Miniform <3

Ellie81

Flørter med forumet
Ga lillebror miniform til de siste ammingene i går og han sov SÅ mye bedre! Han våknet flere ganger men var ikke frustrert og spiste færre ganger. Jeg har følt han har brukt brystet som trøst for magevondt de siste nettene og har nesten ikke fått sove bare bysset, trøstet og ammet.

HERLIG å føle seg litt mer normal i dag!

Jeg ga han ikke miniform til ammingene i natt og tror jeg fortsetter med å gi på dagtid.

Kan jo være en tilfeldighet, men det ser iallefall ut som at Miniform virker for oss. Blir spennende å se i natt. Krysser fingrene :-) :-)

Så deilig, både for han og det!:)
Begynt med miniform selv og ser resultater, så godt å slippe se det utilpasse fjeset til lillemor :D

Minifom :) man tar 10 dråper før hvert måltid så sprekker luftboblene i magen så barnet slipper å plages med luftsmerter :) så flott at det har hjulpet deg :)

Ga lillebror miniform til de siste ammingene i går og han sov SÅ mye bedre! Han våknet flere ganger men var ikke frustrert og spiste færre ganger. Jeg har følt han har brukt brystet som trøst for magevondt de siste nettene og har nesten ikke fått sove bare bysset, trøstet og ammet.

Jeg ga han ikke miniform til ammingene i natt og tror jeg fortsetter med å gi på dagtid.

Kan jo være en tilfeldighet, men det ser iallefall ut som at Miniform virker for oss. Blir spennende å se i natt. Krysser fingrene :) :)
Så bra at det fungerer for dere :-)
Hvor gammel er babyen din, har vurdert å bruke det på min datter men hun er ikke tre uker enda og de på apoteket sa jeg burde vente til hun blev eldre….
Men jeg var hos kiropraktor med henne i går og hun er bedre i dag så vi for vente litt å se….

Hvor gammel er babyen din, har vurdert å bruke det på min datter men hun er ikke tre uker enda og de på apoteket sa jeg burde vente til hun blev eldre….
Men jeg var hos kiropraktor med henne i går og hun er bedre i dag så vi for vente litt å se….

2 uker :-) Fikk beskjed om at det var OK å starte behandlingen :-)

Minifom kan de starte med fra fødselen av så ville ikke tenkt for mye på hva de sa, ofte blir jo luftsmerter og kolikksmerter borte når de er ca 5-6 mnd så om noe kan hjelpe frem til da skjønner jeg ikke hvorfor baby og foreldre skal plages over noe som ikke er farlig å gi :)
Men bra hun ble bedre etter kiropraktor :)

Kan jo være en tilfeldighet, men det ser iallefall ut som at Miniform virker for oss. Blir spennende å se i natt. Krysser fingrene :-) :-)
Så bra det funker med miniform for dere. Jeg kjøpte en pakke, men de på apoteket mente jeg skulle vente til hun er tre mnd. Hvor mange uker er din? Hvor mange dråper har du gitt?

Så bra det funker med miniform for dere. Jeg kjøpte en pakke, men de på apoteket mente jeg skulle vente til hun er tre mnd. Hvor mange uker er din? Hvor mange dråper har du gitt?
Jeg gir og miniform, hun er 4 uker og 2 dager.. Hun får 8-10 dråper til hvert måltid + fennikel te.. Hun sliter veldig med magen, men synes hun er litt bedre nå. Og har hatt 3 gode netter på rad!:)

Merkelig at man skal vente til 3 mnd når det er beregnet til 3 mnds kolikk, altså fra fødsel til ca 3 mnd, for da bruker som regel luftsmerter å opphøre :p

Lillebror er to uker :-) Gir til hvert måltid etter middag sånn ca. 10 dråper. Det høres rart ut at du skal vente siden magen pleier å bli bedre når de er 3 mnd... men jeg er ikke ekspert på området altså :-)

Vil tro hun på apoteket har misforstått hvordan minifom fungerer og når man kan begynne å bruke den.

Prøv den med god samvittighet du.

Da har vi prøvd miniform på andre dagen, litt mindre dråper enn det som står på pakken og til de siste ammingen på kvelden. Har funket bra, virker som hun har mindre magekramper

Minifom kan de starte med fra fødselen av så ville ikke tenkt for mye på hva de sa, ofte blir jo luftsmerter og kolikksmerter borte når de er ca 5-6 mnd så om noe kan hjelpe frem til da skjønner jeg ikke hvorfor baby og foreldre skal plages over noe som ikke er farlig å gi :)
Men bra hun ble bedre etter kiropraktor :)
Sliter fortsatt med magen så nå har vi begynt med Minifom håper det hjelper fort, takk for svar :-)

Sliter fortsatt med magen så nå har vi begynt med Minifom håper det hjelper fort, takk for svar :-)
Hvis Minifom ikke hjelper så anbefaler jeg Fennikel-te :) står hvordan den skal blandes og gis på ammehjelpen sine sider :)

Hvis Minifom ikke hjelper så anbefaler jeg Fennikel-te :) står hvordan den skal blandes og gis på ammehjelpen sine sider :)
Takk for råd, kjøper du fennikel te på helsekost?

Hvilken fennikelte har folk? Kan dere legge ved et bilde? :-)

Back
Topp