Min tur til bekymring

Sovna ganske fort igår pga postafen, men så kom sambo hjem halv-fire og fra da har jeg liggi å vridd meg. Hater nemlig alt som har med andre enn sambo og min fiffi.. Hadde bestemt meg for at tul skulle jeg ikke ha, men ser ut som jeg får det to dager på rad.

Ringte avdelingen nå for å få dagens lege til å komme med en "second opinion", så håper han/hun ringer meg snart. Hcg var forøvrig på 147.000, noe jeg leser som normalt.. Takk for støtte folkens, vi får se hva som skjer videre [emoji5]

Veldig rart, jeg målte hcg rundt samme tid, 137 000, og hadde steget vesentlig to dager etter. Helt normalt og tydet på vitalt svangerskap, ifølge min lege.

Men så merkelig. Noen produserer mer helt enkelt. Jeg hadde høyt så de tok test for Downs og det kom jo tilbake negativt såklart. Han er en perfekt og normal 1 åring i dag :)
Men det er jo bra de tar deg inn igjen og sjekker opp det som kan sjekkes.
Masse Lykke til!!
Fant også noe om kromosomfeil når jeg googla igår. Nå sa legen idag at det var normalt, men hvor høy hcg hadde du for å bli testet?

Må si at legen idag var veldig dyktig, flink til å husje ned, selv om jeg på ingen måte fikk noen beklagelse. En av grunnene til at jeg klarte å ta det såpass med ro er fordi akkurat samme avdeling (på det sykehuset) har klart å måle et vennepars sitt barn til alt for stor nakkefold. Var rett før medisinsk abort, da de valgte å få en annen lege til å se på det [emoji33] det er så bad!!!

Fant også noe om kromosomfeil når jeg googla igår. Nå sa legen idag at det var normalt, men hvor høy hcg hadde du for å bli testet?
Vet ikke. Men fikk 1:200 på duo testen. Gjorde derfor NIPT test for jeg var livredd men den viste alt normalt.

Vet ikke. Men fikk 1:200 på duo testen. Gjorde derfor NIPT test for jeg var livredd men den viste alt normalt.
Aldri hørt om disse testene får ta en prat med fastlegen.. Selv om jeg egentlig føler at alt er i skjønneste orden [emoji173]

Må si at legen idag var veldig dyktig, flink til å husje ned, selv om jeg på ingen måte fikk noen beklagelse. En av grunnene til at jeg klarte å ta det såpass med ro er fordi akkurat samme avdeling (på det sykehuset) har klart å måle et vennepars sitt barn til alt for stor nakkefold. Var rett før medisinsk abort, da de valgte å få en annen lege til å se på det [emoji33] det er så bad!!!
Så forferdelig for dem :( viktig med second opinion og ikke gi seg om man tror noe ikke stemmer.

NIPT kan man ta på privatklinikker i både Sverige og Danmark. Vi gjorde det sist fordi nakkefolden var litt stor på UL i uke 12, og jeg frika totalt ut.

Vi har tenkt å ta testen i dette svangerskapet også, selv om vi ikke er i noen risikogruppe, fordi vi synes det var så innmari deilig å vite sikkert sist.

Back
Topp