min svigermor

hildemor1

Elsker forumet
må bare få tømt meg så vist dere ikke vil lese mitt lange innlegg så trenger dere ikke det

hadde min svigermor på besøk idag
har aldri kommet godt oversen med hun. hver gang jeg vi er på besøk hos hun ser hun stygt på meg og kommer med direkte eller indirekte kommentarer til meg

jeg samler dette inni meg og i dag eksploderte min boble

under diskusjonen sa jeg aldri noe stygt til hun

ting hun sa til meg

-hold kjeft
-du e barnslig
- du trur du er så voksen
-du er akkurat som mor din
og hun sa sikkert mange andre ting å men nå surrer det bare oppi hodet mitt så klarer ikke samle tankene mine

hun mente å at jeg ikke kunne prate med folk så jeg hadde ikke noen venner, husvertene hadde økt husleien vår for de ville bli kvitt oss, og jeg kom ikke til å få meg jobb fordi jeg var som jeg var

uff er så lei meg for at jeg ikke kommer overses med min svigermor er jo mammaen til min samboer, er jo så trist for han å være en sånn mellommann..

hun sa å at ungene hadde det ikke bra.. så at hun bare kunne ringe barnevernet vist det var det hun ønsket. mente å at jeg bestemte over min samboer og jeg hadde bestemt at han skulle være enig med meg

var så mye som ble sagt og det sårer meg så tungt når ei dame på 65 år sir det til meg..

har dere opplevd at ei eldre dame sir så mye stygt til deg?
jeg har aldri opplevd det , kun hun

mamma mente at hun måtte jo ha nerveproblemer

hele diskusjonen startet med at jeg ringte mamma å spurte om hun kunne komme hit på onsdag for da skulle jeg ut med noen veninner
da sa min svigermor hvorfor jeg ikke kunne være hjemme

sorry at innlegget ble ekstremt rotete

duh kjære deg,
du kan da ikke bare sitte å høre på at noen sier sånt til deg.
Snakk med dama!

hadde min svigermor vært slik med meg hadde jeg strengt talt skjelt henne huden full og forventet at mannen min skulle tatt seg en prat med henne om at sånn går det da ikke ann å oppføre seg.

har hun problemer med ting som du gjør får hun ta det opp på en voksen måte eller bare ti still.

nei fysj.. Ble sint jeg nå... Makan til kjerring!

jeg sa ikke et eneste stygt ord.
prøvde å holde meg rolig , tenkte at jeg skulle ikke være som hun

Trur faktisk jeg hadde gitt henne en real ørefik selv.
Og samboeren min også hvis han satt og hørte på dette og ikke gjorde noe[:@]

Åhhh! De svigermødrene![>:][;)]
Din hørtes nå lite hyggelig ut da, det må jeg si....

Ikke greit å bli snakket slik til av andre, høres ut som stor mangel på respekt[>:]
Og det å dra inn barna deres, det er smålig!

Blir helt matt jeg av slike historier...
Har selv en svigermor som kan ha kvass tunge, men hun mener det stort sett ikke vondt. Henne setter jeg høflig på plass når det dukker opp noe. Før svelget jeg unna for å være høflig, men det skjer ikke lengre...

Mitt råd er : Oppfør deg voksent.
Om hun ikke respektere deg, snakk alikvel til henne på en ok måte, da vil hun ikke få noe å ta deg på.
Ikke synk til det lave nivået som hun tydeligvis befinner seg på.[:'(]

Og lirer hun ut av seg så mange styggedommer, da er det nok hun som har ett problem ja...[;)]

Sånn oppførsel går da ikke an!!!! [:@][:@][:@]

ORIGINAL: Bymusa

Du må ikke finne deg i det. Ingen har rett til å snakke til deg på den måten. Og klarer du ikke be henne ti stille og holde meningene sine for seg selv, så hold deg langt unna henne. Samboeren din burde kanskje ta seg et alvorord med henne også. Hvordan kan han finne seg i at moren hans snakket til kvinnen i hans liv slikt...

sign
ingen skal behøve å ta mot sånt, dama må jo ha et alvorlig problem[:@][:@][:@]

Synes ikke du skal finne deg i dette, og jeg synes iallefall ikke at samboeren din skal finne seg i dette.
Jeg synes han skulle snakket med henne jeg.

Jeg har kuttet mye av kontakten med min svigermor, og hun er ikke så gal som din. Jeg vil heller bruke tid og kreftet på folk som faktisk betyr noe for meg

ORIGINAL: Tammis

Jeg hadde langet ut og gitt henne en på snørra. Rett og slett! MAKAN!!!

Me too.. Eller hadde ihvertfall ønsket å gjøre det, og gitt henne noen sannhetens ord!!!

hadde ikke gidda å snakke med henne ijenn.
og hu hadde ikke fått møtt barnebarna sine.
the end.
speak up girl!!!

ORIGINAL: Tammis

Jeg hadde langet ut og gitt henne en på snørra. Rett og slett! MAKAN!!!

samboern min sa at jeg hadde venner og ingen problemer med å prate med folk men da svarte hun bare med at jeg hadde bestemt at han skulle være enig med meg

når hun ba meg holde kjeft sier jeg at du ber meg ikke holde kjeft i mitt eget hjem

når hun sa at jeg var akkurat som mamma sa jeg at du skal være glad at mamma kjørte espen på legevakta for du var så syk at du ikke giddet å ta taxi, og hva er det som er så ille med mamma til svar hold kjeft

barna var trassete fordi jeg var sånn som jeg var

jeg kom aldri til å få meg jobb for ingen ville ha meg

føler meg kastet ned i søla og tråkket på sårer mye når et voksent menneske sier sånne personlige ting

Helt utrolig hva enkelte kan få seg til, og mot sin egen svigerdatter??? Eier tydeligvis ikke skam den dama!
Hun treger at noen setter henne på plass!

Speak up!!!

Back
Topp