Minifom

CarinaKay

Forelsket i forumet
Heia :)

Nurket her i huset er så plaget med mye luft i magen. Klarer nesten aldri rape etter måltider. Jeg ser at det plager henne veldig og hun skriker en god del. Klarer heller ikke sove noe særlig på dagen.

Har blitt anbefalt Minifom av svigermor. Helsesøster nevnte også det da hun var her.

Noen som har erfaring med Minifom? Gir dere 10 dråper før alle måltid slik det står på pakken (uansett hvor ofte de spiser)?
Hvor fort merket dere at det virket? Eller virket det ikke?

På forhånd takk!

Du kan også bruke semper dråper..:) Vi brukte minifom ei stund i begynnelsen, men var ikkje så god effekt her i hus.:)

Hei! Jeg bruker minifom pga mye luft i magen og det funker veldig bra. Jeg gir det annenhvert måltid fordi minsten spiser så ofte. Gir ti dråper-ish :-)

Gav ca 15 dråper, da det blir en del svinn. Gav før hver måltid hele døgnet. Usikker effekt her i grunn. Bruker Semper dråper nå, merker mer effekt av det. Minifom trenger 2-3 dager på å nå full effekt.

Gir ikke før hvert måltid, men før mange måltider. Merker effekt, luften kommer lettere ut. 10 dråper eksakt.

Vi har brukt miniform 2 ganger daglig og da 5 dråper, var det de på apoteket sa når jeg sa hun var 6 uker gammel. Det tok ca 2 dager før vi merket efekt men det ble en helt annen baby:) så nevnte helsesøster på semper dråper så da fant jeg ut at vi skulle prøve det I steden. Mini fikk det I går og det gikk noen timer så skrek hun som bare det så I går sen ettermiddag og frem til 6 til morran I dag har hun skriki eller liggi å vridd seg pga smerter. Så her er det rett tilbake på miniform og kommer til å holde oss til den:)

Eg har 10 dråper oppi flaska(ammer ikkje) han er ikkje flink å rape her helder etter måltid,men kommer luft mykje andre veien :P

Prøv semper dråper en gang om dagen og fennikkel te før hvert måltid. Teen gjorde veldig utslag her. Hun svelger mye luft i forbindelse med mat pga høy utdrivningsrefleks og etter at vi begynte med te promper hun mye mer og har mindre mageknip. Skal sies at jeg merket ikke noe effekt med førstemann så de reagerer jo forskjellig:)

Dere som gir mme, bruker dere semperdråper? Vi bruker hipp sin mme. Får ingen effekt av minifom

Vi bruker d:) før hvert eneste måltid! Uansett hyppighet :) god virkning her:) (flaskebarn,Mme)

Back
Topp