Miniform

LitenSpire

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Er det noen som gir babyene miniform dråper? Og merker dere effekt av det?

Forresten: Bruk heller Semper dråper hvis du har problemer med luft i mage, fikk virkning samme dag..!
Ble mye roligere baby.
Miniform gav oss ingenting...

Vi har akkurat slutta på de, da det ikke gav noe effekt.. NAF ammete derimot, fantastisk "produkt" :D

Hvordan er det placebo på en baby?

Kan være mer placebo på foreldrene enn spedbarn :p
Det programmet som går på nrk sa det samme, folke...helse? Info? Husker ikke hva det heter.
Jeg bare går utifra infoen :p
Men probiotika!! Har nå en baby som ikke har luftbesvær pga det! Anbefales sterkt! :)

Probiotika og semper dråper, hvor får man kjøpt det? Har en liten frøken med masse luft I magen stakkar :(

Kan være mer placebo på foreldrene enn spedbarn :p
Det programmet som går på nrk sa det samme, folke...helse? Info? Husker ikke hva det heter.
Jeg bare går utifra infoen :p
Men probiotika!! Har nå en baby som ikke har luftbesvær pga det! Anbefales sterkt! :)
Probiotika? Det har jeg ikke hørt før! Fortell!! :)

Probiotika? Det har jeg ikke hørt før! Fortell!! :)

Probiotika er bakterier voksne har naturlig, som hjelper til med å holde magen i balanse, men spedbarn har ikke de... Så hvis du bistår med feks Semper dråper som er spesifikt for spedbarn (IKKE kjøp noe som ikke er spesifikt for dem, da probiotika bosetter seg i tarmene og gjerne formerer seg, så greit å ha barnevennlige bakterier), så hjelper det på fordøyelsen og luft :)

Kjøpte Semperdråper i dag selv. Hun på apoteket sa at man bør rådføre seg med lege før bruk til barn under ett år. Jeg tenker at det høres unødvendig ut. Noen som snakket med legen før bruk?

Kjøpte Semperdråper i dag selv. Hun på apoteket sa at man bør rådføre seg med lege før bruk til barn under ett år. Jeg tenker at det høres unødvendig ut. Noen som snakket med legen før bruk?

Det er fordi probiotika bosetter seg i tarmene til baby, og formerer seg.
Derfor er det viktig at man spesifiserer at det er til spedbarn, slik at man ikke kjøper "voksen-probiotika", men kun produkter som er til barn! :)

Lillemor på 4 uker skreik fra ca kl 18- 03 i natt... Så no har eg kjøpt semper dråper og skal prøve... Men det skal bare gis 5 dråper om dagen, når gir dere de? På morgenen som en rutine eller når babyen skriker??

Det er fordi probiotika bosetter seg i tarmene til baby, og formerer seg.
Derfor er det viktig at man spesifiserer at det er til spedbarn, slik at man ikke kjøper "voksen-probiotika", men kun produkter som er til barn! :)

Okei, takk for svar. :) Kjøpte den som er beregnet fra fødsel til tre år. Bør ikke være noe problem da.

Kan dei semper dråpane funka mot sin hensikt,tru? Mini har jobba heise dei to siste nettene.. Då har me prøvd dråpa på kvelden,og ho ligge å presse og slite heise.. :-/

Semper dråper er jo "tilskudd", skal taes hver dag og kun en gang om dagen. Ikke som miniform.

Eg har ikkje prøvd miniform, kun semper dråpane (to kvelder). Dei nettene jobba ho meir "enn vanli".. I går gløymte eg faktisk å gi ho, sove so ein dupp sio kl.16 omtrent..:-) begynte litt å lura då om da faktisk ikkje va nåke godt for tøtto,og at da faktisk kunne gjera magen verre..?!

Eg har ikkje prøvd miniform, kun semper dråpane (to kvelder). Dei nettene jobba ho meir "enn vanli".. I går gløymte eg faktisk å gi ho, sove so ein dupp sio kl.16 omtrent..:-) begynte litt å lura då om da faktisk ikkje va nåke godt for tøtto,og at da faktisk kunne gjera magen verre..?!

Det må du spørre en lege om :p Men hvorfor gir du henne Semper dråper hvis hun tydeligvis ikke sliter med magen?
Hvis hun sliter med magen, så kan det være hun jobber masse med magen fordi luft fikk "fri bane", sånn var det for vår iallefall.
Han kan endelig rape og prompe masse og det sitter ikke fast mer.

Back
Topp