Mindre melk !!

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Jenta vår har i det siste måttet suge så lenge på puppen før det kommer melk, og hun blir så utålmodig! Flere som har det sånn?
 
Mener du at det tar lang tid før utdrivningsrefleksen kommer? De viste meg noe på sykehuset som skulle forberede brystet på amming, man masserte liksom rundt brystvorta. Klarer ikke forklare det helt her, men det er altså noe man kan gjøre for å stimulere utdrivningsrefleksen slik at melken kommer fortere. Kanskje spørre hs eller en ammehjelp om det?
 
Mener du at det tar lang tid før utdrivningsrefleksen kommer? De viste meg noe på sykehuset som skulle forberede brystet på amming, man masserte liksom rundt brystvorta. Klarer ikke forklare det helt her, men det er altså noe man kan gjøre for å stimulere utdrivningsrefleksen slik at melken kommer fortere. Kanskje spørre hs eller en ammehjelp om det?
Utdrivninga ja ... Da hører jeg med hs :) massere rundt? Som når man håndmelker?
 
Stimuler først til melka kommer fram, så får ungen melk ved første tak :)
 
Utdrivninga ja ... Da hører jeg med hs :) massere rundt? Som når man håndmelker?
Lag en sirkelform med fingertuppene og masser rundt areola. Sånn at du masserer med fem fingertupper rundt samtidig, hvis du skjønner. Klarer ikke å forklare det bedre her, men det handler jo om å stimulere brystet på et vis, sånn at melka kommer. Har ikke prøvd det selv, så klarer ikke forklare det bedre, var litt i tåka da de viste det. :p
 
Jeg hadde samme problem for noen uker siden, hvert måltid med unntak av nattmating ble det gråt og frustrasjon pga treg melk. Forsøkte å stimulere før amming, uten særlig hell. Ringte legen og fikk resept på den sprayen som kickstarter utdrivninga, og brukte den når det trengtes. Var spesielt dersom hun hadde spist bare en time eller så i forveien, produserte tydeligvis ikke melk like fort som jeg gjorde tidligere...har blitt litt bedre i det siste, ikke så ofte sprayen trengs lenger heldigvis :) Men har merkbart for lite melk til henne på kvelden nå, hun spiser det som er, men blir ikke mett, så nå har vi startet med litt grøt til kvelds for å mette henne bedre.
 
Lag en sirkelform med fingertuppene og masser rundt areola. Sånn at du masserer med fem fingertupper rundt samtidig, hvis du skjønner. Klarer ikke å forklare det bedre her, men det handler jo om å stimulere brystet på et vis, sånn at melka kommer. Har ikke prøvd det selv, så klarer ikke forklare det bedre, var litt i tåka da de viste det. :p

Mener du cottermans grep? Jeg brukte det får å fjerne brystsprengen :)
 
Mener du cottermans grep? Jeg brukte det får å fjerne brystsprengen :)
Kanskje det heter det...? :) Jeg aner virkelig ikke, jeg var virkelig i tåka da det vandra ei dame inn på sykehusrommet mitt og begynte å ta på puppene mine. Jeg var mest opptatt av at hun bare gjorde det uten å spørre om lov, ikke så mye hva hun sa. :p
 
Kanskje det heter det...? :) Jeg aner virkelig ikke, jeg var virkelig i tåka da det vandra ei dame inn på sykehusrommet mitt og begynte å ta på puppene mine. Jeg var mest opptatt av at hun bare gjorde det uten å spørre om lov, ikke så mye hva hun sa. :p

Hehe. Ikke bare bare nei! Her var det mange som tok på puppene her å. Men tror alle spurte først :p
 
Snuppa er så nysgjerrig på alt at det blir vanskelig å få igang melka før hu snur seg igjen, bra tips om å stimulere så utdrivigen er igang når hun tar tak :) praktisk å faktisk bli ferdig med amming på første forsøk når vi er ute :p
 
Back
Topp