minifom?!

Heidi10+12

Gift med forumet
vesla her kniper og trykker veldig i magen.. holder på en god dtund for hu endelig får bæsja og proma..
stønner og surver masse.. men skriker lite.. bare litt innimellom.
bare lurer på hvor grensa går får å gi de små minifom?

og et spm til.. kansje litt dumt men..
det er bebisen som skal ha det og ikke jeg??
sto på skrivet som var med flaska at man kunne amme og ta dette.. sto også noe om bilkjøring så ble så usikker..[:-]

Min og "lader" opp til en real braker innimellom. ;) Også når den kommer så blir a helt salig :)

Jeg ville prøvd fennikel te før jeg prøvde minifom.

Vet ikke om de har endret på oppskriften på minifom, men for noen år siden ble det jo frarådet å gi til babyer.

har kjøpt meg amme-te.. og den er det fenikkel i.. så får se åssen det går først!

takk for svar [:)]

Husk at alle barn ligger å spenner og knyter seg som en liten reke. Det betyr ikke at de har vondt, de bare er sånn[8D]
Ville ikke gjort noen tiltak før hun viste tegn til smerte med gråt. Har de kolikk eller magesmerter så merker man det, for de roer seg ikke i det hele tatt, skriker konstant[&o]

ORIGINAL: Bymusa

Vet ikke om de har endret på oppskriften på minifom, men for noen år siden ble det jo frarådet å gi til babyer.

Det er ganske nylig at de begynte å advare mot å gi det til babyer og småbarn. Fins veldig mye annet å prøve enn minifom. Første steg er jo å finne årsaken til magevondten og behandle det istedet for å bare behandle symptomene.

Når man ammer så skal det endel til for at de blir forstoppet, de kan likevel streve litt med å få ut luft og avføring, men det er mye som kan gjøres for å hjelpe på en naturlig måte[;)]
endel andre ting jeg ville prøvd først.

- Sykle med bena for å få igang tarmene.
- Holde babyen loddrett, tyngdekratfen hjelper[;)]
- Press bena mot magen, det kan hjelpe luft og bæsj ut.
- Masser fotsålene, det hjelper babytarmene til å jobbe bedre.
- La babyen ligge i mageleie med bena bøyd under seg. Det er bra for å få ut luft og bæsj.
- Fenikkelte som jeg ser andre har foreslått her.

Lykke til![:D]

Jeg har gitt Tristan minifom,ble annbefalt på nyfødtintensiven.. Han ble mye bedre [:)]
10 dråper i hver flaske,eller ti dråper på en skje før amming.. [:)]

ORIGINAL: LMG86

Jeg har gitt Tristan minifom,ble annbefalt på nyfødtintensiven.. Han ble mye bedre [:)]

Hvor mange dager var han da du begynte med det?

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: Bymusa

Det er ganske nylig at de begynte å advare mot å gi det til babyer og småbarn. Fins veldig mye annet å prøve enn minifom. Første steg er jo å finne årsaken til magevondten og behandle det istedet for å bare behandle symptomene.

Enig! Men iflg denne artikkelen frarådes ikke lenger bruk av Minifom [:)] og den er fra i starten av mai i år! [:)]

ORIGINAL: Hylei

ORIGINAL: LMG86

Hvor mange dager var han da du begynte med det?

Han var 4 uker,men prematur da.. (35 i mage uker) Så må regne litt annerledes med de som er født til tiden [:)]

Jo de har endret på oppskriften på minifoim den ble i 2007 frarådet å bruke for mye av, stoffet det gjaldt er nå fjernet fra produktet. Men virkningen er ikke dokumentert. Prøv sukkervann og endre kostvanene.

Back
Topp