Mindre liv i magen

Vifsla

Elsker forumet
Var med jordmor for noen dager siden og kjente da mye liv og magen flyttet på seg, hadde vært sånn en god stund. Symfysemålet var litt lavt, men hun var ikke bekymret fordi jeg er lang, tror også han lå i tverrleie. Men nå siste dagene har det vært kjemperolig... Kjenner jo liv, men bevegelsene er ikke like sterke og det er ikke like mye leven der som før. Flere som har opplevd dette? Tenker at han kanskje har skiftet stilling eller noe. Men blir jo litt bekymret.

Hadde det sånn for nokon veker siden. Blei plutselig forandring med mindre liv. Kjente liv heile tida, men var so forandre.
Kan gjette om eg stressa..
Jobba masse den veka, og hadde ein del kynnere. Magen var hard nesten konstant. Då kjenner eg nesten ingenting.

Jordmor sa til meg at ved denne tiden kan bevegelsesmønsteret forandre seg litt, det har det gjort til meg også.
MEN! man skal ikke kjenne mindre liv, men det kan hende man kjenner det på en "annen måte" om du forstår? :)
Til meg de siste ukene har bevegelsene blitt annerledes og det føles ut som baby "glir" eller "sklir" mer inni der - jordmor sa dette var fordi babyen har mindre plass å boltre seg på, og vi vil da kjenne det på en annen måte i forskjell til den tiden baby tok salto i hytt og pine med god plass i livmor :)

Jeg kjenner ikke snuppa på samme måte som før pga at hun har mindre plass og hun har lagt seg med hodet ned (3D ultralyd for en uke siden), men jeg kjenner ikke mindre liv fordi, men kjenner henne bare på en litt annen måte enn tidligere :)

Allikevel vil jeg oppfordre deg til å ringe føden du hører til eller en eventuell jordmorberedskap (spørs hvilket fylke du hører til og om dere har dette) om du er veldig bekymret. Da kan du prate med dem, høre hva de sier eller eventuelt dra inn til sjekk :) for det er ikke godt å gå å engste seg eller være bekymra.

Takk for svar :) har kjent en del dulting nå, men tror nok han sparker nedover mot underlivet og bak mot ryggen. Så han har vel flytta seg litt ;)

Back
Topp