Minifom-hvor lenge??

Veronica

Elsker forumet
Noen som vet hvor lenge man kan gi de små minifom?
Står ingenting på flaska..bare at hvis den ikke virker skal man kontakte lege...
Vil jo ikke gi for lenge hvis det ikke er bra[8|]

Vi brukte den vel i 14 dager tror jeg... helsesøster sa at etter det kunne det være lurt å slutte med det å sjekke om han fortsatt trengte det... [:)]

ORIGINAL: snusmumrik

Vi brukte den vel i 14 dager tror jeg... helsesøster sa at etter det kunne det være lurt å slutte med det å sjekke om han fortsatt trengte det... [:)]

samme her og da var lillegull heldigvis fin i magen [:)]

ORIGINAL: Trine82

brukte dere det før hver amming? brukte det en ukes tid her men funket lite

Ga han det før hver amming, prøvde å gi det 5- 10 min før, men det var ikke alltid så lett å beregne. Synes han ble litt bedre, men ble etterhvert usikker på om det var fordi tarmene hans ble mer modne eller om det var minifomen som hjalp.

Jeg ga det før nesten hver amming i ca 14 dager og fin bra effekt av det, og spurte helsesøster om hvor lenge jeg kunne bruke den når jeg var på 6-ukers kontroll. Da sa hun at de hadde fått restriksjoner angående bruken av minifom, og at man helst ikke skulle bruke den i det hele tatt. Hun kunne imidlertid ikke fortelle meg hva restriksjonene gikk på.. Veldig håpløst - særlig når den har funka så bra!

ORIGINAL: nibi

Jeg ga det før nesten hver amming i ca 14 dager og fin bra effekt av det, og spurte helsesøster om hvor lenge jeg kunne bruke den når jeg var på 6-ukers kontroll. Da sa hun at de hadde fått restriksjoner angående bruken av minifom, og at man helst ikke skulle bruke den i det hele tatt. Hun kunne imidlertid ikke fortelle meg hva restriksjonene gikk på.. Veldig håpløst - særlig når den har funka så bra!

Har også hørt av andre at man helst ikke skulle bruke den så jeg spurte legen min om det. Han sa at vi bare skulle fortsette hvis det hjalp og at det ikke var farlig. Ikke lett for usikre mammaer når det er så mange forskjellige meninger blant fagfolk! Mini ble heldigvis bra etter 14 dager så vi slapp å tenke noe mer på det.

her har vi også brukt det  noen uker nå, kanskje på tide å prøve uten
snart men har ikke helt tort å la vær[8D] redd for at han skal få vondt igjen

Kanskje snart prøve en dag uten da...
Men det romler fortsatt bra i den lille magen så føler hun trenger det enda...[&:]

Back
Topp