minifom??

jas

Forumet er livet
kan jeg bare gi han minifom selv om han ikke har kolikk??
skjønner ikke hva det er om dagen,men det virker som han har luft i magen..
kan jeg bare begynne å gi han minifom?det er ikke skadelig?

ingen som vet??

Du kan bare begynne å gi han det.
Kian hart ikke kolikk, men mye luft. Han har blitt bedfre. Men., det tok mer enn 3 dager som det står på pakningen. Det er ikke farlig, den er veldig mild. Kan bruke den hver dag før alle måltider.[;)]

tusen takk for svar[:D]
Har gitt han minifom nå, så får vi se om det funker..
Sitter å griner her for føler meg så fortvilet, får jo ikke gjort noe for at han skal få det bra..og det er ikke noe gøy [:(]

Kjære deg,Jas! Ble lei meg når jeg leste at du gråter [:(] Vi kan ikke gjøre mer enn vårt beste for våre kjære små og innimellom komme rdet til å røyne på,men du er den beste mammaen Adrian kunne fått!! Tvil aldri på det!
Når Erik har vondt i magen hjelper det faktisk å legge han på magen over fanget mitt- da sovner han så godt selv om han har illskreket sekunder før!! Dessuten er minifom noen fine greier- håper dere får nytte av det!! [:)]
Ønsker deg ei god natt og så håper jeg morgendagen blir bedre for dere!
Klem fra meg [:)]

Hei du

Har ikke vært her på mange dager.akkurat pga det du skriver. juliana har grini og grini....måtte reise til mamma og få hjelp...fikk litt panikk. Har begynt med ammete og ga henne minifom i noen dager. hun ble veeldig tynn i avføringen, bare "saus" ..så har sluttet nå. Idag er hun mye bedre. Har ikke spist bananer (noe jg fant ut jeg spiste hver dag)...kanskej det er det og..eller ammete...begynn med en kopp ammete til deg selv hver dag...drikker en om morgenen jeg....fikk en lapp om kollikkbarn (juliana har ikke kollikk men de kan bruke de samme naturpreparatene) ..der står det att amme te hjelper og.. og så er det viktig å prøve la det rape for hvert måltid..

Klems!

Du kan gi 10 - 15 ml ammete pr døgn til babyen din. Kian får det av meg. ca 1 teskje før hvert måltid.
Ja, man bli veldig desperat og det er lett å ty til tårene i disse dager. Det ordner seg til slutt Jas!!

Så både mor og barn skal drikke ammete? Får man kjøpt det på helsekostbutikken?

Ikke tvil om at det er vanskelig når nurkene skriker utrøstelig... Jeg bruker ørepropper for å dempe lyden og jeg gir pupp hele tiden for da holder han munn en stakkels stund. Enten så får han ikke nok, eller så gråter han fordi han er overmett!! Ikke lett å vite.

Ligge på magen har hjulpet her også. Må passe på å snu ham når han har falt i dyp søvn. I den grad det funker altså.... [&:]

He, he.. det var enklere da de lå i magene våre, og vi satt her og diskuterte ødemer, kynnere og slimpropper!

i natt fikk han bæsjet og han har sovet bedre i natt enn på to netter..Så det virker som minifom begynner å virke, men han ligger fortsatt å trykker litt når han er våken..

Det som bekymrer meg litt i dag er at han sover så mye..han har bare vært våken et par, tre timer i dag, og han pleier å være våken et par timer, sove ca tre, så våken et par timer..-men i dag sovnet han kvart over ni..-sov til kvart over et, og sovnet igjen kl 2..-og nå sover han..
Er han ikke i form, eller??
Burde jeg kontakte legevakta??

takk for gode råd!!
Får dra å kjøpe ammete på mandag jeg da..-er det på helsekosten??

Hvis han er kvik når han er våken og klar i blikket tror jeg ikke det er noe å bekymre seg for. Virker han sløv og apatisk ville jeg ringt. Men, det skader ikke å ta en telefon.

Mulig han bare har det godt i magen sin og trenger å slappe av.

Ammete kjøpes på apoteket.

Og ja, den kan gis direkte til barnet.[:D]

nå er hanvåken, og han virker ganske så fornøyd, og det er jammen godt[:D]
da føler jeg meg straks mye bedre [:D]

nå skal jeg kose masse med gutten min [:D][:D]

Så flott!!

og der sovnet han igjen..
Jaja, det virker som han har det bra, så da gidder jeg ikke bekymre meg noe ennå..

Tusen takk for støtte og råd av dere, det har jeg virkelig trengt nå [:)]
Dere er så gode, vet ikke hva jeg skulle gjort uten dere [:D]

Gutten min er 7 uker,hvor mye minifom skal han da få??? Står bare noe med 3 månderskolikkdose på pakka...

Back
Topp