Mindre blødning med kobberspiral

2022håpet

Forelsket i forumet
Oktobergull 2022
Hei fine dere! For noen mnd siden fikk jeg satt inn kobberspiral etter veldig mange SA og MA de siste to årene… på tide med en liten pause i arbeidet mot å få en baby ❤️

Meeeen… jeg var veldig forberedt på kraftige blødninger og grusomme smerter ved mens. Slet allerede med en god del blod og ganske heftige smerter dagen før ikm.

Så nå er jeg litt paff. Etter at jeg satt inn spiralen har jeg blødd liiiite ved mens. Sikkert 1/5 av hva jeg gjorde før. Jeg blør dog to ekstra dager da. Og i tillegg har menssmertene forduftet Litt murringer er det eneste jeg kjenner.

noen som har lignende erfaring? Prøvde å Google, men kom ikke opp noe som helst

Jeg blør mindre nå med kobberspiral (har vært gjennom tre sykluser) enn før jeg begynte på hormonprevansjon, men ble nå ca 8-9 dager (mot 7-8 før hormonprevansjon og ca 5 dager på hormoner).

Har satt inn kobberspiral tre ganger, og min erfaring er at de første mnd blør jeg mer, men så avtar det. Nå blør jeg lite sammenlignet med hvordan det er uten prevensjon - men en dag eller to ekstra ja. Helt greit å kunne bruke vanlig bind eller en normal tampong istedenfor å blø ut et nattbind på noen timer.

Back
Topp