Min tur å miste? :(

Krepsen89

Gift med forumet
Himmelbarn
Februarlykke 2016
Desemberlykke 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Kjenner jeg må ta meg skikkelig sammen for ikke å få panikk akkurat nå...

For et par timer siden, og dette er alt for mye info,men likevel... Jeg var på do for å gjøre nr. 2. Hadde kraftig diaré, vondt i magen. Da jeg tørket meg hadde jeg rosa slim i utfloden.

Det har ikke kommet noe i trusa, men når jeg tørker nå er det lyyyse brunt.

Er livredd! Er 13+3 i dag... :( hvem skal jeg kontakte? Fastlegen min er i ferie frem til slutten av august, og vikaren hennes er ei ungjente som jeg ikke har særlig tro på:(

Var på tidlig ul i uke 8+2 hvor vi så hjertet slå. Damen der sa jeg skulle kontakte fastlege for henvisning hvis jeg skulle oppleve blødninger. Åååå! Blir så fortvilet hvis jeg mister nå!!:(

Rosa/rødt = ferskt blod, brunt=gammelt? Kanskje et blodkar eller noe sprakk mens du gjorde nr 2, og så tørka du bare opp siste rest av det blodet nå.. ? :-) *krysser fingre*

Så fælt! Men det er ikke ferskt blod da, det er veldig bra!

Kan du ikke ringe legevakta? Det gjorde jeg, og jeg fikk komme inn til lege og ble sendt videre til gynekologisk etterpå.

Du kan også kontakte de private du var hos sist gang. Lykke til.

Jeg har lyst til å få tatt en ul, men har null tro på legevakten i min kommune... Er nesten redd for å ringe de, så dårlig erfaring har jeg... :(

Det kan ha kommet litt rusk fra diarén til skjeden og derfor misfarging.

Du kan avvente litt og se om det lommer mer. Så ringer du fastlegen i morgen.

Jeg har lyst til å få tatt en ul, men har null tro på legevakten i min kommune... Er nesten redd for å ringe de, så dårlig erfaring har jeg... :(
Syns du skal prøve! Du er jo over 12 uker! De tar deg kanskje litt mer seriøst da:-)

Ring sykehuset du skal føde på?
Kanskje du ikke får time i kveld, men det kan jo hende de kan skvise deg inn i morgen?

Du har jo ingenting å tape på å prøve å ringe hvertfall. I verste fall blir du avvist - og da har du hvertfall PRØVD!
Det er jo verdt sjansen, tenker jeg. <3

Om de avviser deg, kan du jo prøve føden ja. Evt i omvendt rekkefølge :)
Vi har hvertfall ikke samme system i kommunen (legevakt) som det de har på sykehuset - så de på sykehuset kan ikke se hva vi noterer her i kommunen, og omvendt - med mindre legen med vilje skriver epikriser, nettopp fordi det skal samarbeides med det andre nivået.

Så om du ringer legevakten først og blir avvist der på tlf, så betyr ikke det at de på føden vet at du har ringt LV først :)

Går det an å ringe til jordmor i morgen og få henne til å sjekke hjertelyden? Jeg har litt panikk for å komme inn til den "jentungen " igjen på legekontoret..

Pleier legevakten å ha doppler/ultralyd?

Jeg tror dette går bra! Hwnger meg på de andre som sier at du må prøve å ringe legevakta. Evt føden!

Jeg ville absolutt tatt det alvorlig og enten forlanget en time hos føden eller på legevakten.
Det kan være det ikke er noe, men å blø i svangerskap er ikke bra.

Jeg har hatt spontanabort i uke 6 og det begynte med noe som lignet slimproppen i dusjen, og deretter brunt på papiret.
Jeg sier ikke dette for å skremme deg, for jeg håper det er en uskyldig blødning du har hatt. Men det er viktig å få sjekket det og ikke bare håpe det ikke er alvorlig.

Ett godt tegn er jo at du har hørt hjertelyd tidligere :)

Krysser fingrene for deg :)

Går det an å ringe til jordmor i morgen og få henne til å sjekke hjertelyden? Jeg har litt panikk for å komme inn til den "jentungen " igjen på legekontoret..

Det går helt fint an å ringe jordmor å legge frem saken. Her på legevakta har de hatt et gaaammelt ul-apparat, så det går jo an å ringe dit også. Du er jo langt på vei, så du bør prioriteres. Lykke til, og så krysser vi fingrene for at det ikke er noe galt me den lille :)

Det kan være det ikke er noe, men å blø i svangerskap er ikke bra.

Ang. dette - så har jeg hørt at mange blør faktisk regelmessig i svangerskapet uten at noe er galt.
En lege jeg jobbet med her for noen uker siden, hun sa hun blødde gjennom hele svangerskapet sitt - men alt var greit med barnet, også når det ble født - og at det var helt normalt. Sa hun.

Personlig hadde jeg vært livredd da, engsteligheten selv. Men bare sånn til info - at jeg tror det er forskjell på folk :)

Tror det varierer veldig. Her har vi ikke. Men så er ikke dette akkurat verdens navle..

Tror det varierer veldig. Her har vi ikke. Men så er ikke dette akkurat verdens navle..

Da er det jo ingenting de kan gjøre for meg heller, tenker jeg? Jeg misliker legevakten her... De er så krasse og ufølsomme. Sist jeg ringte var det en unggutt (medisinstudent) som tok tlf, og han sa "er det akutt? Hvis ikke må du ringe senere" og jeg bare.. Eh,ok? Hvis det Hadde vært akutt hadde jeg ringt 113... Hvorfor tar du tlf hvis du ikke en gang kan presentere deg/høre på meg!?!

Det har ikke kommet mer enn 1/4 teskje rosa utflod... Etter dette ser jeg egentlig ingenting lengre, så føler at jeg blir litt hysterisk hvis jeg ringer legevakten? :(

Det har ikke kommet mer enn 1/4 teskje rosa utflod... Etter dette ser jeg egentlig ingenting lengre, så føler at jeg blir litt hysterisk hvis jeg ringer legevakten? :(
Spørsmålet du må stille deg selv nå: klarer jeg å falle til ro nå uten en sjekk?

Ring likevel du ;)

Her er legevakta på sykehuset (hvertfall deler av den), så jeg tenker jo at man alltid får hjelp fordi jeg får det selv :)

Men ring legevakta og hør hva de syns du skal gjøre. Forklar enkelt og greit hva som har skjedd, spør om du kan få komme inn og om de sier nei, ringer du sykehuset og spør om å få en hastetime der. Kan jo hende at de ber deg ringe i morgen, men da vet du jo at de vet, sånn at du får snakket med noen som eventuelt kan hjelpe deg!

(Og jeg jobber jo i helsevesenet selv også, og tror at alle som jobber der er serviceinnstilte og vil hjelpe de som tar kontakt, siden jeg vil det selv)

Hadde omtrent samme opplevelsen her om dagen. Helt grusom følelse og panikken kommer fort. Hos meg var det også bare litt lysrosa utflod. Ringte legen min og hun kunne bekrefte at dette var helt normalt og så lenge jeg ikke hadde smerter var det ingenting å bekymre seg for. Jeg hørte hjertet til lille senest for 2 timer siden med doppler og har slått meg til ro med at litt rosa utflod uten smerter ikke er noe farlig.

Om du er bekymret, ring legen din i morgen, vanskelig å roe seg ned etter en slik opplevelse... Masse lykkeønsker til deg, dette går nok bra skal du se.

Back
Topp