Min verste fiende

Connie

Glad i forumet
MAI 2013
Vekten. Hva er det med oss jenter å det "hatet" ved å gå opp noen kg?! Er litt vanskelig å få en baby uten å legge på seg noe, men jeg misliker det så sterkt nå helt plutselig. Er vel kjempe redd for at det skal bli vanskelig å komme ned til normal vekten igjen etterpå bare. Dette er egentlig en ganske tåpelig ting å bekymre seg for med tanke på hva vi går igjennom nå. :) jeg har ikke vært så langt på vei før som nå ( uke 25) så jeg lurer på om det er noen som har lyst å dele med meg hva dem har gått opp til nå eller ved tidligere svangerskap ? Veide 55 når jeg blei gravid, å er nå oppe i 66. Er dette mye? Ps har ikke tenkt å slutte å spise eller noe sånn Haha, har bare en sånn "huff dag" :) :)

Jeg har termin samme dag som deg ser jeg, og jeg har gått opp 7 kg til nå. Om du spiser sunt og noramlt legger du på deg kun det som er nødvending, også raser det av når baret er født og en kan begynne å trene igjen :) Det håper hvert fall jeg på ;) Jeg er så stor allerede nå i uke 25 at folk spør om jeg venter tvillinger, trenger støttehjul eller om terminen er tidlig i april. T.o.m gravidgenserene mine begynner å bli små! Hyyyyyl!

Uansett, tror sånn gjennomsnittlig så er ca 17 kg en legger på seg i løpet av svangerskapet, men ingen av mine venninner har vært under 20 kg, så tror ikke det er noe fasit på vekt :)

Hehe godt det ikke bare er meg som føler seg litt for stor. Kunne nok alltids spist litt sunnere , men huff så vanskelig det er. Er også så utslitt i beina etter jobb så blir liksom ikke mye trening eller lange turer med hunden lengre. Men får bare håpe den ekstra vekten forsvinner greit etter fødsel :) :)

Du, her e det NULL trening. Gikk 200m i går å trodde bekkenet skulle ta liv av meg. I tillegg så eeeeelsker jeg sjokolade i disse tider, så du er absolutt ikke alene med å ikke spise sunt og minimalt med trening:) Hehe...

Hehe er godt å høre det fra andre :) så slipper samvittigheten å bli helt ødelagt :) :)

25+5 i dag og har lagt på meg 4.5 kg. Jeg har også noia for den vekta. Brukte litt tid sist gang. Sist jeg ble gravid veide jeg 60 og la på meg 19 kg. Nå veide jeg 64 før jeg ble gravid. Håper å legge på meg litt mindre denne gangen.

Jeg også har null overskudd til å trene, kunne nok vært veeeeldig mye flinkere med hva jeg putter i meg, og har gått opp ca 10 kg til nå.. Og det er samtidig som jeg har hatt ekstrem svangerskapskvalme helt frem til uke 24 ca. I lange perioder av ukene som har gått så spiste jeg NULL,og gikk ned masse kg.. Men med engang matlysten kommer LITT på plass bare fyyker jeg opp igjen.. gjerne 2-3 kg på bare noen dager :P
Men her er jeg allikevel helt motsatt.. Bryr meg ikke ett sekund om kiloene som kommer,for jeg lager jo faktisk ett nytt menneske :D Da hører ekstra kilo til.. Har ei venninde nå som er i uke 33..Hun har gått opp over 30 kg alt :P Hva så? Det kommer noe vakkert ut av det.. Og kiloene får vi bort etter babyen er ute,om vi vil det da den tid kommer ! <3

Bli FEITE og kos dere,jenter!! :D Det er nå vi har god grunn til å bare kose oss og spise MASSE! :D Namm..

la mest på meg i første svangerskap.33kg.......
24kg av de gikk av 4 dager på sykehuset og resten + litt til gikk bort unna ammingen.

Jeg også har null overskudd til å trene, kunne nok vært veeeeldig mye flinkere med hva jeg putter i meg, og har gått opp ca 10 kg til nå.. Og det er samtidig som jeg har hatt ekstrem svangerskapskvalme helt frem til uke 24 ca. I lange perioder av ukene som har gått så spiste jeg NULL,og gikk ned masse kg.. Men med engang matlysten kommer LITT på plass bare fyyker jeg opp igjen.. gjerne 2-3 kg på bare noen dager :P
Men her er jeg allikevel helt motsatt.. Bryr meg ikke ett sekund om kiloene som kommer,for jeg lager jo faktisk ett nytt menneske :D Da hører ekstra kilo til.. Har ei venninde nå som er i uke 33..Hun har gått opp over 30 kg alt :P Hva så? Det kommer noe vakkert ut av det.. Og kiloene får vi bort etter babyen er ute,om vi vil det da den tid kommer ! <3

Bli FEITE og kos dere,jenter!! :D Det er nå vi har god grunn til å bare kose oss og spise MASSE! :D Namm..
Haha den siste der likte jeg :)

Kjenner på de følelsene jeg også, men med bekkenløsning siden uke 6 er det klart at aktivitet blir vanskeligere og vanskeligere selv om jeg går på bekkentrening og sykler på trimsykkel ett par ganger i uka. La på meg 17 kilo sist og det var ikke noe problem å bli kvitt dem, prøvde ikke en gang, så håper på det samme igjen :) uansett så hjelper det ikke å gå rundt med dårlig samvittighet, selv om jeg haaaaaater å gå å vekta for tida...

Har lagt på meg 8 kg hittil og synes det er mye siden jeg ikke er så tynn fra før av :-( er 23+3 i dag og har ikke vært lengre i et svangerskap enn 24+6. Lurer på hvor mye det skal ende på? Håper det går fort bort igjen etterpå :-)
Problemet er nok fordi jeg har så høyrisikosvangerskap at jeg ikke kan røre meg nå mye i det hele tatt. Men prøver å passe maten i alle fall :p

Jeg er 26 uker i morgen.
Veide 56,4 kilo før jeg ble gravid.
Veien nå ca 64.
Gått opp ca 8 kilo hittil. Og ikke skjedd mye de siste 4 ukene!

Jeg har ikke noia for vekt i det hele tatt (enda... :p) jeg fikk høre av jordmor at hun ikke trodde jeg kom til å gå opp noe mer enn 12 kilo, MAX 15. Så jeg håper jo jeg slipper å gå opp mer enn det...

Tror grunnen til at jeg ikke stresser er fordi jeg fortsatt er innenfor "vektøkningsgrafen" som skal passe min BMI :p det hjelper på humøret mitt!

ImageUploadedByBV Forum1359303116.475169.jpg

Jeg er 26 uker i morgen.
Veide 56,4 kilo før jeg ble gravid.
Veien nå ca 64.
Gått opp ca 8 kilo hittil. Og ikke skjedd mye de siste 4 ukene!

Jeg har ikke noia for vekt i det hele tatt (enda... :p) jeg fikk høre av jordmor at hun ikke trodde jeg kom til å gå opp noe mer enn 12 kilo, MAX 15. Så jeg håper jo jeg slipper å gå opp mer enn det...

Tror grunnen til at jeg ikke stresser er fordi jeg fortsatt er innenfor "vektøkningsgrafen" som skal passe min BMI :p det hjelper på humøret mitt!

Vis vedlegget 3212

Kor fant du grafen? :) den voldgift og ptøve:p

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Har gått fra 50-58 kg på 23 uker denne gangen. Stresser ikke med det, trenger all vekten til ammingen etter fødsel, det tar på kroppen!
Forrige svangerskap gikk jeg fra 50-75kg på 42 uker ;)
alle 25 kg var borte på en ca 4-5 mnd tid

Min verste fiende også! Slapp å veie meg hos jordmor forrige gang. Har vært litt overvektig før, og var stooor i min forrige graviditet. Begynte et helt nytt liv med trening etter fødselen, og ble slank og sprek. Har holdt meg veldig aktiv og vekten har vært stabil de siste 4 år, men nå er det så som så med trening, og apetitten er stooor. Har gått opp en del, og er ikke fornøyd. Vet der er normalt å gå opp under en graviditet, men litt irritert fordi jeg ikke er flink nok med maten. Er nok en del kg som kunne vært unngått :D

Veide 15 kg mer for et par år siden, men så la jeg om kosten totalt. Det hjalp også at jeg sluttet å jobbe på en pub, for der blei ofte noen øl etter jobb da hehe. Var endelig fornøyd med vekten når jeg blei gravid å trodde jeg skulle greie å være streng med hva jeg spiste. Noe jeg ikke helt greier, men nå i dag fikk jeg påvist svangerskapsdiabetes så nå MÅ jeg holde meg vekke fra alt av sukker å sånt. Litt delte meninger ang den deler kjenner jeg :) legen sendte henvisning til sykehuset så ser hva dem sier der :)

Veide 15 kg mer for et par år siden, men så la jeg om kosten totalt. Det hjalp også at jeg sluttet å jobbe på en pub, for der blei ofte noen øl etter jobb da hehe. Var endelig fornøyd med vekten når jeg blei gravid å trodde jeg skulle greie å være streng med hva jeg spiste. Noe jeg ikke helt greier, men nå i dag fikk jeg påvist svangerskapsdiabetes så nå MÅ jeg holde meg vekke fra alt av sukker å sånt. Litt delte meninger ang den deler kjenner jeg :) legen sendte henvisning til sykehuset så ser hva dem sier der :)

Åh? Kan det være noe farlig med svangerskapsdiabetes? Jeg kan ingenting om det!

Men på en måte greit at man MÅ slutte med sukker da, man har jo aldri godt av det uansett ^^ men skjønner jo at det er litt delte meninger der :p

Åh? Kan det være noe farlig med svangerskapsdiabetes? Jeg kan ingenting om det!

Men på en måte greit at man MÅ slutte med sukker da, man har jo aldri godt av det uansett ^^ men skjønner jo at det er litt delte meninger der :p
Jeg vet ikke noe mer enn det jeg har lest fort på nette nå, legen sa ikke få mye, men må nok mest sannsynlig begynne på insulin. Når man har født ungen så forsvinner diabetesen, men er større sjangs for å utvikle det senere igjen da. Det vanligste er vel at det er stor sjangse for å få en stor baby. Sånn 5kg vist nok. Men jeg får vel bedre info når jeg får timen på sykehuset. Akkurat nå føler jeg ikke det er så mye å bekymre seg for :) håper jeg har rett hehe

Back
Topp