Mandag 7.september skulle jeg inn på sykehuset for igangsetting, 9 dager på overtid. Ca 04.00 natt til mandag våknet jeg av at vannet gikk. Var på sykehuset 05.20, og allerede 07.30 var riene så kraftige at jeg følte jeg måtte spy. Hadde lyst til å prøve uten epidural, men klokka 12.00 måtte jeg kaste inn håndkleet. Og tro meg, det er den beste avgjørelsen jeg har tatt på lange stunder! Epiduralen satt som et skudd, og jeg fikk umiddelbart en sinnsyk trykketrang. Tidlig trykketrang er veldig vanlig for setefødsler. Da var klokka 12.30, men jeg hadde fortsatt noen cm igjen til full åpning, og enda en liten kant som måtte bort. 15.55 var det endelig full åpning, men fikk ikke begynne å trykke før 16.45. Pressrier i 4 timer før jeg fikk begynne å jobbe aktivt, det var heftig. Presset i 1 time og 15 minutter før hun endelig var ute med rompa først 17.58. Fullt av folk på fødestua, men hun skrek allerede før hodet var helt ute, så jeg fikk henne rett på brystet og alle legene som var tilstede trengte ikke å se på henne engang fordi det gikk så bra. Ble klippet og sydd endel, men alt i alt var det en fin fødsel med veldig god framgang. Er ikke redd for setefødsel mer i alle fall