Mini har krympa?!

Embla35

Gift med forumet
Har vært på kontroll på sykehuset i dag pga nedsatt glukosetoleranse. Nå skulle man jo nesten forvente at babyen vokser fortere pga høyere blodsukkernivå, men nei. Legen i dag målte faktisk mindre mål enn den andre legen for to uker sida. Hun sa at med hodet, så er det nok litt unøyaktig, siden det lå litt vanskelig tilgjengelig. Men magen målte hun ganske så nøyaktig mente hun. Nå skal jeg på kontroll igjen om ei uke og hvis målene da fortsatt er like lave, så skal man vurdere igangsetting. Nå er ikke jeg en av dem som blir hysterisk med en gang, men jeg må jo innrømme at jeg ble nokså satt ut av all den informasjonen.
Fikk nå beskjed om å være veldig nøye med å kjenne etter liv og ringe med en gang om jeg synes at det er for lite liv. Har en litt ekkel følelse nå at noe kan gå galt i siste lita, selv om jeg føler at det nok er unøyaktigheten i målene som gjør at Mini har krympa.
Noen som har opplevd det samme?

Det eneste jeg kan si er at den ene legen min måler större enn den andre. Dvs at ifölge han ene ligger i nedre sjikt av normalen, mens i fölge den andre ligger hun under normalen. Målene er da målt med UL, og det ene på en privatklinikk og det andre på Drammen sykehus.

Håper alt går bra med dere, og at de bare har målt feil. Höres jo underlig ut om Mini skulle ha krympet:/

Hos meg så måler de alltid mindre hos sykehuset enn hos gynekologen som følger meg opp. Når jeg spurte om dette fikk jeg til svar at her var det milimeter som utgjorde forskjeller og at det derfor skulle veldig lite til før man fikk forskjellig resultat. Jeg har aldri bekymra meg veldig over at de har målt forskjellig. Men nå har jeg bekymra meg veldig lite etter at jeg passert 18 uker.Jeg blir mer bekymra når de sier at jeg må passe på å kjenne liv og ringe de ved endringer. Jeg har nemlig en liten krabat som forholder seg rolig hver gang noen sier han må bevege seg mer...

Jeg blir mer bekymra når de sier at jeg må passe på å kjenne liv og ringe de ved endringer.
Ja, det er vel heller det som gjorde meg litt urolig. Hadde nok ikke brydd meg så mye om målene, men da hun sa at jeg skulle kjenne nøye etter liv flere ganger om dagen, så ble jeg litt sånn, hjeeelp! I dag er Mini heldigvis mye i farta, får bare håpe at den fortsetter sånn frem til mandagen når jeg skal til neste kontroll.

Håper alt går bra med dere, og at de bare har målt feil. Höres jo underlig ut om Mini skulle ha krympet:/
Takk! Tror nok at det kommer til å gå bra! Men når legen begynner å snakke om igangsettelse og slikt blir man litt satt ut.

Ja, det er vel heller det som gjorde meg litt urolig. Hadde nok ikke brydd meg så mye om målene, men da hun sa at jeg skulle kjenne nøye etter liv flere ganger om dagen, så ble jeg litt sånn, hjeeelp! I dag er Mini heldigvis mye i farta, får bare håpe at den fortsetter sånn frem til mandagen når jeg skal til neste kontroll.

Takk! Tror nok at det kommer til å gå bra! Men når legen begynner å snakke om igangsettelse og slikt blir man litt satt ut.

Tror ikke du skal tenke så mye på det før det er en realitet. I forrige svangerskap hadde jeg en veldig rolig baby som kunne ligge stille uten noen sprell i timesvis og de snakka om igangsettelse frem og tilbake hele veien. Jeg endte opp med å gå to dager over termindato, med en fødsel som satt i gang på normaltvis. De har begynt å diskutere igangsetting denne gangen også, nå siden min form er så dårlig. Men jeg regner med og håper jeg får gå til termin :-)

Mini spretter opp pg ned i dag. Nesten sånn at jeg lurer på at den skjønner at den må gi livstegn :rolleyes:

kommer vel ann på personen som måler :-) Mitt sf mål er for eksempel en berg og dalbane siden fastlegen måler at sf målet er høyere enn jordmora på sykehuset. Er ofte på vekstkontroll og de måler veldig ulikt der også. De måler babyen fra og være mange % under gjennomsnittet, på gjennomsnittet og flere % større enn gjennonsnittet. Så lenge jeg merker liv fra babyen så tar jeg alt helt med ro :-)

Back
Topp