Mindre liv..

Tupp3

Forelsket i forumet
Mailykke 2018
De siste ukene har det igjen vært mye mindre liv enn før. Hun romsterer aldri inne der slik hun gjorde for noen uker siden. Jeg vet at bevegelsene endrer seg, og jeg kjenner jo at hun er der. Hittil idag har jeg kjent henne ganske svakt ca 5 ganger. Jeg har tidligere vært på føden på kontroll for dette to ganger og alt ser bra ut. Siste var 16.mars.. Jeg vet man bør ringe dersom man er bekymret og heller eb gang for mye enn for lite osv.. men det er så vanskelig når jeg har vært der flere ganger. :( var hos Jm på torsdag og hun brukte bare «røret» for fosterlyd og det var normal hjerterytme. Jeg legger på meg og symfuse-Fundusmål er topp, så ingenting indikerer at det skal være noe.. flere som har mindre og svakere bevegelser men hvor alt likevel er Ok? 32+6 idag

Min kusine opplevde svakere bevegelser, og fikk beskjed om å legge seg i sengen, og telle antall bevege ila 1 time. Alt over 5 var ok.
Men ring føden og hør med de [emoji106]

Bevegelsene her har endret seg, men de skal ikke bli mindre eller svakere.
Jeg er litt dårlig på å registere nok liv.
Så det som roer meg er å notere ned på mobilen hver gang det er nok liv. Når jeg da stusser på om jeg har kjent nok så ser jeg på notatene... gravidhjerne:banghead:

Men ikke bry deg om du har vært der før, ring om du kjenner mindre liv!!

Bevegelsene her er forandret de siste ukene også, kjenner han ofte, men mindre og mindre. Har funnet mine teknikker på å få han til å slå og sparke, men er mye svakere nå som det er mindre plass i magen. Men når jeg legger meg på siden og venter så kommer det alltid noen dunk. Og om jeg snakker til han så kommer han med noen dunk etter jeg har blitt stille. Men ring om du er urolig.

Jeg syns bevegelsene her er veldig svake i forhold til hvordan de var for bare en uke og to siden. Hun beveger seg, og jeg kjenner liv. Men jeg syns at bevegelsene er veldig svake. Nevnte dette når jeg ble innlagt på føden på torsdag, de mener det er godt med liv og det viser seg at jeg ikke kjenner alle bevegelser rett og slett. Hun har også veldig mye mindre plass nå, og sparker ikke lenger. Så det har nok mye å si også. Jeg er 35 uker på vei i morgen da, ifølge ul. Men er du bekymret så ring! :) lite liv skal alltid tas på alvor :)

Det blir jo ikke helt det samme, men her varierer det litt fra dag til dag. Noen dager er det kraftige bevegelser flere ganger om dagen og mye romstering, mens andre dager er det mye roligere og jeg blir litt bekymra når kvelden kommer. Men så kjenner jeg alltids noe og slår meg til ro med at det bare er sånn det er.

Vår gutt har variert veldig gjennom hele svangerskapet, men fra rundt uke 30 synes jeg bevegelsene ble både svakere og annerledes.. er fremdeles veldig opp og ned hvor mye han beveger seg; kan være lange rolige perioder, og lange aktive.. har slått meg til ro med at han bare er sånn :) men hvis du er vant med mye aktivitet og du synes det endrer seg er det kanskje greit å ta kontakt med føden..? :)

Min har vært ganske rolig hele tiden , men kjent liv daglig. Rundt uke 30 dabbet det av her også, og det er ikke før siste uken det har tatt seg veldig opp. Nå herjes det veldig . Er i uke 36+ . Ta en tlf hvis du er bekymret .

Jeg gjorde det på lørdagskvelden. Ble møtt av ei superstressa jordmor som skulle ha meg til å ringe legevakta. Jeg sa det ble uaktuelt etter sist opplevelse der, og her omkring må man ofte stille sin egen diagnose.. Vi landet på å se det an til ca 23.30- jeg kjente liv da, ikke så mye men noe var det.. ringte opp igjen og fikk beskjed om å komme inn om natten om noe skulle endre seg, blødning,smerter etc, men se det an til søndagsmorgen om situasjonen var uendret. Søndag var det full drus igjen, og etter det har jeg kjent ofte, mye og kraftige bevegelser :D

Back
Topp