Min reise og ønske om en til.. Pcos?

milli28

Forelsket i forumet
✨️Julestjernene2023✨️
Hei. :D:D:)
Jeg er 30 år. Gravid første gang i 2015. Fødte med høstens i januar 2016.

Da har vi bikket ett år med prøving. Sluttet på ppiller i desember 2021. Tenkte jeg ville bli gravid delvis fort. Men neida.. Da jeg ble gravid med min datter for snart 8 år siden, ble jeg gravid med en gang. Vi har ventet lenge med å ville ha nr 2. Og skulle nå ønske vi begynte før..

Jeg har hatt uregelmessig mens siden ppille slutt. Og syklus oppi nesten 90 dager. Så det er jo noe feil.. tok blodprøve hos legen for noen mnd siden og hadde forhøyet hormoner? Testosteron eller no. Husker ikke. Men hun nevnte pcos. Og har fått time til gyn neste uke.
Har aldri tenkt at jeg kan ha pcos. ( vet jo ikke ennå om det er det, men mest sannsynlig) Pga at jeg ble så fort gravid 1 gang. Og aldri har hatt plager. Men, jeg har alltid gått på ppiller. Og holdt symptomer på det nede. Men når jeg tenker tilbake, så gir egentlig pcos mening, og det er så kjipt..

noen år før jeg ble gravid så var jeg i ett forhold med en annen, da gikk jeg uten ppiller i ett år, og ble ikke gravid. Men tenkte ikke så mye over det den gangen, tenkte det bare var sånn og tilfeldig. Ble slutt også ble jeg siden sammen med min nåværende kjæreste og pappa til min datter. Da vi skulle prøve, tenkte jeg det ville gå litt tid. Men nei. Hadde en Mensen, men da også en litt lenger syklus en vanlig. Og ble gravid. Tenker dette må ha vært flaks!

Da jeg sluttet på pilla desember 2021, og mnd etter. Så var kroppen min fullstendig rar. De fleste mennesker sier dem blir deprimert, får kviser, humørsvingninger og alt mulig når dem er på ppilla. Men jeg. Jeg fungerer ikke uten. Jeg var ikke meg selv i d hele tatt. Jeg husker jeg sa til samboer rundt Mars 2022. At jeg nesten ville begynne på ppilla igjen fordi jeg følte jeg ble sinnsyk.. haha. Men jeg begynte ikke. Jeg tenkte jo den gangen at kroppen min bare var vant til ppiller og at nå kom jo alle vanlige hormoner og pms og det som hører til. Men kan jeg ha vært å er sånn pga pcos?

Vel.. vi prøver, og jeg ser frem til time hos gynekolog, så man kanskje kan få litt svar og eventuelt hjelp. Men det er kjip, og tro at kroppen fungerer, også gjør det kanskje ikke det. Drømmen om et barn til er stort. Og aldersforskjellen blir større og større mellom barna.
Jeg har tidligere, frem til min datter var 4 år vært litt på det at jeg ønsker kun henne. Fordi ting var litt sånn da. Det var når hun ble 5 år vi begynte å snakke å tenke tanken seriøst om en til. Og har tenkt at for oss funker det med litt stor aldersforskjell. Men tenkte ikke det skulle bli så langt imellom dem. Nå blir datteren min 7 år. Jeg håper inderlig at kroppen min hopper i gir. Det hadde vært så fint å bli gravid.

Hadde Mensen sist 8 desember. Og forje uke ganske smerter i sidene i magen. Håper virkelig EL. Men vi får bare krysse fingrene og se.

Noen som ønsker å dele sin erfaring? Tips, råd? Pcos?
:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred
 
Ikke erfaring med pcos, men at det kan ta lang tid når man tror det ikke skal gjøre det. Gikk på pp18 her, uten noe påviselig galt med noen parter. Første satt på et pillebytte så trodde jeg skulle bli lett gravid.
Nr3 ble IVF. Vi orket ikke vente på at noe KUNNE skje, eller evt ta evigheter. Ulike menn på de tre første, men gikk jo lang tid selv med fin sædkvalitet, så.. står nok litt på meg, til tross for at jeg på papiret er helt frisk og fin.

Jeg ville nok bare ymtet til IVF med en gang til gyn.. Dere har prøvd lenge nok, og ventetiden er lang nok. Så kan dere evt prøve letrozol i mellomtiden, for å få eggløsning til mer passende tid i syklusen, slik at du får noen måneder med reelle forsøk i mellomtiden.
 
Back
Topp