Minifom = Redning

smama

Glad i forumet
Dere som har barn med magevondt og som sluker mye luft, prøv minifom. Det har fungert helt fantastisk her.

Gutten min begynte å få magevondt grunnet masse luft for en uke siden, han skrek og skrek og jeg viste ikke min arme råd. Før jeg leste om minifom. ga han dette og etter tre måltider hvor han fikk dette først, ble han helt fin igjen :)  Skrek i fire dager før jeg begynte med det...

Absolutt verdt å prøve altså :)
 
Kordan gir du han d? I melken? D ska kjøpes fort som mulig:-)
 


sol angelica skrev:
Kordan gir du han d? I melken? D ska kjøpes fort som mulig:-)



Gir det med skje. 10 dråper. Her fungerer minifom også bra.
 
Prøvde det på eldstemann, merket ikke så mye forskjell.. men går jo ann å prøve..
 


idamor4 skrev:
hvor ofte gir dere det? før hvert måltid?

Lurer eg og på:)
 
10 dråper til hvert måltid :) og vær obs på at hos noen kan det gå litt tid før det får virkning. Så ikke forvent bedring allerede etter første dose. :)
 
Jeg kjøpte også minifom men har ikke brukt det enda.... helsesøster her liker det ikke pga advarselen som ble sendt ut for noen år siden om at minifom kunne skape hormonforstyrrelser.... noen som har lest om det?
 
Vi bruker det nesten daglig her =) Funker her (tror jeg) har ikke så masse mage vondt, men ser jeg at hu sliter med bæsjen får hu også svisker da =)
 


mayaen80 skrev:


sol angelica skrev:
Kordan gir du han d? I melken? D ska kjøpes fort som mulig:-)



Gir det med skje. 10 dråper. Her fungerer minifom også bra.

:)
 


sol angelica skrev:


idamor4 skrev:
hvor ofte gir dere det? før hvert måltid?

Lurer eg og på:)

Ja, gir det før hvert måltid :) Funker kjempe bra her hvertfall :) 
 
http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____82432.aspx

De har fjernet det som var hormonforstyrrende nå :)

TSRL skrev:
Jeg kjøpte også minifom men har ikke brukt det enda.... helsesøster her liker det ikke pga advarselen som ble sendt ut for noen år siden om at minifom kunne skape hormonforstyrrelser.... noen som har lest om det?


 
Lillemann her har ikke slitt voldsomt med luft, men har grått mer de siste to dagene nå. Han fikk minifom før hvert måltid i går, og i dag..I dag har han vært veldig rolig, så kanskje det har gitt litt effekt nå i dag :-D
 


smama skrev:
http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____82432.aspx

De har fjernet det som var hormonforstyrrende nå :)

TSRL skrev:
Jeg kjøpte også minifom men har ikke brukt det enda.... helsesøster her liker det ikke pga advarselen som ble sendt ut for noen år siden om at minifom kunne skape hormonforstyrrelser.... noen som har lest om det?





TAKK!
 
Men hvor ofte skal man gi det? Altså hvor mange dager? Er det noe maks antall dager, eller kan man gi det helt til man merker virkning?
 
Back
Topp