med en gang..;) 

2-3 uker????[:-] wtf..[:-]

har liksom ikke hørt om 2-3 uker før.[8|] Det jeg har fått høre er at hvis du ikke har mensen er du ikke sikker før etter 7 dager.

legen sa till med att med cerazette (minipille) var jeg sikkeretter 5dager, men kunne godt bruke kondom i 7dager bare for og være ekstra sikker på att jeg er sikker.

Back
Topp