minifom?

*Frk.Mamma

Gift med forumet
ståt på pakken at ved 3 mnd kolikk skal det gir 10 dråper på en skje, men han min er jo ikke 3 mnd han er jo bare to uker, men skal han fortsatt ha 10 dråper da?? og kan det plandes i melken elelr må det gir på skje først??

og står også at hvis man bruker andre legemidøler skal man kontakte lege og høre, han min bruker jo antibiotika men må jeg ringe legen og høre da eller kan jeg bare bruke det??

minifom anbefales ikke!!

De påstår at minifom har gitt en bivirkning på rotter som brukte det daglig i ett år. Jeg brukte det på mi jente i 1 1/2 mnd da kolikken stod på som værst (gikk fast til kiropraktor i tillegg). Det er virkelig ille for ungen som har kolikk og bare skriker.... så heller det. Jeg hadde HS og legen min bak avgjørelsen og sånn ble det. Jeg dryppet dråpene rett i munnen, hun skrek jo bare allikevel[:-]

ORIGINAL: *mumfie*

minifom anbefales ikke!!

hvorfor ikke det? snakka med hs og barsel og de annbefaler det

ORIGINAL: *mumfie*

minifom anbefales ikke!!

vel, det stoffet som de ikke visste kunne være skadelig eller ikke er faktisk tatt bort, så minifom er helt ok. Men ikke alle som har effekt av det da...

Brukte på knøttet mitt, dryppet rett i munnen 10 dråper før hvert måltid. hjalp kjempebra her ihvertfall[:)] Lykke til og god bedring til din lille!

ORIGINAL: frøken plaske

Brukte på knøttet mitt, dryppet rett i munnen 10 dråper før hvert måltid. hjalp kjempebra her ihvertfall[:)] Lykke til og god bedring til din lille!

oki vi får prøve for han hyler mye på dagen og promper og sliter med magen, men han sover heldigvis på natta så vi får prøve [:D]

Har du prøvd andre ting da? Ammete eller fennikel-te? Kan funke bra det også[:)]

Det kan vel være hormonforstyrrende det greiene der... Har du prøvd kiropraktor, manuellterapaut eller akupuntur? Tror jeg hadde sjekka alle sånne ting før jeg hadde gitt ett såpass omstridt legemiddel. Lykke til! Ikke gøy med baby som har vondt.

ORIGINAL: siljegulli

Har du prøvd andre ting da? Ammete eller fennikel-te? Kan funke bra det også[:)]

jeg ammer ikke. fennikel te har vi ikke prøvd, er bare hs som sa vi skulle prøve minifom siden han har vondt i magen og mye luft

her slet vi skikkelig med kolikk.. trodde jeg skulle bli galen.. av en vikar lege fikk jeg resept på minifom, men det hjalp ikke. da jeg kom til fastlegen stusset han veldig på hvorfor i alle dager jeg hadde fått det. for han trodde den var trukket fra markedet. han er forresten den som var kommune lege og var lege på helsestasjonen.

så han anbefalte heller at vi prøvde akupunktur siden vi hadde liten eller ingen effekt av minifom.
det var tre kjappe stikk per gang, litt gråt, spredt over tre legetimer og gutten var "reparert"[:D]

Trodde det var gjort en endring ift innholdet i minifom nå nylig jeg? At det hormonforstyrrende middelet var tatt ut? Men jeg finner ikke link.
Gutten min fikk 2 mm ammete før hver amming og det fungerte veldig godt her [:)]

http://www.fastlegen.no/aktuelt/2010/Trygt+%C3%A5+bruke+kolikkmiddel.5878.cms

er så vanskelig å google minifom+hormonforstyrrelser assa..

Vi brukte minifom i 1 og halv måned.. fenikkelte osv funka ikke.. Hørte de på apoteket sa at det hormonforstyrrende stoffet var bytta ut. Men som hun sa, det er over langtidsbruk det faktisk utgjør en risiko..

LINK: http://legemiddelverket.no/templates/InterPage____82432.aspx

Back
Topp