minifom

Tror ikke så mange gir det da det kan være hormonforstyrrende.....

Har du prøvd annet? Sukkervann, amme-te, fennikel-te, massasje....

vi he brukt det, he gitt det kveld og natt når mageknipen han bruka å vær på det værste [:)]

ORIGINAL: siljegulli

Her kommer det ikke i hus!!!

Minifom

"Dosering: Dråper: Ved 3-månederskolikk gis 10 dråper før hvert måltid. Behandlingen pågår så lenge tegn til kolikkbesvær foreligger. Fås ingen effekt bør lege kontaktes etter 2-3 dager
Egenskaper: Klassifisering: Overflateaktiv silikonpolymer. Virkningsmekanisme: Gjennom en forandret overflatespenning forhindres skumdannelse, og gassbobler i mage og tarm påvirkes slik at de sprekker og elimineres lettere. Absorpsjon: Absorberes ikke. Utskillelse: Utskilles uomdannet i avføringen."

tatt frå felleskatalogen.

jeg bruker det å jeg gir ved hvert måltid.... men viktig å huske at guttet ikke skal ha... jenter tar 0 skade...

ORIGINAL: siljegulli

Hvor kjøpes dette? Apotek? Der anbefalte de bare amme-te...

kjøpe fenikkelte på helsekost foretninga [:)]

Har gitt minifom her også crispus, fekk det anbefalt å det har hatt verknad..men glømsk her også [:D]. Driv å prøve med fenikkelte for å sjå om det gir meir langvarig verknad [:)].

ORIGINAL: crispus

ORIGINAL: sjukesøster

Minifom

"Dosering: Dråper: Ved 3-månederskolikk gis 10 dråper før hvert måltid. Behandlingen pågår så lenge tegn til kolikkbesvær foreligger. Fås ingen effekt bør lege kontaktes etter 2-3 dager
Egenskaper: Klassifisering: Overflateaktiv silikonpolymer. Virkningsmekanisme: Gjennom en forandret overflatespenning forhindres skumdannelse, og gassbobler i mage og tarm påvirkes slik at de sprekker og elimineres lettere. Absorpsjon: Absorberes ikke. Utskillelse: Utskilles uomdannet i avføringen."

tatt frå felleskatalogen.

som jeg har sagt engang før, så hadde jeg en laaang samtale med legen om dette, fordi jeg var nervøs for hormonforrstyrrende greiene, og han sa bare og bruke det som står på, seff etter han sjekket opp, og dette er noe som ikke blir tatt opp i kroppen, og heller ikke farlig på noen måte!! hvorfor anbefale og selge noe til spebarn og ha den doseringen på det vis det skulle være så ille???

selv bruker jeg det ikke til hvert måltid, pga jeg er glømsk...hehe!! å skal prøve fennikel te, da jeg hører dette kan faktisk funke bedre[;)]

Det er noen apotek som faktisk ikke selger dette og leger og helsesøstre som IKKE anbefaler det nettopp for at det KAN være skadelig!
JEG ville vært litt mer kritisk, men det er nå meg[:)]
Samme som med natusan, kommer ALDRI til å bli brukt på Ronja!

Langvarig bruk av miniform er IKKE anbefalt, men noen uker mener de ikke er skadelig (problemet er at mange brukte det forebyggende før barnet i det hele tatt fikk luft i magen over lenger tid..). Så alt med måtehold sier nå jeg..
Men jeg prøvde å gi snuppa fennikel te istedenfor, og det hjalp mye! Har fortsatt vondt i magen til tider, men roer seg mye fortere nå, må ikke trave rundt og bære henne i flere timer, trenger bare å sitte og bysse henne litt, og hun kan nå være våken uten å skrike! Så prøv fennikel te først vil jeg anbefale, det er tross alt et mer naturlig produkt. men både HS og legen har her anbefalt miniform, men jeg sa at jeg ville prøve fennikel te først :)

hva er galt med Natusan da?

ORIGINAL: Chocolate girl

Langvarig bruk av miniform er IKKE anbefalt, men noen uker mener de ikke er skadelig (problemet er at mange brukte det forebyggende før barnet i det hele tatt fikk luft i magen over lenger tid..). Så alt med måtehold sier nå jeg..
Men jeg prøvde å gi snuppa fennikel te istedenfor, og det hjalp mye! Har fortsatt vondt i magen til tider, men roer seg mye fortere nå, må ikke trave rundt og bære henne i flere timer, trenger bare å sitte og bysse henne litt, og hun kan nå være våken uten å skrike! Så prøv fennikel te først vil jeg anbefale, det er tross alt et mer naturlig produkt. men både HS og legen har her anbefalt miniform, men jeg sa at jeg ville prøve fennikel te først :)

hva er galt med Natusan da?

Det er rett og slett farlig. Inneholder mineralolje som gjør huden "falsk" mjuk. Legger seg utenpå kroppen og tetter igjen porene slik at ikke huden kan gjøre den jobben den skal.
Og om man skulle få den inn i kroppen, lagres det i lever og nyrer og kan gi leddgikt og leddbetennelser.
Mineralolje er faktisk det som er igjen etter produksjon av motorolje og bensin.
Det er et billig fyllmiddel.

Nei, det skal ikke i nærheten av huden til dattera mi[:)]

You must log in or register to reply here.
Back
Topp