Mindre mage? kjenner babyen tydeligere

Sykepleiermamma

Ny på forumet
Hm.. jeg er nå 33 uker på vei, og plutselig er magen blitt mindre..
Jeg kjenner godt med liv, men har mye kynnere, nedpress, og smerter nederst i magen.
I tillegg kom det en del lyserosa utflod i dag tidlig etter litt sengekos. Symfysemålene mine hadde stoppet litt opp ved forje jordmor kontroll, låg i uke 29 på 29cm, og i uke 32 på 29 cm. Vurderer å ringe jordmor, men føler kanskje at dette sikkert er helt normalt på slutten?

Noen andre som har opplevd dette?

Hodet er sikkert festet? Da vil kanskje magen synke litt eller virke mindre. At det kom litt lyserødt etter sengekos er nok helt normalt. Det kan det jo gjøre hele svangerskapet pga skjøre slimhinner :)

Hodet er sikkert festet? Da vil kanskje magen synke litt eller virke mindre. At det kom litt lyserødt etter sengekos er nok helt normalt. Det kan det jo gjøre hele svangerskapet pga skjøre slimhinner :)
Kan jo være det, han låg med hodet ned sist kontroll, kan være han bare har synket enda lengre ned? :)

Det er en sannsynlighet, men du kan jo ringe føden for å få en ul dersom du er usikker på vekst
Var på ul for 3 uker siden pga forannliggende Morkake, da låg han -6% under på vekst :) så er sikkert helt okey :) skal til jordmor igjen på mandag, så viss symfysemålene er mindre da, så ville ho ha meg på en ny ul :)

Jeg synes jeg opplever det samme, minus utfloden. Magen har helt klart sunket og virker mindre, kynnerne har tatt seg opp enormt, og jeg kjenner selv at hun ligger nede i bekkenet og presser på. Men de trenger ikke være festet fordet, det er i grunn ganske tidlig. Jeg går hver dag og føler fødselen nærmer seg fordi det er så mye endringer nå! :-P Det er jo helt tullete!

Problemet har ikke vert magemålene i seg selv, fordi ligger fint oppe på kurven, er vel bare den forandringen som skjedde sist jordmor stusset litt på. Er ho som har målt hele veiene og det ser sånn ut nå:

Vedlegg

• received_10155803129485117.jpeg
    received_10155803129485117.jpeg
    45,8 KB · Visninger: 38
Problemet har ikke vert magemålene i seg selv, fordi ligger fint oppe på kurven, er vel bare den forandringen som skjedde sist jordmor stusset litt på. Er ho som har målt hele veiene og det ser sånn ut nå:

Nesten slik min også ser ut. Er ikke bekymret, merker at babyen har mindre plass nå, så hun vokser nok slik hun skal.

Jeg synes jeg opplever det samme, minus utfloden. Magen har helt klart sunket og virker mindre, kynnerne har tatt seg opp enormt, og jeg kjenner selv at hun ligger nede i bekkenet og presser på. Men de trenger ikke være festet fordet, det er i grunn ganske tidlig. Jeg går hver dag og føler fødselen nærmer seg fordi det er så mye endringer nå! :-P Det er jo helt tullete!
Kjenner meg veldig igjen i dette! :) kjenner henne nede i bekkenet og press og kynnere er blitt mer og mer tydelig!

Back
Topp