MINIFOM

LilleJenta

Gift med forumet
Casper sliter med magen...[:o]
Han skriker ikke og sånn, men han trykker veldig mye,
og blir sint. Holder på hele tiden. Når han spiser, sover osv.
Må jo være forferdelig slitsomt stakkar![&o]
Har gitt Malt, og det hjelper litt innimellom, men da må jeg gi en del,
og da blir han kvalm og kaster opp...[:'(]

Ja og så til saken da...[:D]

Så jeg har kjøpt Minifom...
Hvor mye og hvor ofte skal jeg bruke det?
Han har jo ikke kolikk, så det er kanskje ikke nødvendig å bruke det tilhvert måltid eller?[8|]
Hva gjør dere andre som gir det??

For det første ville jeg prøvd å kutte ned på malten, jeg er overbevist om at det er årsaken til trykkingen. Kian sluttet helt med det når jeg kutten den ut. Han har ikke kolikk men han får 10 dråper før hvert måltid for det. Gjør ingenting fordi den er så mild. Så får han 3 ml ammete før hvert måltid. Kian fyller nå opp 1 - 2 bæsjebleier i døgnet og har sluttet med trykkingen.

Åh, det hørtes bra ut...
Stakkars, kan jo ikke være godt å ligge sånn hele tiden.

Nei, skal kutte den Malten da... Merker at han blir dårlig av det også![&o]

Okei, men da kan jeg gi 10 dråper da. Må jo forhøre meg vettu![;)]
Er så godt å ha dere her![:)]
Takk for svar!!!

Ja, alt er jo prøvd å testet ut så det er greit å lære av hverandre, men uansett så reagerer de små forskjellig.
Mener Hege77 også kuttet ut malten og Thea ble bedre etter noen dager også.

Håper Casper sin mage snart blir bedre, det er helt forferdelig å høre på denne trykkingen.
Men Lillejenta, vær tøff.. prøv uten malt i 2 dager, gi minifom og ammete til Casper. Se om det ordner seg selv da. Har han ikke bæsjet gi en stor teskje i kun en flaske feks på morningen. Det var sånn jeg gjorde det og til slutt så hadde vi kuttet ut malten helt[;)]

Okei...
Uff! Gruer meg litt!
Nei, dette skal gå bra! Han får det nok bedre uten...
Er det sånn Fenikkel te du snakker om da??

Nei, kjøp ammete på apoteket. Den heter bare det.
Har kjøpt fennikelte også på helsekosten. jeg syns ikke at den fungerer..??
Lykke til, skal se det ordner seg snart!!!!

Så jeg hadde skrevet vent 2 døgn før du gir malt, men kom på at jeg ventet kun litt over et døgn..

ORIGINAL: Monicus

Så jeg hadde skrevet vent 2 døgn før du gir malt, men kom på at jeg ventet kun litt over et døgn..

så du at jeg hadde skrevet dette?

så du at jeg hadde skrevet dette?

Jepp!![:D]

Ja, alt er jo prøvd å testet ut så det er greit å lære av hverandre, men uansett så reagerer de små forskjellig.

Det stemmer [:)]
Bruker bare ammete og Minifom vi. Synes ammeteen fungere så godt når hun trykker og jeg synes det er på tide med litt bæsj. hun promper så godt etter litt te, så luften kommer fint ut [:D]

ORIGINAL: Hege77

Bruker bare ammete og Minifom vi. Synes ammeteen fungere så godt når hun trykker og jeg synes det er på tide med litt bæsj. hun promper så godt etter litt te, så luften kommer fint ut [:D]

gir dere de ammete også når dere hører de ligger og trykker?? og vips så kommer bæsjen??[8|]eller missforstod jeg den........?!

ORIGINAL: Sommermamma =)

ORIGINAL: Hege77

gir dere de ammete også når dere hører de ligger og trykker?? og vips så kommer bæsjen??[8|]eller missforstod jeg den........?!

Nei, bæsjen kommer nok ikke så fort, men gjerne luften som plager han. Kan komme en del ca 15 min etter at han har fått teen.

Er det amme-teen som er å få kjøpt på apoteket? Jeg kjøpte en te som bare heter amme-te på apoteket og på den står det at det er jeg som skal drikke den. Hvilken sort er det man kan gi til barnet?

det er DEN du gir til barnet!!
det er en hvit krukke av plast, med grønn på etiketten?? det er den jeg gir..

ORIGINAL: gakka

Er det amme-teen som er å få kjøpt på apoteket? Jeg kjøpte en te som bare heter amme-te på apoteket og på den står det at det er jeg som skal drikke den. Hvilken sort er det man kan gi til barnet?

jeg tror det er den ja!
men at du bare må gi pittelitt.
(3 ml som Monicus sa over her)

Ok, går å lager litt med en gang. Begge har hylt hele dagen i dag, her må alt prøves.

Back
Topp