Mindre bevegelse

Vinterbarn16

Gift med forumet
Februarlykke 2016
It's gonna be May 2019
Hei, de siste dagene har bevegelsene til lille vært mye svakere og litt rare, jeg kjenner bevegelse, men ikke like sterkt og ofte som tidligere, kjenner det mer som bobling i magen. Har sjekket hjertelyden med dopleren og den er der, men kan det være noe galt eller kan det bare være at han sparker mot ryggen og ikke utover? Bør jeg kontakte jordmor/lege?

Han har nok bare flyttet litt på seg, det er helt normalt. Men klart, er du bekymret ringer du helsepersonell som gir deg en sjekk.

Er ikke så veldig bekymret egentlig, men er bare litt redd jeg kan ta for lett på sånt, jeg kjenner jo han rører på seg, og hørte jo hjertelyden godt. Men har tidligere sett bevegelsene godt på magen og det har jeg ikke gjort de siste dagene

Jeg vil tro han har snudd seg og sparker et sted der du ikke har like mye nerver. Opplevde det samme med lillegutt nettopp, en hel dag da jeg ikke kjente noen ting, begynte å bli bekymret men så ga han "lyd" fra seg. Mye svakere og rarere enn før, men som bobling enn spark som du sier. Dagen etter var det mer liv igjen. :)

Samme her! Kjennet henne, men helt annerledes enn tidligere. Tror nok ikke det er noe galt, har snudd seg slik tidligere og skremt meg og ;) men er på tur til jordmor nå, har svangerskapskontroll :)

Føler også at det er blitt mindre romstering. Men skal på vekstkontroll om et kvarter. Kan spørre om det er normalt :)

Har nettopp snakket med legen på sykehuset om bevegelse. Hos meg har mini snudd seg andre veien og ligger med hodet opp. I det tilfelle er det helt vanlig at man føler mindre bevegelse sa hun :) De har nok bedre plass om de ligger med hode ned og kan sparke oppover :)

Har nettopp snakket med legen på sykehuset om bevegelse. Hos meg har mini snudd seg andre veien og ligger med hodet opp. I det tilfelle er det helt vanlig at man føler mindre bevegelse sa hun :) De har nok bedre plass om de ligger med hode ned og kan sparke oppover :)
Okei, det er godt å høre :-)

Her varier d veeeeldig hvor mye jeg kjenner og hvor harde spakene er.... Ligger av og til å spenner innover og nedover og da kjenner jeg mest risting inni magen, slik kan d være i mage dager før han plutselig snur seg og det er sirkus der inne ;)

Har det på samme måte. Nå blir jeg ekstremt urolig over mindre bevegelse da jeg har mistet en gutt som døde i magen i uke 35. Og det var jo sånn jeg oppdaget det, ingen spark.

Nå ligger morkaka mi foran men høyt oppe, så jeg kjenner mindre bevegelser enn sist. Nå varierer det litt fra dag til dag hvor aktiv babyen er. Men jeg prøver å berolige meg med at det har med morkake plassering og hvor mye aktivitet jeg er i og hva jeg holder på med..

Har det på samme måte. Nå blir jeg ekstremt urolig over mindre bevegelse da jeg har mistet en gutt som døde i magen i uke 35. Og det var jo sånn jeg oppdaget det, ingen spark.

Nå ligger morkaka mi foran men høyt oppe, så jeg kjenner mindre bevegelser enn sist. Nå varierer det litt fra dag til dag hvor aktiv babyen er. Men jeg prøver å berolige meg med at det har med morkake plassering og hvor mye aktivitet jeg er i og hva jeg holder på med..

:(
Vettu, det er faktisk helt greit å være ekstra påpasselig i en slik situasjon, og det regner jeg med helsepersonellet rundt deg også mener. En gang for mye enn en gang for lite, er en god ting når man er gravid! Aldri vær i tvil på om man skal kontakte hjelp om man er bekymret.

Men hvem kontakter jeg? Har liksom ikke kjent noe ordentlig siden fredag :/ begynner å uroe meg litt nå, er det jordmor, lege eller fødeavdelingen?

Men hvem kontakter jeg? Har liksom ikke kjent noe ordentlig siden fredag :/ begynner å uroe meg litt nå, er det jordmor, lege eller fødeavdelingen?

Kontakt den du tenker er enklest. Det er som regel kun føden som kan ta UL asap.
Så ring dit, og så vil nok de komme med råd om hva du bør gjøre :)

Jordmoren min sier "det er veldig lov å ringe føden dersom man er veldig bekymret ", så jeg ville nok ha ringt direkte dit :)

Ringte og fikk beskjed om å komme ned, så sitter å venter på legen nå, regner med alt er greit, men godt å være helt trygg!

Hvis jeg ikke har kjent lillegutt så mye som før en dag, så drikker jeg noe kaldt, og i disse tider, julebrus, og det elsker han :D Men jeg kjenner av og til mer bevegelse enn spark, også liker han å turne på blæra mi :p

Hvis vi er i mer aktivitet, så tror jeg nok at den lille i magene våre sover og koser seg :dummy::dummy1:

Men greit å ringe hvis man er bekymret.

Back
Topp