Mini pc?

Smurfekringla

Gift med forumet
Skal kjøpe ny pc, for den jeg har nå holder på å dette i fra hverandre.
Så ser jeg på elkjøp å lignende.. mini pc, som er mye billigere en vanlig bærbar pc..
Hva er egentlig forskjellen?
Skal bare bruke pc til å henge på nett, lagre bilder, og kansje leie/se filmer...
Har jo ikke peilig på pc å sånn jeg :P

De har ikke dvd-rom hvertfall, så om du skal se dvd på den må du ha ekstern dvd-rom. Det sies vel at de har mindre lagringsplass også, men det er mer lagringsplass på mini-pcen min enn på den vanlige 13 tommeren. Mulig det er mindre prosessor da... Utenom det så syns jeg mini-pc fungerer nøyaktig like bra til surfing og stæsj som en større :)

Jeg kjøpte meg mini-pc fra samsung for ett år siden, og har ikke hatt annet enn trøbbel.... Veldig treg, henger seg opp, vil ikke godta/oppdatere java osv osv.... Jeg vurderer faktisk å kjøpe meg større pc igjen.... Bruker stort sett bare mobilen å surfe med jeg, for jeg gidder ikke sitte i flere minutter før en ny side åpner seg... Mobilen er mange ganger raskere faktisk!

her har guttungen det fikk av foreldrene mine, noe forbana dritt sier jeg, blir så litten skjerm og her føler jeg den er utrolig dårlig på nett og alt

Uansett hva du kjøper, så hold deg unna Sony ihvertfall. Sånn foruten at Sony er bare elendighet så syns jeg minipc i seg selv er mye det samme som "vanlig" bærbar. Men: enklere å ta med seg, billigere er den, men ingen cd-rom og mye treigere..

Jeg kjøpte meg en Asus mini-pc i desember. Veldig fornøyd med den! :) Fungerer veldig fint til mitt bruk ihvertfall; Facebook, BV, bilder og nettshoping! :)

Har ikke åpnet den gamle (stor) siden jeg kjøpte den lille! Så her går det ihvertfall veldig bra med liten skjerm.

Klatremus Lillemann skrev:
Jeg kjøpte meg mini-pc fra samsung for ett år siden, og har ikke hatt annet enn trøbbel.... Veldig treg, henger seg opp, vil ikke godta/oppdatere java osv osv.... Jeg vurderer faktisk å kjøpe meg større pc igjen.... Bruker stort sett bare mobilen å surfe med jeg, for jeg gidder ikke sitte i flere minutter før en ny side åpner seg... Mobilen er mange ganger raskere faktisk!

AKKURAT slik har jeg det også!! irriterende så fytte faanemoticon

........ skrev:

Klatremus Lillemann skrev:

AKKURAT slik har jeg det også!! irriterende så fytte faanemoticon

Ja, er rett og slett møkka lei!! ;-) Ulempen med å bare bruke mobilen er jo at man mister noen "finesser" på nettsider, men å sitte å banne når jeg skal bruke pc'en gidder jeg ikke. Skulle inn på nettbanken her om dagen, kom rett og slett ikke inn. Holdt på i over 30 min før jeg rett og slett brukte mobilen til å betaler regninger med. Er glad jeg la inn kode sånn at jeg kan bruke banken min via mobilen ;-) Heldigvis har mannen en stor bærbar pc, så kan bruke den også ;-)

Jeg har en 7 måneder gammel Samsung mini-pc, og er godt fornøyd med den til mitt bruk. Den får plass i håndveska, og har veldig bra batterikapasitet. Den er derimot ikke brukbar til å se filmer på, selv små You Tube klipp hakker alt for mye fordi skjermkort og det meste annet inni den er for dårlig.

YsePyse skrev:
Jeg kjøpte meg en Asus mini-pc i desember. Veldig fornøyd med den! :) Fungerer veldig fint til mitt bruk ihvertfall; Facebook, BV, bilder og nettshoping! :)

Har ikke åpnet den gamle (stor) siden jeg kjøpte den lille! Så her går det ihvertfall veldig bra med liten skjerm.

Signerer denne, nettet går ikke tregere på den lille pc`en og den starter opp raskt når man skrur den på.

Back
Topp