"Mine første sko"

Lille Lavendel

Blir kjent med forumet
Jeg lurer på når man kan begynne med sko til de små? Synst å ha hørt en gang at de ikke skal ha sko før de kan å gå skikkelig, men jeg tenker jo at det er jo viktig at de har gode sko som gir støtte til føttene når de driver å lærer å gå...lillemor reiser seg opp på møbler og går langsmed de, så jeg har tenkt at stødige sko er sikkert snart på tide?

vi fikk sko til jul...
er ikke så flinkt til å bruke de....det er sånn "min første sko"

oppdat..men da er det like greit sikkert at vi ikke er så flinke..

ej e kjem te å kjøpe sko når han begyn å gå ute...[:D]
ej he stonz så lenge å dei kjem han te å bruke masse å leeeeenge[:D]

sko kjøpe ej når han skikkeli kan å gå[:D]

Utvikles føttene fortere ved bruk av sko?
Nei! Sko skal hovedsakelig beskytte føttene i de første årene, men de begrenser også barnets mulighet til å kjenne føttene sine, og de begrenser bevegelser i leddene. Spedbarn og små barn bør være barbent så ofte som mulig.

- www.barnefotter.no

det er best å gå uten sko til de blir helt stødige, for det gjør balansen bedre.. og sko gjør det også vanskeligere for dem å bevege seg, ikke lettere [;)]
man trenger ikke sko før de går helt selv uten støtte fra noe, og ikke før de skal gå ute..

Spørsmål
Til helsesøster!
Jeg har en sønn på 3 mnd. Mitt spørsmål er - når skal han begynne å bruke sko? Vennlig hilsen Nybakt mor (nesten)

Svar
Til nybakt mor!
Når din sønn går alene, uten støtte og oppholder seg steder hvor føttene ellers ville ha blitt kalde og våte. Det vil si at selvom din sønn går helt fint alene, er det fremdeles viktig at han får løpe rundt uten fottøy så fort det er mulig. Slik trener han best opp fotens muskler, og han vil bli mye sikrere i sine bevegelser.

Vi var på babyshop i går og kjøpte noe som het Shoshoos! Litt gymskoaktige, men litt tykkere og sitter bedre på foten, i lær. Kjempefine og kjempegode!! Snuppa her driver også og reiser seg opp overalt, så synmtes det var greit at hun har noe godt på beina, som samtidig ikke er ordentlige sko...
Løp og kjøp![:)]

ORIGINAL: sat

Vi var på babyshop i går og kjøpte noe som het Shoshoos! Litt gymskoaktige, men litt tykkere og sitter bedre på foten, i lær. Kjempefine og kjempegode!! Snuppa her driver også og reiser seg opp overalt, så synmtes det var greit at hun har noe godt på beina, som samtidig ikke er ordentlige sko...
Løp og kjøp![:)]

Takk for tips! Googlet de, og de så kjempefine ut[:)] Ligner litt på de som de har på NameIt. Får ta meg en tur dit å se om de har flere inne!

Back
Topp