Mindre bevegelse etter festet hode?

Babydilla123

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Er det fler som opplever mindre bevegelse nå som det er trangere plass, eller pga baby har snudd seg/festet seg??

Han er så mye roligere enn det han har vært, vært sånn i 4-5 dager men så plutselig kjenner jeg tydelige bevegelser og da dropper jeg ringe føden..
Men sånn generelt er det så mye svakere, men når jeg googlet var der tydeligvis mange som opplevde dette pga hodet var festet ?

Det skjedde med meg - altså at det ble mindre bevegelser etter den snudde seg fra tverrleie til hodeleie. Var innom føden, og de sa det var vanlig :)

Jeg har kjent betydelig mindre bevegelser de tre seneste dagene! Er 33+0 i dag. Tenker nok å ringe føden i dag for å være sikker! Jeg kjenner han jo i blant, men ikke like ofte og absolutt ikke like markante bevegelser. Bedre å være sikker :)

Kjente nok mindre liv i de dagene han snudde seg fra seteleie/tverrleie til å legge seg med hodet ned.. Men ikke sånn at jeg ble bekymret. Bare at det nå har blitt mer flytende bevegelser enn det var før.. Kjenner liksom han bokser litt nede i bekkenet og at han sparker føttene opp mot mellomgulvet

Kjente mye mindre liv en kveld og ble bekymret, men dagen etter var det full fres igjen. Fikk bekreftelse på at hodet var festet den samme uken. Vet ikke om det er vanlig med mindre bevegelse når hodet er festet. Jeg opplevde noen dager med mindre og ikke fullt så harde spark.

Jeg har kjent betydelig mindre bevegelser de tre seneste dagene! Er 33+0 i dag. Tenker nok å ringe føden i dag for å være sikker! Jeg kjenner han jo i blant, men ikke like ofte og absolutt ikke like markante bevegelser. Bedre å være sikker :)

Si ifra hva føden sier <3

Si ifra hva føden sier <3
På vei inn dit nå for å ta litt tester :) men er nok mest sannsynlig den lille som har snudd seg og sparker innover, for kjenner jo litt krafsing/bobler nede ved skambenet + at han iblant presser et eller annet(rumpa?) utover så det gjør vondt!

På vei inn dit nå for å ta litt tester :) men er nok mest sannsynlig den lille som har snudd seg og sparker innover, for kjenner jo litt krafsing/bobler nede ved skambenet + at han iblant presser et eller annet(rumpa?) utover så det gjør vondt!

Ja er sånn her og, jeg kjenner jo bevegelse jevnt... Bare
Så mye svakere :o!

Ja er sånn her og, jeg kjenner jo bevegelse jevnt... Bare
Så mye svakere :o!
Man kan jo ikke noe for at man blir litt urolig da :-/ har tatt ctg - det var i hvert fall bra. Men venter på at gynekologen skal bli klar med alle akutte keisersnitt og annet så skal han ta ultralyd også :)
er man urolig så er det bedre med en sjekk for mye enn for lite, definitivt, så de var glad vi kom inn!

Jeg fikk beskjed av legen om å avkrefte det med mindre bevegelse til alle som påsto det. Det skal IKKE bli mindre bevegelse mot slutten. Ofte annerledes pga dårligere plass, men ikke mindre. Ring føden om du er usikker, om du så ringer annenhver dag, sa hun. Det hender at mindre bevegelse en dag er helt normalt, men det hender også at det kommer av svikt i morkaken.

Tilbake fra ultralyd nå og det har vist seg at etter å ha ligget med hodet ned siden starten har han NÅ bestemt seg for å snu på seg, og ligger med hodet opp på høyre side, rumpa plantet godt ned i bekkenet og beina sparker innover mot ryggen. Derfor bevegelsene har blitt helt annerledes samtidig som jeg kjenner mye mindre spark osv :) han er ellers frisk og fin, og får bare håpe på at han snur seg igjen i løpet av ukene som kommer :O

Tilbake fra ultralyd nå og det har vist seg at etter å ha ligget med hodet ned siden starten har han NÅ bestemt seg for å snu på seg, og ligger med hodet opp på høyre side, rumpa plantet godt ned i bekkenet og beina sparker innover mot ryggen. Derfor bevegelsene har blitt helt annerledes samtidig som jeg kjenner mye mindre spark osv :) han er ellers frisk og fin, og får bare håpe på at han snur seg igjen i løpet av ukene som kommer :O

Åååh, han har deeet ja :D men så godt høre det var en logisk grunn da :) får håpe han snur seg tilbake, skal du på noe sjekk for å undersøke det når fødsel nærmer seg?

Her har det vært lite bevegelse idag
Også, tror rett og slett jeg skal ringe føden i morgen.. Kjenner han jo, men så vanvittig svakt og så mye mer sjeldent enn hva det har
Vært tidligere :/ og nå er jeg på dag 5 med bekymring i morgen!

Åååh, han har deeet ja :D men så godt høre det var en logisk grunn da :) får håpe han snur seg tilbake, skal du på noe sjekk for å undersøke det når fødsel nærmer seg?

Her har det vært lite bevegelse idag
Også, tror rett og slett jeg skal ringe føden i morgen.. Kjenner han jo, men så vanvittig svakt og så mye mer sjeldent enn hva det har
Vært tidligere :/ og nå er jeg på dag 5 med bekymring i morgen!
Jeg synes du skal ringe med en gang! Mest sannsynligvis er det en logisk grunn, men da vet du og slipper å gå rundt å bekymre deg :) mye bedre å ta en tur for mye! Og da kan du også kanskje få svar på hvorfor bevegelsene har blitt så mye mindre merkbare nå :) lykke til, oppdater når du har vært der!

Back
Topp