min tur! amming ???

kasandre

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
De siste dagene har jenta mi vært SVÆRT ukonsentrert ved amming, ho tar bare halvparten av det ho ellers drikker fordi ho ikkje har tid, eller fordi ho sovner ifra maten... hva kan eg gjøre?

Ho spiser lite fast føde, 1 porsjon grøt om kvelden og kanskje litt grøt i løpet av formiddagen... ellers er det kun pupp det går i (ho vil ikkje ha fast føde).

Ho virker sulten, men eg klarer ikkje å legge ho til, bare ligger og vrir seg og ser på noe annet...

tips?

De er så utrolig nyskjerrige på alt som skjer rundt dem nå, så det beste er vel å sørge for at det skjer minst mulig annet akkurat når hun skal mates. Skru av tv'en, ikke lek med pc'en osv..
Daniel er sånn han også nå. Han sutrer utrolig mye nå og jeg tror han er sulten hele tiden.. men det er nok bare tenner, litt separasjonsangst, litt trøtthet og litt jeg vil bestemme selv-fakter på gang. Tror ikke du trenger å bekymre deg for maten, stort sett får de i seg det de trenger.

ORIGINAL: Bambling

Har du prøvd å legge deg på soverommet med lyset av? Her har det også fungert å gi han pupp rett etter at han har våkna, for da er han litt døsig. Men jeg gir jo bare bittelitt pupp, så det gjør jo ikke noe for meg om han får litt pupp utenom måltidene, blir jo noe annet når man nesten fullammer sånn som du [:)]

eg gir ho som regel når ho skal legge seg, sitter på soverommet da... har fungert bra lenge. Men nå sovner ho ifra det når vi sitter der, så eg har prøvd å få ho til å spise på stua, med tv'n av og alt sånt, men ho blir så sint[&:]

Prøvde nettopp å gi grøt og mme på kopp, men ho får brekninger når ho kjenner mme-smaken [&:] klarer ikkje å få ut mer enn 10 ml mm med avent pumpa mi, så er litt stress nå om ho kanskje driver med selvavvenning eller noe sånt... vet ikkje... frykter jo litt at eg skal miste melka når ho driver på sånn [8|]

sukk... what to do!?

ORIGINAL: Kosekluten

samme problem her......eneste som funker nå er å ligge å amme....da får hun en helt annen ro og jeg kan se på tv samtidig[:D]

ho hater meg om eg legger ho ned for å amme [8D] hehe... har ikkje lykkes for oss siden vi lå på barsel på sykehuset [;)]

Har samme problemet.. Men nå delammer jeg da, så hun får mme og fast føde i tillegg. Tok det opp med helsesøster på 6mnds-kontrollen nettopp, og hun sa at det var veldig vanlig at de begynte å tulle med ammingen når de var 6-8 mnd. Fikk råd om å ha mest mulig ro rundt ammingen, men kan ikke si at dette har fungert egentlig [&:]

Har du prøvd å legge en lett klut over hode slik at det ikke er noe å se på?

eg gir ho som regel når ho skal legge seg, sitter på soverommet da... har fungert bra lenge. Men nå sovner ho ifra det når vi sitter der, så eg har prøvd å få ho til å spise på stua, med tv'n av og alt sånt, men ho blir så sint[&:]

Prøvde nettopp å gi grøt og mme på kopp, men ho får brekninger når ho kjenner mme-smaken [&:] klarer ikkje å få ut mer enn 10 ml mm med avent pumpa mi, så er litt stress nå om ho kanskje driver med selvavvenning eller noe sånt... vet ikkje... frykter jo litt at eg skal miste melka når ho driver på sånn [8|]

sukk... what to do!?

Har du prøvd Syntocinon nesespray? Kan hjelpe med å få ut melka når du skal pumpe, slik at produksjonen opprettholdes til hun "slutter å tulle" [:)]

ORIGINAL: Solveig_87

Prøvde nettopp å gi grøt og mme på kopp, men ho får brekninger når ho kjenner mme-smaken [&:] klarer ikkje å få ut mer enn 10 ml mm med avent pumpa mi, så er litt stress nå om ho kanskje driver med selvavvenning eller noe sånt... vet ikkje... frykter jo litt at eg skal miste melka når ho driver på sånn [8|]

sukk... what to do!?

Har du prøvd Syntocinon nesespray? Kan hjelpe med å få ut melka når du skal pumpe, slik at produksjonen opprettholdes til hun "slutter å tulle" [:)]

eg har ikkje problemer med utdrivingen, kjenner jo at det strammer i brystet når eg stimulerer brystvorta eller snuppa suger... Men er som regel når ho har tatt det ho vil ha at eg prøver å pumpe og da får eg ikkje til en ny utdriving [&:] hadde syntocinon en stund, men syns ikkje det var noen forskjell når melka kom etter max 20 sek. når snuppa suger...

hvor lang tid går det før melka renner hos deg ?

ORIGINAL: Ghg

har ikkje prøvd det nei! skal prøve, men har min tvil om at det hjelper... ho er ganske bestemt...

har nettopp lagt ho ut å sove nå, rasende galen til eg fikk på ho hue og dress og satte meg på soverommet og amma, sovna fra puppen igjen...

ORIGINAL: kasandre

ORIGINAL: Solveig_87

sukk... what to do!?

eg har ikkje problemer med utdrivingen, kjenner jo at det strammer i brystet når eg stimulerer brystvorta eller snuppa suger... Men er som regel når ho har tatt det ho vil ha at eg prøver å pumpe og da får eg ikkje til en ny utdriving [&:] hadde syntocinon en stund, men syns ikkje det var noen forskjell når melka kom etter max 20 sek. når snuppa suger...

hvor lang tid går det før melka renner hos deg ?

Tar vel mellom 20-30 sek.
Men jeg ble anbefalt nesespray fordi Sarah har hatt flere lange perioder med puppenekt slik at jeg har vært nødt til å pumpe og gi i flaske. Jeg var veldig redd for å miste melken og stresset slik at når jeg skulle pumpe så kom det bare bittelitt ut selv om jeg kjente at brystet var fullt av melk. Spayen gjorde at melka "fosset" og det ga meg tryggheten til å stole på at jeg klarte dette, og det gjorde jeg [:D]
Så hvis du ikke klarer å få ny utdrivning når du skal pumpe etter at hun har spist så er det noe spayen kan hjelpe med [:)]

ORIGINAL: kasandre

ORIGINAL: Ghg

har ikkje prøvd det nei! skal prøve, men har min tvil om at det hjelper... ho er ganske bestemt...

har nettopp lagt ho ut å sove nå, rasende galen til eg fikk på ho hue og dress og satte meg på soverommet og amma, sovna fra puppen igjen...

Nei da er det jammen ikke lett. Godt hun har vilje da[:D] Håper det ordner seg for dere med ammingen. Du er jammen heldig som ammer enda.

Her har vi akkurat samme problem! Snakket med helsestasjonen og de rådet meg faktisk til å "tvinge" i mer fast føde siden det ikke er mm de blir mette av lenger. Nå ammer jeg de bare 3 ganger iløpet av et døgn, og stresser ikke mer med det! Har ammet to gutter i 7 mnd og er veldig stolt av det! [:)]

Her funker det bare å sette oss på et stille rom med dempet belysning... Lykke til!

ORIGINAL: Reea

Her har vi akkurat samme problem! Snakket med helsestasjonen og de rådet meg faktisk til å "tvinge" i mer fast føde siden det ikke er mm de blir mette av lenger. Nå ammer jeg de bare 3 ganger iløpet av et døgn, og stresser ikke mer med det! Har ammet to gutter i 7 mnd og er veldig stolt av det! [:)]

Back
Topp