Minifom hormonforstyrrende??

Majzan

Elsker forumet
Handla minifom i dag på et apotek her i byen i dag for å hjelpe vesla med luftplager. Snakket så med en jeg møtte på fødeavdelingen som også skulle handle det i dag, men på et annet apotek, og der fikk hun ikke kjøpt det fordi de sa at det var hormonforstyrrende!? Har noen av dere hørt om dette?? 

Jeg har hørt om det ja, derfor jeg ikke tørr å prøve det selv om jenta mi har mye luft i magen.

Det har vist hormonforstyrrelser i forsøk med rotter og mus, men det har kun vist en økt ØSTROGEN-produksjon på HANN-rotter og HANN-mus. Og det som understrekes er å vise litt forsiktighet ved LANGVARIG bruk av høye doser.

Min konklusjon: jeg bruker det til jenta mi fremfor at hun skal ha vondt i mange timer. Det dreier seg jo allikevel bare om en relativt kort tidsperiode. Og østrogen produserer hun jo av seg selv uansett.

står god info på legemiddelverket.no

De fraråder UKRITISK bruk, ikke vanlig bruk. JEG hadde ikke nølt dersom Mathias hadde fått problem. [:)]

ORIGINAL: Grete71

står god info på legemiddelverket.no

De fraråder UKRITISK bruk, ikke vanlig bruk. JEG hadde ikke nølt dersom Mathias hadde fått problem. [:)]

Nettopp! [:)]

Back
Topp