Mini ugle <3

KMB1990

KMB1990
Sommerfuglene <3
Hei!

Jeg er en jente på 23 år og jeg bor i Porsgrunn med min mann på 24 år. Vi var aktive prøvere fra januar til mai 2013, etter dette hadde vi bestemt oss for pause frem til neste år pga SA'er og at vi ønsket å kunne reise og utforske verden litt til.. men plutselig satt spira uplanlagt og vi er så lykkelige! Utforsking av verden får vi tid til senere ;)

Jeg kommer til å skrive om symptomer, gleder, sorger og utfordringer :)
 
Last edited:
Tickeren min er en dag feil, ifølge legen min er jeg 4+2 i dag med termin 3 juni :)

Alt så bra ut hos legen i dag og testen der ble positiv, for meg er dette en stor ting da den ikke ble det sist gang.. da endte det i en SA :(
Denne gangen har jeg troa, alle gode ting er 3 sant?
 
hvis du forkorter syklusdgane dine mener jeg å huske så blir tickeren riktig :D hormene er i sving ble rørt av tittelen på dagboka di :D:D:p
 
hvis du forkorter syklusdgane dine mener jeg å huske så blir tickeren riktig :D hormene er i sving ble rørt av tittelen på dagboka di :D:D:p

Ja, men det gjør ikke noe om det står litt feil haha :D

Awww, endel av navnet mitt betyr ugle på tyrkisk så da måtte det bli mini ugle :D
 
Er i dag 4+3 og har i gjennomført 11,3% av svangerskapet.. luftsmerter har kommet i natt og i dag.. jippi! :p
 
Er i dag 4+3 og har i gjennomført 11,3% av svangerskapet.. luftsmerter har kommet i natt og i dag.. jippi! :p

Håper ukene framover går like fort. Det går jo fort i starten da, i og med at man regner fra forrige TR første dag. Så gøy at det klaffet for dere helt uventet. Det er så typisk. Her i huset hadde vi tre runder med influensa forrige prøveperiode. Hvem skulle trodd at det var da det skulle klaffe?!
 
Er i dag 4+3 og har i gjennomført 11,3% av svangerskapet.. luftsmerter har kommet i natt og i dag.. jippi! :p
Hurra for luftsmerter og alle irriterende symtomer som beviser at det er noe fantastisk som skjer:D
 
Glemt hele dagboken gitt ;)

I går fikk jeg meg et støkk når jeg var på do, ørlite lysbrun utflod og som den hønemora som jeg er så har jeg tømt øynene for tårer i går kveld og i dag formiddag. Heldigvis forble det med den bittelille "blødningen" (som forøvrig varte i 2-3 minutter), og det har som sagt ikke kommet noe mer. Mamma har vært en engel og har vært med meg i nesten hele dag <3

Midt i panikken ringte jeg til legen å fikk avtalt UL nå til onsdag, så da skal vi få se hva som skjuler seg der inne :) Jeg er glad jeg får komme inn og får sjekket ordentlig at alt ser bra ut :)

Jeg har av og på ømme pupper og noe murringer, det kommer og går. Jeg kjenner jeg gleder meg til de 12 ukene er over og jeg kan puste ut :) Men tenker også at for hver dag som går så blir det mindre og mindre sjans for at det skal gå galt!

Avslutter dette innlegget med å si at denne gangen får det ikke lov til å gå galt, det har nemlig JEG bestemt så basta <3
 
Etter å ha vært hos gyn på tidlig UL fikk jeg gladmeldingen om at alt var bra og så normalt ut <3 10000 kg lettere nå ja :D Skal tilbake til gyn 11 oktober for ny UL og sjekk av mulig hjerte lyd <3
 
5+6 i dag, i morgen er jeg 6 UKER :D

Formen er god, blir fort kvalm om jeg ikke spiser jevnlig, men ellers er den fin :)

Jeg har begynt å slite litt med verking i ryggen og ryggen har fått en tydelig svai allerede (tidlig?!), så det å sitte rett opp og ned, og det å gå er ikke noe særlig over lengre tid.. En annen ting som har vært svært merkbart de siste dagene er hodepinen som kommer snikende på, jeg har ikke tatt smertestillende da man helst ikke skal gjøre det.

Også har vi en litt morsom greie som jeg har lest andre opplever og det er sterkere luktesans, jeg kan lukte ting lenge før jeg ser ting :p Men det kan jo være negativt med forsterket luktesans, spess med tanke på kjøleskap og toalett hehehe

Puppene er nå konstant ømme, men med forskjellig ømhetsgrad og de er varme hele tiden (veldig kjekt dersom jeg er kald på hendene hihi)
 
Hei!

Jeg er en jente på 23 år og jeg bor i Porsgrunn med min mann på 24 år. Vi var aktive prøvere fra januar til mai 2013, etter dette hadde vi bestemt oss for pause frem til neste år pga SA'er og at vi ønsket å kunne reise og utforske verden litt til.. men plutselig satt spira uplanlagt og vi er så lykkelige! Utforsking av verden får vi tid til senere ;)

Jeg kommer til å skrive om symptomer, gleder, sorger og utfordringer :)
Masse lykke til:)
 
HURRA FOR DEG :D

Gleder meg så til jeg skal på UL hadde vært flott å få samme beskjeden :D
 
Har helt glemt vekk denne dagboken :D
Alt er bra med knøttene mine og i dag er vi 8+3, vi har allerede rukket å hoppe inn i svangerskapsuke 9 :)

På fredag vender vi snuten hjemover igjen og jeg gruer meg noe helt enormt til å gå tilbake på jobb, jeg blir fysisk dårlig av tanken og vurderer egentlig å snakke litt med legen min om det med hensyn til knøttene sin trivsel.
Dette er en jobb hvor jeg sitter mutters alene uten tilgang til kolleger, og jeg blir deprimert av ensomheten.. Jeg velger å gå så langt som å si at jeg hater jobben min og jeg har siden juli vært aktiv jobbsøker uten hell. Jeg føler at det å krype til legen for sykemelding egentlig er et stort og skummelt steg å ta, men jeg ønsker å ukke ha denne vonde følelsen :(


Sent from my iPhone using BV Forum
 
I dag er jeg 9+4 og ligger langstrakt på sofaen med sterk kvalme :( Jeg ble sykemeldt så fort jeg kom hjem fra Tyrkia pga kvalmen og trøttheten, jeg er veldig glad for det nå for denne kvalmen blir bare verre :/ MEN det er så verdt det tilslutt <3

Vi var på ul her om dagen og fikk se knøttene igjen, og jeg skal si de har vokst! Nå ser de ut som små babyer med armer og ben, de spreller og vinker til oss :D
Øverst er fra ul 6+5 hvor vi fant ut at det er tvillinger:
ImageUploadedByBV Forum1383289833.297540.jpg

Mens dette bildet er fra ul 9+1, se som de har vokst:
ImageUploadedByBV Forum1383289867.363821.jpg


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Så moro :) blir å følge deg og de to små

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
I morgen er vi ferdige med svangerskapsuke 10 og lusker oss inn i svangerskapsuke 11, det er en deilig følelse <3 Nå er det bare 2 uker til vi er over de 12 magiske ukene og nyheten kan deles med alle :D

Vi skal på kontroll til jm 12.11 og jeg gleder meg masse til det :) 18.11 er det legekontroll og 19.11 er det ny ultralyd :) Mange ting å se frem til i november!

Jeg kjenner hele tiden at det skjer ting i kroppen, strekking og tøying av livmoren går jeg å kjenner på døgnet rundt. Jeg kan kjenne livmoren om jeg forsiktig trykker på magen, og jeg har fått kommentarer om at magen har blitt litt større <3 Kvalmen terroriserer meg enda og jeg henger over doskåla flere ganger om dagen, deilig at jeg er sykemeldt neate uke og. Jeg lurer på hvor lenge dette skal vare :S Legen min er heldigvis veldig åpen på at jeg må kjenne på kroppen ift hva jeg orker :)



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Da er vi kommet så langt som 11+4 og vi har det etter forholdene bra :) Jeg har gode dager og dårlige dager hvor jeg sover og kaster opp så fort jeg står opp, det er slitsomt :/
I dag er en god dag og jeg har kun kasta opp to ganger, jeg er heller ikke konstant kvalm :) Satser på å lage pizza i dag med deilig pepperbiff på <3 Dolly Dimples style, bare hjemmelaget!

Ellers så har jeg begynt å få bekkenlåsning, noe som foreløpig ikke plager meg mye, men om jeg står eller går mye så gjør det ordentlig vondt :/ Skal ta opp dette med legen min på mandag.
En annen ting jeg skal ta opp er dette med svangerskapspenger ettersom jeg har en dårlig historie ift stress (mistet to ganger pga dette), og min arbeidsgiver kan ikke tilrettelegge for meg dessverre. Jeg har en kontorjobb med høyt stressnivå og jeg vil ikke utsette tvillingene for dette.

Cravings: Kebab med masse dressing!!! Det skal jeg ha i morgen ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp