Mindre mage?

Annlio83

Andre møte med forumet
Heijeg har ikke skrevet her før men har vært her inne en stund å følt med på hva som blir skrevet. :)
Lurer på om det er noen som har opplevd at magen har blitt mindre/sunket litt ned? På fredag hadde jeg kynnere som jeg har hatt litt av i det siste. På lørdag var magen blitt mindre. Jeg har morkaken foran og har derfor heller ikke begynt å kjenne så mye liv enda. Var på ultralyd på torsdag og alt var bra. Men siden magen har blitt mindre/ sunket litt ned så blir jeg litt bekymret.
Burde jeg være det? Rart hvor mye man skal bekymre seg over når ting forandrer seg

Det hat skjedd med meg også. Vet ikke hvor langt du er på vei, men tror det var rundt uke 17-18 her. Min teori er at lufta gikk ut av tarmene som ligger øverst i magen.

Jeg er 19 uker. Ja,det er sikkert noe sånt. Ble bare så plutselig forandret fra den ene dagen til den andre, men det er sikkert sånn det er:)

Samme her å. Magen var stor også plutselig blei den liten igjen. 18+5 nå.

Varierer mye etter om blæra er full, luft i magen, hva jeg har spist kan påvirke, osvosv. Jeg synes at den perioden nå er litt sånn "vanskelig" fordi livmora fortsatt er liten nok til å av og til "gjemme seg" nede i bekkenet, for så å poppe ut igjen etter forgodtbefinnende. Husker sist svangerskap så kom magen helt plutselig rundt disse tider, fra en dag til en annen hadde den hoppet opp og presset seg ut. Det var vel rundt uke 22-23 tror jeg. Da ble nok livmora for stor til å komme seg nedi bekkenet igjen ;)

Vokser gjerne litt i rykk og napp også, plutselig dulter man borti alt av benker og dørkarmer, så går det et par uker og man venner seg til den nye størrelsen, før det plutselig blir enda kortere avstand til ting ;) Her har jeg et hjørne på kjøkkenbenken hvor jeg nok må rydde mer og mer for å komme meg inn i overskapet uten å feie ting i gulvet ;)

Merka det samme og folk har begynt å kommentere at jeg ser liten ut i forhold til hvor langt jeg har kommet. Vet ikke hva det kommer av, kanskje ikkr så oppblåst lenger og er mer aktiv nå som det har vært fint vær :-)

Back
Topp