Min Wegovy reise

Oi.. 79,6 kg :smiley-bounce016
Deilig at jeg ikke har gått opp, men ned! Skal være flink denne helgen. Det har jeg lovet meg selv :Heartred

78,8 i dag! Wohooo :woot: Mounjaro 2,5 ser ut til å funke som Wegovy 2,4. Mer eller mindre. Jeg blir jo sulten og fysen på mat. Men jeg blir like fort mett. Så jeg tenker at å øke dosen vil virkelig gjøre susen. Har enda en dose igjen av 2,5 da.

Etter operasjonen har jeg slitt litt med smerteanfall 2 ganger. Nå blir jeg testet for reststein i gallegangen :dead: Så jeg vet ikke om jeg får økt dose om 2 uker. Kanskje jeg må ta pause? Men det er jo ikke sprøytene som forårsaker det :confused005 ja ja. Får vente å se. Den tid den sorg. Skal ta MRCP neste uke. Om jeg får anfall igjen blir jeg lagt inn med det samme.

SV: 99,7 kg
NV: 78,8 kg
MV: 65 kg

Jeg er tidenes jojo :hilarious: i dag var vekten 79,2. Nå tok jeg jo litt mer enn 2,5 mg i natt. Det pleier å være en del igjen i sprøyta etter siste dose. Så jeg tok resten og. Får se hvordan effekten er resten av uka :) Har fått økt dosen og. Så neste dose blir 5 mg.

En ting som «plager» meg litt er at jeg helt siden jeg begynte på Wegovy aldri har fått utskrevet høyeste dose, så jeg kan klikke meg frem til lavere dose. Når jeg ba om bytting til Mounjaro spurte jeg om dette. Fastlegen sa at vi først kunne starte med 2,5 mg, for å se om jevnt det heletatt kler M. Også kunne vi kjøre klikksystemet. Fikk økt dose i dag, men ikke sprøyte med høyere dose. Fikk resept på 5 mg :shifty: Enn så lenge går det greit. For denne dosen koster «kun» 300 kr mer enn Wegovy. MEN, hvis jeg skal øke igjen, skal jeg søren meg få skrevet ut den høyeste dosen!

NV: 79,2 kg

Last edited:
Jeg er tidenes jojo :hilarious: i dag var vekten 79,2. Nå tok jeg jo litt mer enn 2,5 mg i natt. Det pleier å være en del igjen i sprøyta etter siste dose. Så jeg tok resten og. Får se hvordan effekten er resten av uka :) Har fått økt dosen og. Så neste dose blir 5 mg.

En ting som «plager» meg litt er at jeg helt siden jeg begynte på Wegovy aldri har fått utskrevet høyeste dose, så jeg kan klikke meg frem til lavere dose. Når jeg ba om bytting til Mounjaro spurte jeg om dette. Fastlegen sa at vi først kunne starte med 2,5 mg, for å se om jevnt det heletatt kler M. Også kunne vi kjøre klikksystemet. Fikk økt dose i dag, men ikke sprøyte med høyere dose. Fikk resept på 5 mg :shifty: Enn så lenge går det greit. For denne dosen koster «kun» 300 kr mer enn Wegovy. MEN, hvis jeg skal øke igjen, skal jeg søren meg få skrevet ut den høyeste dosen!

NV: 79,2 kg
Jeg har kikket litt i dagboken din, og skjønner at det går litt opp og ned i perioder. Så ville bare kommentere for å si at 20kg er sykt bra! Sånn, det var 20% av kroppsvekten din når du startet:oops: Tenk på det!

Jeg er også 168 cm og veide 96 ved fødsel av sistemann, og syns det går umåtelig tregt nedover. Hadde ikke noe problem med å gå ned etter første, men denne gangen virker det som at vekten er stuck på kroppen på en helt annen måte. Så det er sykt motiverende for meg å se deg komme under 80 kg! For vi som er denne høyden trenger bare være under 70.4 kg for å være normalvektig, og når du er på 79kg så føles det ikke altfor langt unna. Masse lykke til videre med de siste kiloene - jeg heier på deg:woot:

I dag viste vekten 77,7 kg :) Noen uker siden falt den helt ned til 77,2. Men det skal jeg ikke tenke noe særlig over. Tok min første dose av 7,5 mg :nailbiting: Hittil har jeg ikke hett noe bivirkninger på sprøyta. Heller ikke nå :) Men fy f***… 4717 kr :dead:

NV: 77,7 kg

Back
Topp