Min nå gravide venninne

FrøkenAH

Flørter med forumet
Dette er noe helt annet enn hva vi vanligvis diskuterer her inne men jeg tenkte shit au!

Har ei venninne som siden hun fikk vite at jeg var gravid så skulle hun også ha barn. Etter 3-4 prøveperioder med mye styr og mas om at hun helst skulle vært gravid i går så er hun nå gravid! Hun er 3+5 i dag, som i mitt hode sier at hun kan fortsatt få mensen på torsdag... Har dermed ikke sagt ordene "gratulerer" ennå, men gitt uttrykk for at jeg selvfølgelig er glad på hennes vegne! Jeg vil vel egentlig at det skal gå 12 uker før man jubler i taket.. Sånn er jeg da! Hun har allerede barnevogn valget klart og dette er hennes første..

Er jeg så teit som jeg tror jeg er og burde bare holde kjeft, si gratulerer og smile pent eller?? :P

Jeg tenker at hun vil så inderlig få barn at det nesten gjør vondt hvis du skjønner!? Kanskje du ble gravid med en gang mens de har slitt? Så kan jeg jo forstå henne også, hun vil så gjerne!!! Jeg ville nok gratulert henne! Rett og slett lagt mine egne tanker til side! :) men jeg ser jo den, 3 uker på vei er jo alt for tidlig!! Men gjør det for henne, så går det som det går uansett! Går det ikke kanskje hun venter med å annonsere det neste gang??

Vær der for henne! Gratuler henne og gled deg på hennes vegne:) det skader vel ingen? Om du skal vente med å juble med henne til hun er 12 uker, ja da synes jeg egentlig du er ei kjip vennine! Jeg fant også ut at jeg var gravid før jeg var 4 uker på vei, men jeg var da like gravid for det... Om venninen min ikke hadde giddi å gratulert meg en gang hadde jeg blitt skuffet, ihvertfall om hun hadde vært gravid!
Gled deg over at dere nå er to venniner som er gravide samtidig :)

Si gratulerer du, å hver glad på hennes vegne. Man trenger jo ikke gi utrykk for alt man tenker. Og skulle det gå dårlig, så er det bare å være er for henne. Er litt sånn det er å være venninne, er det ikke? Behøver ikke å realitetsorientere hele tiden? Bare mine tanker da...sier ikke at det er rett :) Og det er jo ikke alle som venter i 12 uker på å annonsere lykken sin =)

Dette er noe helt annet enn hva vi vanligvis diskuterer her inne men jeg tenkte shit au!

Har ei venninne som siden hun fikk vite at jeg var gravid så skulle hun også ha barn. Etter 3-4 prøveperioder med mye styr og mas om at hun helst skulle vært gravid i går så er hun nå gravid! Hun er 3+5 i dag, som i mitt hode sier at hun kan fortsatt få mensen på torsdag... Har dermed ikke sagt ordene "gratulerer" ennå, men gitt uttrykk for at jeg selvfølgelig er glad på hennes vegne! Jeg vil vel egentlig at det skal gå 12 uker før man jubler i taket.. Sånn er jeg da! Hun har allerede barnevogn valget klart og dette er hennes første..

Er jeg så teit som jeg tror jeg er og burde bare holde kjeft, si gratulerer og smile pent eller?? :P
Jeg forstår hvordan du føler det. Har akkurat vært i samme situasjon :p

Kjente jeg ble irritert, men vet ikke helt hvorfor. Dette er svigerinnen min som har holdt på sånn her, veldig frempå og fortalte alt og alle fra første såvidt positive test..
Kanskje fordi jeg syntes hun tar for mye plass, stjeler oppmerksomheten vår :p

Mitt råd er.. Du må bare svelge det og være positiv og hyggelig :) Du får heller snakke om hvor "teit" du syntes hun er til mannen din (det gjør jeg) :p

Hormonell? Nei nei.. :)

Jeg ville gratulert, fordi om du synes man burde vente til uke 12, så er det ikke alle som mener det (meg inkl.). Hun er jo like gravid som meg og deg, og blir sikkert like lei seg om hun mister. Om hun er 4 uker, 10 uker eller 12 uker spiller ingen rolle på følelsene. Er testen først positiv, ja så er den positiv:)

Gled seg på hennes vegne og går det ikke for dem denne gangen, så vær der for henne når det går galt:)

Dog synes jeg at hun kanskje et litt tidlig ute med vogn og slike ting.

Takk for alle svar og innspill, er veldig greit å få flere synspunkter! Kommer til å invitere henne på en kaffe i løpet av uka og da skal jeg gratulere henne og gi henne en god klem:) svelge alt og være den venninnen jeg burde være:) så krysser vi bare fingrene for at det går bra! Det gikk jo bra med alle oss her inne også <3

Sett deg inn i hennes situasjon, så kanskje du finner svaret ved å tenke over hva du selv hadde ønsket?
Hva om det hadde vært du som gjerne ville bli gravid (og kanskje prøvd i hemmelighet lenge), og så blir venninnen din gravid før deg. Regner med at hun gratulerte deg når du fortalte henne det? :-)

Jeg hadde selv en venninne som ble gravid etter meg, og nå er noen som brått vil ha barn, mye fordi alle andre rundt også har fått det. Om de ønsker å få barn kun fordi andre har det, vil de jo raskt oppdage at det er mye ansvar, og ikke bare gøy. Men noen kan jo også ha prøvd lenge, uten å fortelle andre om det. Og når venner da blir gravide før de, åpner de seg og sier at de også vil prøve. Det å være sammen med gravide og nyfødte, gjør visst noe med kroppen osgå, iallfall mentalt, så noen ganger kan det være litt "smittsomt".

Forstår at du reagerer, og at du ønsker å ha dene gravidperioden i fred, uten å måtte dele "oppmerksomheten".
Men nå er vi jo også på gravidforum, for å kunne diskutere med likesinnede, så du er jo egentlig veldig heldig, som har en "fysisk" venninne du kan skravle med i levende live! :-) :-) :-)

Si gratulerer du, å hver glad på hennes vegne. Man trenger jo ikke gi utrykk for alt man tenker. Og skulle det gå dårlig, så er det bare å være er for henne. Er litt sånn det er å være venninne, er det ikke? Behøver ikke å realitetsorientere hele tiden? Bare mine tanker da...sier ikke at det er rett :) Og det er jo ikke alle som venter i 12 uker på å annonsere lykken sin =)

Jeg er enig. ;) Akkurat slik jeg tenker også. Noen ganger må man bare la venninnen sin leve i boblen sin, og om den skulle sprekke så må man være der og støtte. :)

Back
Topp