lille assa 75
Forumet er livet
er det mulig? jaja så er det det!!!!
alle får jo mindre straff......
alle får jo mindre straff......
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: MammaOkt
Er dere virkelig overrasket? Det er jo Norge i et nøtteskall.
Strafferabatter og annet som kommer forbryterne tul gode, er en fiiin ting å ha.
ORIGINAL: ~LilleBlomsterAssa~
Strafferabatter og annet som kommer forbryterne tul gode, er en fiiin ting å ha.
er faktisk ikke så overrasket...synes det er bare dumt at straff her i norge er så lav.....
ORIGINAL: Nahemah
På en måte så er det litt forståelig spør du meg, altså det er jo forferdelig det de har gjort.
Men hele greia er jo et ran med døden til følge, de hadde jo ikke akkurat planlagt å drepe noen, og det utrolig dumt at det måtte ta den vendingen at noen mistet livet.
Som sagt så mener jeg ikke på noen måte at det er greit det de gjorde, men folk som raner alt annet får kanskje 1 år i fengsel om dere skjønner.
Og tilogmed folk som dreper kan jo få bare 5-6 år.
En tulling som drepte kompisen min mens de var ruset fikk bare 6 år, og det er surt!!
[:)]
er faktisk ikke så overrasket...synes det er bare dumt at straff her i norge er så lav.....
Ja det er litt av et signal de sender ut i samfunnet - men eg synes det er enda verre at en får 2 år for å voldta et barn...
Får jo myyye strengere straffer for å svindle noen for penger..
ORIGINAL: Oline
ORIGINAL: Nahemah
På en måte så er det litt forståelig spør du meg, altså det er jo forferdelig det de har gjort.
Men hele greia er jo et ran med døden til følge, de hadde jo ikke akkurat planlagt å drepe noen, og det utrolig dumt at det måtte ta den vendingen at noen mistet livet.
Som sagt så mener jeg ikke på noen måte at det er greit det de gjorde, men folk som raner alt annet får kanskje 1 år i fengsel om dere skjønner.
Og tilogmed folk som dreper kan jo få bare 5-6 år.
En tulling som drepte kompisen min mens de var ruset fikk bare 6 år, og det er surt!!
[:)]
det er det som er så dumt...at straffene her i norge er som regel veldig lave.....
tror nok at straffene er så pass lange i forhold til andre er at denne saken er prestisje tung....det er skjelden at en sak her i norge har fått slik media sirkus......barneheia saken er vel den eneste som er like stor når oppblåsing av saken.....og munch saken.....
og orderud
Ja det er litt av et signal de sender ut i samfunnet - men eg synes det er enda verre at en får 2 år for å voldta et barn...
probleme her i norge er vel at de kan ikke nå begynne med strengere straffer....straffen blir jo ikke altid satt i forhold til saken, men til hva andre har fått i lignende saker.....altså har en fått 6 mnd for voldtekt kan ikke en annen få 10 år senere for det blir urettferdig....
probleme her i norge er vel at de kan ikke nå begynne med strengere straffer....straffen blir jo ikke altid satt i forhold til saken, men til hva andre har fått i lignende saker.....altså har en fått 6 mnd for voldtekt kan ikke en annen få 10 år senere for det blir urettferdig....
Selvfølgelig kan de begynne å gi stengere straffeutmålinger i f.eks voldtekt/overgrepssaker!
StraffeRAMMEN er jo lik som den alltid har vært. (relativt høy).
Problemet er at de aldri bruker den øverste delen (heller ikke midten).
De holder seg helt nederst i strafferammen ved hver eneste straffeutmåling som blir gjort i slike saker.
Det skal svært mye til for at en voldtektsforbryter/pedofil får f.eks 5 års fengsel (som i realiteten er 3 år).
Så hvis en ting har vært urettferdig i 100 år, så må det bare forsette fordi en må jo ikke gjøre forskjell på folk? Skal en tenke slik, så skjer det jo ingen utvikling i samfunnet...