Min reise med nr. 2

Skravlemor

Elsker forumet
Jeg er nå så heldig at jeg har blitt gravid med mitt andre og siste barn. Var inne på før svangerskapet noen dager med en dagbok som ble kort, heldigvis. Min termin er i følge kalkulatoren 18.februar 2010! Gleder meg så masse!!

Gratulerer så mye med dagbok og spire i magen [:)]

Unnfangelsen finner sted omkring: 26. mai 2009
Hjertet begynner å slå: 20. juni 2009
Embryoet beveger seg: 14. juli 2009
Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 21. juli 2009
Alle indre organer er ferdig formet: 21. juli 2009
Risikoen for spontanabort avtar: 4. august 2009
Kvalmen avtar for de fleste: 11. august 2009
Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 18. august 2009
Fosteret svelger og tisser: 1. september 2009
Tid for ultralyd: 8. september 2009
Du kan kjenne fosterets bevegelser: 15. september 2009
Fosteret begynner å få et søvnmønster: 29. september 2009
Fosteret begynner å høre: 20. oktober 2009
Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 17. november 2009
Mange fostre legger seg med hodet ned: 22. desember 2009
Svangerskapspermisjonen begynner: 28. januar 2010
Antatt termindato: 18. februar 2010

Takk for det[:)] på onsdag skal jeg til legen, da skal jeg søke meg til et annet sykehus enn jeg hører hjemme. håper jeg får plass der denne gangen også.

Foreløpig har jeg ikke hatt så mange plager, annet enn trøtthet. Hadde ikke så mange plager sist heller, håper jeg er like heldig denne gangen også.

Tidligere har jeg forstilt meg at når man venter nr to er man litt mindre opptatt av tingene rundt graviditeten enn med første, men syns det nesten er omvendt. Vet jo hvor stort det som venter meg er, og hvor stor betydning alle forhåndsregler har. Også gleder jeg meg enormt til lille prinsen skal bli storebror. Han er så opptatt av babyer om dagen, uten at vi har nevnt dette til han. Vil ikke at han skal røpe noe til noen enda[:)] også er det jo lenge å vente for han.

Har ingen følelse av kjønn enda, med første var jeg sikker helt i fra starten at det var en gutt. Før jeg ble gravid nå har jeg sett for meg en gutt til, men det står like åpent begge veier foreløpig.

Er fortsatt i fin form, og glad for det[:)] Til legen om to dager, det gleder jeg meg til.
I dag skal jeg sent på jobb, og skal rydde og vaske hus før jeg drar.
Vi skal kjøpe en t-skjorte til prinsen når vi skal fortelle dette til familie. det skal det stå `jippi! jeg skal bli... ` på forsiden og `storebror` på baksiden[:)]

Fortsatt i god form, og ingen kvalme[:)] Har så lyst til å fortelle alle kjente at vi skal ha en til, men all fornuft sier vent.... Alle kommer til å bli kjempeglade, bortsett fra sjefen[:D] i følge han har jeg ikke tid, he he! Det får bli hans problem.

Var hos legen idag, og termin ble den samme som jeg selv hadde funnet.
Var der tidlig pga skal søke meg til et annet sykehus enn jeg tilhører[:)]

Back
Topp