Mindre aktivitet i magen??

Linka

Gift med forumet
Er det blitt litt mindre aktivitet i magen deres?? Jeg kjenner han mindre nå, men tror han ligger med bena og armene innover. Tenker at det bare er at han har mindre plass der inne.
Hvordan er det med dere???

Klem[:)]

Jo, kanskje litt mindre. Mer rolige bevegelser, er jo trangt der inne nå! [:)] men til tider er han skikkelig stygg med meg! Tror han da snur seg med ryggen utover, slik at han presser seg opp og ut, og gir DÈT trøkket mot hele magen min! Fra rett under brystene og helt ned i bekkenet. Da er han ikke mye gullunge, nei.... [:)] men merker at det er mer KRAFT i bevegelsene.

Det gjør Alexander også. Og det er vondt syntes jeg. Kjennes ut som om magen skal sprekke. Godt det ikke bare er meg som kjenner litt mindre liv.
Klem

Det er nok helt normal, men vi skal visst være påpasselige med at vi KJENNER LIV hver dag. Er naturlig at bevegelsene blir mindre, men de skal være der likevel. Kjenner at jeg blir litt urolig hvis det har vært rolig "for lenge", men da vekker jeg ham bare... [:)] legger armene i kors over magen, da blir det liv! Blir nok litt tungt da, så da får jeg beskjed om å flytte armene.... [8D]

Jeg kommer fra føden nå pga at jeg syns rutine sparkene til bebisen var borte. Jeg har kjent lite liv nå det siste døgnet og ville ta en sjekk.
Jeg ble mottat kjempe bra, og lå med reg av bevegelser og hjerte i over en time. Alt var veldig bra. Fikk også UL, det var også bra. Bebisen trivdes veldig godt i magen sa legen for den drev med pusteøvelser. Den er litt større enn normalen.
Legen sa også at når mor ble bekymret for lite bevegelse så skulle hun ta kontakt med føden, jeg gjorde det rette sa han og sa at jeg fortsatt må sjekke sparkene regelmessig. Det vil bli mindre plass til bebisen fremover men bebisen skulle ha rutinen sin forde.

Har vert veldig stille i går og i dag.. litt sånn at jeg nesten blir litt bekymra..
men det er jo normalt at de får mindre plass, da?[8|] eller?[8|]

Det jeg fikk beskjed om på føden var at hvis vi var bekymra for lite bevegelse og at bebisen ikke holder rutinen sin så skulle vi reagere og kontakte føden eller jordmor.

Jeg fortalte at jeg reagerte på lite spark men at jeg kjente litt liv. Ble tatt inn med en gang. Det siste legen sa var at det er bedre å sjekke en gang for mye enn for lite.
Men bebisen vil jo bli roligere nå fremover pga plassmangel, men rutinene skulle være der.

Så jeg burde altså ta en tur og få det sjekka?
men.. jeg kan jo ikke ringe legen min på en lørdag - har ikke tlf til det.. -
men kanjse jeg kan ringe det nummeret jeg fikk som en skulle ringe (til sykehuset) om det var noe en lurte på i forhold til fødselen og sånn?

Ja hvis du går å ikke føler at ting er som det pleier så ville jeg ringt direkte til sykehuset. Jeg ringte til føden, og der hadde de full forståelse og sa at jeg hadde gjort det riktig ved å reagere. 99% av tillfellene så er det ikke noe galt, men utrolig deilig å få det bekreftet i en bekymret tid[:)]

Har vert inne.. tok mange timer i dag, for det ble litt mye venting, men hjertelyden var ialllefall fin, de tok også en liten UL men jeg så ikke skjermen, for det var bare en sånn "transportabel UL-maskin".. Min mann var med og hjalp til med å roe meg ned.

Skal tilbake i uka for det kunne se ut som om barnet var litt lite, så de ville sjekke at den lille vokser som normalt[8|]

Så bra at du fikk sjekket det og at alt var bra. En blir roligere da[:D]

ORIGINAL: ~Fiorelina~

Har vert inne.. tok mange timer i dag, for det ble litt mye venting, men hjertelyden var ialllefall fin, de tok også en liten UL men jeg så ikke skjermen, for det var bare en sånn "transportabel UL-maskin".. Min mann var med og hjalp til med å roe meg ned.

Skal tilbake i uka for det kunne se ut som om barnet var litt lite, så de ville sjekke at den lille vokser som normalt[8|]

Skal som sagt inn igjen til sjekk i uka, da..
får se mer da, tenker jeg.. kansje jeg får se den lille på UL-skjermen også, det fikk jeg ikke i dag[;)]

takktakk.. men det viktigste er at ungen har det bra, da..
nå i kveld har det vert masse liv i magen!
(kansje det hjalp litt med den marsipan-gomlinga til lørdagskosen[;)])

Ja, nå kan jeg sove OG SLAPPE AV i natt[:D]

Hei Fiorelina!

Sa de noe om hva som kunne være grunnen til at bebisen så liten ut? Min bebis var stor, men alle sier at legene har lett for å ta feil av vekten...

Min bebis har og roet sæ ned nu, heldighvis! Den lo i tvers men på torsdag snudde den seg til hodeleie og da roet den ned med bevegelser... nu får æ sove om natta når den klarer ikke å herje så mye...syns det er litt deilig!

her har det blitt veldig rolig den siste tiden, kjenner ikke særlig med spark, bare bevegelser. nå har han jo veldig lite plass å boltre seg på, så det har vel noe med det å gjøre?..[8|]

Det stemmer nok det.. skal være vanlig med litt roligere bevegelser på denne tiden,
men skal likevel være liv hver dag.

Da jeg bare kjendte småbevegelser på fredagsettermiddag (betydelig svakere enn dagen før) og ingenting på lørdagformiddag ble jeg litt bekymra, DERFOR tok jeg kontakt med sykehuset.

Går og venter på telefon fra dem nå, om time til orntli sjekk nå i uka engang[8|]

God morgen!!!!! [:D]

Det har tatt seg opp litt igjen med Vetle nå. Som jeg pleier å si; han er direkte stygg med mora si av og til... [:)] snur ryggen ut, og presser seg så lang han er fra topp til tå!!!! Da føles det som om hele brystkassen kommer opp gjennom halsen...!!!

Han holder rutinen sin, selv om bevegelsene ikke er så brå lenger. Mer flytende, bølgende bevegelser, fra siden av magen til "der nede" og oppe under ribbeina. Men kjenner liv hver dag, på samme tidspunkt som regel. Men blir jeg litt urolig, er jeg borti og dunker litt, eller hviler armene oppå magen. Da blir det nok litt tungt, og han gir beskjed!!! [:D]

får du ikke en skikkelig sjekk i dag da?? må du vente til uka?
håper du får komme i dag jeg..

Back
Topp