Min tenketank :)

Gressenka_Mymlen_Lilleblomst_15

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Septembergull'17
Jeg har nå en vakker liten skatt på 8mnd. Jeg vil gjerne ha 2 barn til. Er 28,5 år gammel, og vil være ferdig før senest 35år. Så må vel hive meg rundt?

Vil igrunn bare "kjøre på". Men er gressenke halve året - og det er travelt nom med en.. Det holder meg litt igjen.

Men er IKKE klar for å komme meg tilbake i jobb.. Vil ikke. Trives bedre hjemme. Så det veier for å få neste tett.

Så tenker jeg. Tenk om neste ikke sitter før om lenge. Det vet man jo ikke. Det veier og for å starte prøving.

Jeg hadde jo svangerskapsforgiftning. Og etter å ha lest om det så ōker risikoen for å få det med alderen.. Og jo lenger mellom graviditeter det er. Så igjen veier det for å starte prøving

Men vil jeg klare det? Være alene med 2stk i 4 uker annenhver mnd?
Det er jo slitsomt med en

Har jeg samvittighet for arbeidsgiver? Å "stikke av" i ny permisjon så raskt?

Å tenk på lille som må "dele meg" så raskt. Har jo da ikke like god tid til henne. Skulle jo gjerne gitt henne et par tre år sånn sett med full oppmerksomhet.

Åh dette er så VANSKELIG. Jeg både vil og ikke vil. Er både klar og ikke klar. Er så USIKKER.

Men før svangerskapet er jeg. Vi bruker ikke prevansjon. Men prøver ikke. Med sambo mye borte og ei som sover på vårt rom hjelper ikke akkurat. Vet bare ikke når vi blir aktivd prøvere...

Kunne livet bare ikke hatt en manual og følge?

Hei og velkommen! Har du vært her før? Jeg også hadde svangerskapsforgiftning, som endte med forløsning i uke 32. Har nå en frisk liten gutt på 11 måneder og er lykkelig for det. Åssen gikk det med deg? Svangerskapsforgiftningen er en fæl komplikasjon :(
Har pratet med både leger og gynekologer i etterkant. Jeg har fått bearbeidet en del og får heldigvis tett oppfølging ved neste svangerskap. Heldigvis regner jeg med at du får det du også, noe som i seg selv er en trygghet.

Vil ønske deg masse lykke til på din reise :-)

Hei og velkommen! Har du vært her før? Jeg også hadde svangerskapsforgiftning, som endte med forløsning i uke 32. Har nå en frisk liten gutt på 11 måneder og er lykkelig for det. Åssen gikk det med deg? Svangerskapsforgiftningen er en fæl komplikasjon :(
Har pratet med både leger og gynekologer i etterkant. Jeg har fått bearbeidet en del og får heldigvis tett oppfølging ved neste svangerskap. Heldigvis regner jeg med at du får det du også, noe som i seg selv er en trygghet.

Vil ønske deg masse lykke til på din reise :-)

Takk:) nei har ikke det, da jeg sist ble gravid 14dager etter pilleslutt og rakk ikke bli prøver orntlig. det endte i SA og ny graviditet 14 dager etter det igjen. Så ting gikk litt fort.

Hos meg ble det ikke begynt mistanke før uke 33 var det vel. Så hun kom ikke tidligere. Kom til termin. Men ble igangsettelse. Var innlagt 3 uker før termin. Ut igjen og deretter kontroll på sykehus med blodprøver, ctg, ul og det hele annenhver dag! Ble fysisk og psykisk sliten. Håper aldri og oppleve det igjen. Det gikk jo bra. Og skal være glad hun ikke kom før. Men frykten er at det skal komme igjen, og at nestemann kommer tidligere slik du opplevde.

Er du prøver igjen? 11mnd er jo bare 3mnd eldre enn mi :)

Takk:) nei har ikke det, da jeg sist ble gravid 14dager etter pilleslutt og rakk ikke bli prøver orntlig. det endte i SA og ny graviditet 14 dager etter det igjen. Så ting gikk litt fort.

Hos meg ble det ikke begynt mistanke før uke 33 var det vel. Så hun kom ikke tidligere. Kom til termin. Men ble igangsettelse. Var innlagt 3 uker før termin. Ut igjen og deretter kontroll på sykehus med blodprøver, ctg, ul og det hele annenhver dag! Ble fysisk og psykisk sliten. Håper aldri og oppleve det igjen. Det gikk jo bra. Og skal være glad hun ikke kom før. Men frykten er at det skal komme igjen, og at nestemann kommer tidligere slik du opplevde.

Er du prøver igjen? 11mnd er jo bare 3mnd eldre enn mi :)

Huff ja jeg skjønner deg godt. Samme greiene her. Var inn og ut av sykehuset hele tiden samt på slutten ble jeg innlagt og bare lå på vent på sykehuset. Fikk ikke lov å farte rundt og måtte bare ligge stille og vente. Til slutt ble jeg så dårlig at de ikke kunne vente lengre og det ble hastekeisersnitt. Det var absolutt ikke morro og jeg ble kjempe sliten psykisk. Her fant vi i etterkant at jeg har klumpete blod og det er derfor jeg fikk svangerskapsforgiftningen. Endelig har vi fått en grunn...

Vi ønsker en til men vi er ikke direkte prøvere - men vi går ikke på noe prevensjon så det som skjer-det skjer. Tenker ofte at jeg ikke vil gjennom det samme en gang til (noe det er en sjangs for) men vil jo så gjerne ha flere barn. Ammer enda og skal gjøre det til han er i alle fall ett år. Men sjansen for å bli gravid er jo der :-) er veldig glad i dette forumet så er derfor jeg har kommet inn igjen :p har savnet det masse!

1november:
I dag er lille 8mnd. Jeg er hjemme alene med henne på over tredje uken.

Jeg ligger på sofaen, slapper av. Er skikkelig trøtt og sliten.
Burde vaske sengetøy. Burde vaske gulv.

Hvordan skal jeg klare 2stk og stort hus alene? Men klarer ikke slå det fra meg likevel

Har jo ikke fått tilbake TR ennå. Men i dag tror jeg at hun enten er på vei, eller det er EL på gang. Noe er det i alle fall.

Håper det er TR. Vil liksom bare være ferdig med å få den tilbake. Ja det er deilig å slippe. Men synes liksom det er greit å vite når den dukker opp, sånn fast altså. Ikke bare at den kommer plutselig når jeg er på jobb.

Er jo bare 5uker til jeg starter igjen :( uff

I dag er det akkurat 1mnd til jeg starter på jobb igjen. Jeg er IKKE klar, og tviler på at jeg blir det..

Jeg bestilte faktisk el- og g-tester på nett i kveld. Om jeg er helt klar til å "kjøre på" om jeg finner el med det første, det vet jeg ikke. Men vil finne ur om jeg i det hele tatt har el. Jeg ammer jo ennå. Blir mindre fremover med tanke på flasketilvenning, dagmamma og jobb-start. Den vil nok dukke opp.

Har ikke fått tilbake mensen ennå. Men tror jeg har hatt el tidligere denne mnd. Så kanskje mensen dukker opp etterhvert. Men jeg har jo ikke hatt mensen på årevis. Og blødde lite før der. Hadde jo ikke TR mens jeg gikk på cerazette, og den gikk jeg jo på i 7-8år før jeg ble gravid rett etter pilleslutt og ikke rakk å prøve.. Så mensen husker jeg ikke mye av :p

I dag er det akkurat 1mnd til jeg starter på jobb igjen. Jeg er IKKE klar, og tviler på at jeg blir det..

Jeg bestilte faktisk el- og g-tester på nett i kveld. Om jeg er helt klar til å "kjøre på" om jeg finner el med det første, det vet jeg ikke. Men vil finne ur om jeg i det hele tatt har el. Jeg ammer jo ennå. Blir mindre fremover med tanke på flasketilvenning, dagmamma og jobb-start. Den vil nok dukke opp.

Har ikke fått tilbake mensen ennå. Men tror jeg har hatt el tidligere denne mnd. Så kanskje mensen dukker opp etterhvert. Men jeg har jo ikke hatt mensen på årevis. Og blødde lite før der. Hadde jo ikke TR mens jeg gikk på cerazette, og den gikk jeg jo på i 7-8år før jeg ble gravid rett etter pilleslutt og ikke rakk å prøve.. Så mensen husker jeg ikke mye av :p
Kjør på og la oss starte egen barselgruppe på Skodje :D :D :D

Hei.
Hvorfor så stress?
Kanskje det er litt feil grunnlag å få barn på, at man ikke vil tilbake til jobb?

Hvis du fortsatt ammer får du vell redusert arbeidstid? Da blir ikke overgangen så stor :)

Jeg får nr 2 nå og er 33. Syntes absolutt ikke det er sent. Nyter det masse nå som junior er 11-år :)
Er masse hjelp i litt større barn.

Ønsker deg masse lykke til :)

Hei.
Hvorfor så stress?
Kanskje det er litt feil grunnlag å få barn på, at man ikke vil tilbake til jobb?

Hvis du fortsatt ammer får du vell redusert arbeidstid? Da blir ikke overgangen så stor :)

Jeg får nr 2 nå og er 33. Syntes absolutt ikke det er sent. Nyter det masse nå som junior er 11-år :)
Er masse hjelp i litt større barn.

Ønsker deg masse lykke til :)
Er jo ikke _fordi_ jeg ikke vil tilbake i jobb jeg vil ha barn. Jeg har lyst:) mer permisjon er bare bonus :p hehe

Men jeg er en planlegger. En liste-person. For og mot. Så selv om det er det jeg vil så tenker jeg altid så nøye over det.

Så selv om jeg har lyst er det både positive og negative ting. Og fordi jeg da tenker slik på det klarer jeg ikke bestemme meg helt om jeg er klar, eller ikke. Selv om jeg har lyst. Vanskelig å forklare:)

De positive er at jeg slipper jobb, får to tette barn som jeg ønsker, og at jeg ønsker være ferdig med barn før jeg evt bytter arbeidsgiver slik at jeg slipper bekymre meg for om jeg i en søkeprosess skal bli gravid eller ikke lenge etter oppstart i ny jobb (sånn som denne gangen). Og dette sv.skapsforgiftning greiene

Negative: alene hjemme halve året, usikker på om jeg greier det, og dårlig samvittighet for jobb. Vet at jeg er kvinne i alderen hvor dette er vanlig. Men er bare slik jeg er. Dårlig samvittighet. Og redd for at det går utover mini vi har

Hehe:D det hadde vært no!
Hvordan går det med prøvingen din?

(Og btw: hvorfor står det aldri priser på det dere FL forhandlere legger ut? Hater det :p nyskjerrig sunnmøring!)
Får begynne å prøve igjen når neste mens kommer :D
Haha :p Irriterer meg også, men det er FL sine regler at pris ikke skal publiseres på nett (utenom privat melding eller om du logger deg inn i nettbutikken). Men om du lurer på pris på noe er det bare å spørre, det betyr jo ikke at man må kjøpe :)

Får begynne å prøve igjen når neste mens kommer :D
Haha :p Irriterer meg også, men det er FL sine regler at pris ikke skal publiseres på nett (utenom privat melding eller om du logger deg inn i nettbutikken). Men om du lurer på pris på noe er det bare å spørre, det betyr jo ikke at man må kjøpe :)
Hurra! Heiaheia. Er det lenge til da?

Dum regel. For jeg (og fler) tolker der sånn at når pris ikke er oppgitt er det fordi det er dyrt. Det er jo ofte det.
Forresten oppdaget at jeg har 6/7 forhandlere på facebook. Hjelp hva skjer? Eksplosjon av forhandlere :o

Men ja, send meg prislisten da! :)

Hurra! Heiaheia. Er det lenge til da?

Dum regel. For jeg (og fler) tolker der sånn at når pris ikke er oppgitt er det fordi det er dyrt. Det er jo ofte det.
Forresten oppdaget at jeg har 6/7 forhandlere på facebook. Hjelp hva skjer? Eksplosjon av forhandlere :o

Men ja, send meg prislisten da! :)
Ikke godt å si :p Er på cd18, men har jo ikke så veldig stabile sykluser.

Ja, jeg synes det er veldig dumt. Sender deg på fb messenger :) Haha :p Voldsomt populært for tiden ja :p

Ikke godt å si :p Er på cd18, men har jo ikke så veldig stabile sykluser.

Ja, jeg synes det er veldig dumt. Sender deg på fb messenger :) Haha :p Voldsomt populært for tiden ja :p

Krysser fingrene for det stabiliserer seg med disse syklusene!:)

Ja gjør det!:) (edit: fikk nå:D)

Jeg rakk jo aldri prøve første gangen, kan du ta et slikt lynkurs med meg med disse forkortelsene og syklus greiene. Kan dpo kun :p hoho :p

Testene kom for en stund siden i posten, men nå har jeg testet 3dager.
Så vidt man skimter en strek, så EL er nok ikke i nærheten. Ikke litt engang.

Denne ammingen som gjør den fraværende tenker jeg.

Er jo "alene hjemme" hele desember. Så da spiller det jo ingen rolle om den dukker opp i nermeste fremtid heller igrunn.
Kun 6 pp i året er mulig for oss. Det er litt kjedelig.

Men lov å håpe EL dukker opp i Januar og at det også denne gangen klaffer på 1pp.
Lite sannsynlig det og.

Så for vår del er det som er "mulig" er : (avhengig av om el er tidl eller sent i mnd daa)
- klaff i jan, med termin i sept/okt 16
- klaff i mars, med termin nov/des 16
- klaff i mai, med termin jan/febr 17
- klaff i juli, med termin i mars/april 17
- klaff i sept, med termin i mai/juni 17
- klaff i nov, med termin i juli/aug 17

Hvis el er i starten av mnd, som før gravidlteten (gravid på EL 5juni) så vil det bli i slutten av sept, nov, jan, mars, mai eller juli :)

September 2016 hadde vært supert da. Kunne vært kjekt og oppleve høst-permisjon :p

Men så er det dette å få tid til aksje-innlegging når man har ei lita til stede hele tiden. Hehe.

Håper el dukker opp i januar :)
Har kun "selskap" her hjemme i 1uke til. Og på den stunden tviler jeg el kommer :p

Back
Topp