minico's dagbok

minico

Gift med forumet
Junibarna 2015
August 2018
Starter en dagbok for å få litt oversikt over syklus og symptomer i prøvetiden.

Vi hadde vel egentlig en plan om å vente med prøvingen til sommeren, men vi gikk på en kondomfri smell i både januar og februar. Så da er vi prøvere da :p

Siden september har jeg notert meg TR og gjennomsnittelig syklus er på 31 dager. Ca. 14 dager før TR pleier jeg å bli oppblåst og få kramper. Har aldri tempet eller tatt EL tester, men tenker at jeg skal prøve å lytte til kroppens signaler i første omgang.

Mellom EL og TR de to siste syklusene har jeg hatt mange symptomer, oppblåst, kvalm, kramper. Jeg har selvfølgelig fått skyhøye forventninger, men det er vist bare kroppen min som reagerer på hormoner og jeg som ikke har lagt så mye merke til det før jeg begynte å kjenne etter.

Kjekt med flere dagbøker. Masse lykke til med prøving :-)

Lykke til med prøving:) Det er morsommere med prøving da man er i forumet her. Mange dagbøker man kan kjenne seg igjen i, og lurer man på noe er det alltid noen med et godt svar:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Er så usikker på om vi skal hoppe over prøvingen denne måneden. Gå høygravid i julestria og får mest sansynlig termin to dager før julaften, men samtidig er jeg redd for å hoppe over en EL. Tenk om det er nå det skulle klaffe.

Vi har jo ingen barn fra før, så det vil jo ikke være søsken som må feire jul uten mamma og pappa tilstedet. På grunn av offshore jobbing vil det også komme flere EL perioder vi ikke er sammen, så heller vel mot å prøve ved alle mulighetene vi har.

Fikk TR på tirsdag, neste IKM blir i såfall uke 15.

Last edited:
Lykke til med prøving:) Det er morsommere med prøving da man er i forumet her. Mange dagbøker man kan kjenne seg igjen i, og lurer man på noe er det alltid noen med et godt svar:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Tusen takk! Fint med et slikt forum ja, slipper å føle seg så alene ;-)

Hadde aldri trudd at prøvingen skulle bli så altoppslukende. Tenker, leser, googler og planlegger graviditet og barn døgnet rundt. Det gjør jo ikke ventetiden mellom TR og EL, og EL og IKM noe kortere :-P

Tiden mellom EL og IKM er så absolutt værst, men merker nå at jeg begynner å bli utolmodig på EL

CD14 i dag og prøvingen er i gang :D Pink Pad appen sier at EL er til fredag, håper den kommer en dag tidligere som i forrige syklus, da mannen skal bort til helgen.

PP2 - gjennomsnittlig syklus lengde 31 dager. (<3 = sengevals)

CD12 - <3
CD13 -
<3 Tappen er blitt mykere, Litt EL-slim
CD14 - <3 Tappen er litt åpen, Litt EL-slim, Oppblåst
CD15 - Tappen er litt åpen, Litt EL-slim, Oppblåst, Øm nederst i magen
CD16 - <3 Tappen er litt åpen, litt EL-slim, Oppblåst, Øm nederst i magen
CD17 - <3 Tappen er åpen, EL-slim, Oppblåst
CD18 - Tappen er åpen, EL-slim, stikkninger og øm i magen (EL-dag i følge Pink Pad, kjennes ut som det stemmer bra)

Vært mye sekret denne PP i forholde til de to siste syklusene i allefall.

1dpo - Tappen er litt åpen
2dpo - Tappen er lukket
3dpo - Melkehvit sekret, Litt luft på kvelden, Øm i det ene brystet
4dpo - Veldig svake murringer, Oppblåst, Øm i det ene brystet
5dpo - Litt løs mage, Svake murringer, Øm i det ene brystet, Trøtt
6dpo - Våknet av litt murringer tidlig på morgenen, melkehvit sekret, Uvanlig myk tapp, Øm i det ene brystet, Oppblåst
7dpo - Svake murringer, Øm i det ene brystet, melkevit sekret, Oppblåst

Disse dpo dagene føles annerledes ut enn i de siste syklusene. Håper disse symptomene er symptomer på riktige hormoner som gjør kroppen min klar og superfruktbar :D

8dpo - Mannen min mener puppene har vokst, Øm i brystene, Små uggen innimellom, Trøtt
9dpo - Puppene føles fyldigere og fortsatt litt ømme, Små uggen, Vært litt svimmel, Murringer, Trøtt, Svak strek på G.test (Doc morris) på kveldsurin (kom etter fristen)
10dpo - Svak strek på G.test (Doc morris) på morgenurin (så den før det hadde gått 5 min)Fyldigere pupper som fortsatt er ømme, Litt kvalm til tider, Stikker/ murringer innimellom, Trøtt
11dpo - Positiv CB Pluss, Ømme pupper, Trøtt, Murringer, Blir kvalm og svimmel om jeg ikke spiser ofte nok, Luft i magen
12dpo - Positiv Digital, Ømme pupper, Små kvalm, hard i magen
13dpo -
IKM -

Last edited:
Vil ha EL før mannen reiser!!! (Kanskje det hjelper å sutre litt) :-P

Sent from my iPhone using BV Forum

CD17 i dag og foriige PP hadde jeg EL på denne dagen (trur jeg). Gjennomsnittelig syklus er på 31 dager og da skal EL være i morgen på CD18.

Har lagt inn aksjer siden lørdag, med unntak av CD15. Mannen reiser bort i morgen så i dag er siste mulighet for mer aksjeinnlegging denne PP. Håper det klaffer.

3dpo i dag og tiden står stille føles det som. Kunne ønske IKM var i morgen og testen ble positiv...(drømmer)

Sent from my iPhone using BV Forum

6 dpo og mistenker at fallhøyden blir skyhøy om TR dukker opp om 8 dager. Har hatt litt murringer og løsere mage siden kvelden 4 dpo, noe som vanligvis bare skjer dagen før og selve TR dagen. Oppdaget i sta at jeg hadde hvit sekret i trusa noe jeg ikke kan huske å noen gang ha hatt mellom EL og TR. Så da måtte jeg jo bare kjenne litt forsiktig på tappen den var unormalt myk i overflaten til å være midt i dpo land, men det er jo fortsatt veldig tidlig og en del symptomer har jeg erfart at kommer av andre hormoner enn hcg.

Klarer ikke skyve vekk tankene og håpet....

Spennende med dpo land altså. Rart hvordan en analyserer kroppen og finner ut ting som en aldri har sett/kjent før.
Her er jeg 12 dpo og antar tanta kommer til vanlig tid imorgen (pp 12 så er rimelig FRUSTRERT).

Spennende med dpo land altså. Rart hvordan en analyserer kroppen og finner ut ting som en aldri har sett/kjent før.
Her er jeg 12 dpo og antar tanta kommer til vanlig tid imorgen (pp 12 så er rimelig FRUSTRERT).

Ja det er veldig rart. De to siste syklusene har jeg kjent masse symptomer, men kommer nok fra andre hormoner enn hcg har jeg innsett når TR dukker opp :p. Denne gangen sammenligner jeg mer med de to siste, men det trenger jo selvfølgelig ikke bety graviditet (selv om jeg håper det). Skriver ned alt så har jeg mer å sammenligne med neste PP.

Uff! Skjønner at du er frustrert, men som mange sier her inne håpet er ikke ute før tanta dukker opp ;). Krysser fingrene for deg!

Ja det er veldig rart. De to siste syklusene har jeg kjent masse symptomer, men kommer nok fra andre hormoner enn hcg har jeg innsett når TR dukker opp :p. Denne gangen sammenligner jeg mer med de to siste, men det trenger jo selvfølgelig ikke bety graviditet (selv om jeg håper det). Skriver ned alt så har jeg mer å sammenligne med neste PP.

Uff! Skjønner at du er frustrert, men som mange sier her inne håpet er ikke ute før tanta dukker opp ;). Krysser fingrene for deg!
Veldig smart å skrive ned. Jeg og gjør det. Men uansett vanskelig å skille symptomer syns jeg siden kroppen oppfører seg annerledes fra mnd til mnd.
Jeg hadde skikkelig troa på denne pp. Men nå\ synker tempen og testene er fremdeles blenda. Så da får vi bare fortsette.
Håper jeg får lese at du har fått positiv test om noen dager=)

Veldig smart å skrive ned. Jeg og gjør det. Men uansett vanskelig å skille symptomer syns jeg siden kroppen oppfører seg annerledes fra mnd til mnd.
Jeg hadde skikkelig troa på denne pp. Men nå\ synker tempen og testene er fremdeles blenda. Så da får vi bare fortsette.
Håper jeg får lese at du har fått positiv test om noen dager=)

Nå er våren en veldig fin tid og få barn på har jeg hørt ;). Skal sende deg gode tanker og masse babystøv!

Har lovet meg selv og vente til jeg er minst 12dpo (vi får se om det går:p)

Nå er våren en veldig fin tid og få barn på har jeg hørt ;). Skal sende deg gode tanker og masse babystøv!

Har lovet meg selv og vente til jeg er minst 12dpo (vi får se om det går:p)
Det er sant. Var det vi tenkte og for et år siden. Takker for gode tanker og babystøv;) Tar imot med åpne armer og håper at det hjelper:)
Godt der er så mange fine damer her på BV som er med å støtter hverandre og holder motet oppe:)
Heier på deg!

Det er sant. Var det vi tenkte og for et år siden. Takker for gode tanker og babystøv;) Tar imot med åpne armer og håper at det hjelper:)
Godt der er så mange fine damer her på BV som er med å støtter hverandre og holder motet oppe:)
Heier på deg!

Ja det hjelper veldig. Har ingen andre å prate med da jeg vil holde det hemmelig for venner og familie, og mannen min jobber offshore. Takk for at du heier på meg ;). Har meldt meg inn i heiagjengen din også!

Back
Topp