Minibelønninger

TLC2016

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Forslag til minibelønninger/små hverdagsgleder til små (1. og 3.klassing henholdsvis jente og gutt) mottas med stor takk.

Jeg trenger positiv motivasjon for å få hverdagen til å gå opp nå som min mann skal begynne å pendle og jeg skal være alene med de (pluss en i magen og en liten på snart 18 mnd) i ukedagene mens jeg selv er i full jobb med 1.5 time reisevei per dag. De to store er som hund og katt for tiden og kjefting hjelper ikke, så da må jeg prøve noe annet, helst litt hyggeligere for å få litt velvilje, samarbeid og hjelp av de.

Dette er listen min så langt:
Velge middag
Kinotur
Låne film på get
Sitte 10 min i fanget og bli lest for
Små gaver fra ebay eller lignende
Popcorn til kvelds
Spille brettspill/kortspill sammen
Slikkepinne
Strobelys, Glowstics, Disco til å ha hjemmedisco på badet og riste løs litt :D
Smoothie/god morgen yoghurt i matpakken
Noe annet godt i matpakken (de kan være med å planlegge, handle, kutte, lage)
 
Hobbyverksted eller noe, lage greier, ting fra panduro eller med ting dere har i hjemmet.

Trolldeig er enkelt og billig :)
 
Ut å spise middag hver for seg alene? En belønning de kan velge når pappaen er hjemme. Ut på tur med litt gode biter med. Svømmebasseng. Høytlesing av bok/lyd bok.
 
Takk for gode tips! :D

Belønningene må (bør) være av en sånn art at de kan få de samme dag da de rett og slett er for små til å ha lengre tidshorisont. Jeg merker at belønninger som strekker seg flere dager fram i tid ikke motiverer de. Og så må det være ting/aktiviteter som ikke krever for mye tid eller planlegging da vi sliter med å få tiden til å strekke til bare med de vanlige tingene. Og helst ikke koste for mye.

Men bowling, middag alene og sånt kan være fredagsbelønningen. :)

Typisk adventskalenderting og -aktiviteter er det vel egentlig jeg er på jakt etter. :)
 
Hva med minipizza aften.
Man lager flere små bunner (eller bruker pitabrød) og setter frem skåler med diverse fyll.
Barna velger selv det fyllet de ønsker og så steker man dem og de spiser sin egen
 
Takk for gode tips! :D

Belønningene må (bør) være av en sånn art at de kan få de samme dag da de rett og slett er for små til å ha lengre tidshorisont. Jeg merker at belønninger som strekker seg flere dager fram i tid ikke motiverer de. Og så må det være ting/aktiviteter som ikke krever for mye tid eller planlegging da vi sliter med å få tiden til å strekke til bare med de vanlige tingene. Og helst ikke koste for mye.

Men bowling, middag alene og sånt kan være fredagsbelønningen. :)

Typisk adventskalenderting og -aktiviteter er det vel egentlig jeg er på jakt etter. :)

Da er jo hobbyaktiviteter, baking, hjemmekino og den typen aktiviter man lett kan fikse samme dag :)
 
Kjekt med ting dere kan gjøre sammen. Lage rundstykker eller boller?
 
Skattejakt hvor de finner noe spennende evt finner ut hva de skal få lov til å gjøre?;-)
 
Pokemonkort funker fint for min ene gutt. Jeg har kjøpt inn en bunke, og han får trekke 2-3-4 kort som belønning enten for praktiske oppgaver eller rett og slett bare for samarbeidsvilje og god oppførsel.
Han har adhd og trenger rask tilbakemelding, så et lite lager med pokemonkort så han kan få belønningen i hånda med en gang, har vært lurt.
 
Back
Topp